Každý vedoucí pracovník má svůj tahák na úspěch: věci, které se naučil přesčas a které mu pomohly vybudovat silné týmy, řídit pod palbou a obecně inspirovat prosperující organizaci – a to i v případě, že se proti němu postaví nepřízeň osudu.
Níže se někteří z nejefektivnějších lídrů podělí o své nejtajnější tipy pro úspěch v podnikání.
Moje tajemství, jak se soustředit: Poznámkový lístek na mém monitoru
„Když mi bylo 13 let, měl jsem skvělého fotbalového trenéra Andyho. Měl takové rčení: ‚Soustředit se, soustředit se, soustředit se.‘ Pořád mi to zní v hlavě: ‚Soustřeď se, soustřeď se, soustřeď se, Zachu, soustřeď se, soustřeď se, soustřeď se, soustřeď se‘. Píšu si to na lístečky, dávám si je na monitor a často o tom mluvím ve firmě. Dělat jednu věc dobře a ne mnoho věcí jen trochu dobře – to je stále tak důležité.“
Zach Perret, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Plaid poskytující finanční služby.
Moje tajemství odbourávání bariér: Sdílení cílů

„Jednou z mých prvních iniciativ, když jsem nastoupil do společnosti Exabeam, bylo přenastavit cíle tak, abychom byli nuceni sdílet cíle, které budou více spolupracovat v rámci celé společnosti. Museli jsme odbourat organizační sila a dokonce jsme museli některé role podřídit dvěma různým organizacím.“
Michael DeCesare, generální ředitel společnosti Exabeam, která se zabývá kybernetickou bezpečností.
Moje tajemství dlouhověkosti firmy: Společné vlastnictví
„Třetinu naší společnosti vlastní zaměstnanci. Chtěli jsme vytvořit firmu, do které by lidé vstoupili a kde by rádi zůstali.“
Jim Henderson, spoluzakladatel a generální ředitel pojišťovny AssuredPartners.
Moje tajemství efektivních schůzek: Vymezený čas na přípravu
„Vyhraďte si během prvních 10 až 15 minut schůzek čas, aby si každý mohl přečíst poznámky. Opravdu to pomáhá vytvořit větší strukturu kolem diskuse a umožňuje lidem mít všechny informace, než se do ní vrhnou. Všichni dostanou všechny údaje, takže lidé mohou vznášet připomínky a vidět připomínky ostatních – čímž se vytvoří mnohem bohatší prostředí schůzky.“
Dev Ittycheria, generální ředitel databázové platformy MongoDB.
Moje tajemství úspěšných partnerství: Pustit lidi dovnitř

„Podařilo se mi získat spoluzakladatele, ke kterým vzhlížím, díky nesobeckosti. Je to o tom, že musíte trochu upustit od svého ega a nechat lidi podílet se na rozhodování a převzít odpovědnost za podnikání. Mnoho vedoucích pracovníků firem si tento podíl střeží pro sebe. Důležité je zajistit, aby lidé u stolu byli motivováni.“
Kurt Workman, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Owlet Baby Care.
Moje tajemství vítězství: Najímání lidí, kteří neradi prohrávají
„Všichni si užíváme pocit vítězství, ale tento pocit trvá jen několik hodin. Naše nenávist k tomu, jaký je to pocit prohrát, může trvat několik dní, dokonce i týdnů. Lidé, kteří nenávidí prohru, využívají tento pocit jako motivaci k tomu, aby se vyšvihli na vrchol a dosáhli věcí, o kterých si ostatní nikdy nemysleli, že jsou možné.“
George Kurtz, spoluzakladatel a generální ředitel kyberbezpečnostní společnosti CrowdStrike.
Moje tajemství produktivního pracoviště: Zajistit, aby se zaměstnanci cítili bezpečně
„Lidé jsou nejšťastnější a nejproduktivnější, když mají pocit psychického bezpečí. K vytvoření takového prostředí je třeba, aby vedoucí tým viditelně a před celou společností oslavoval úspěchy i neúspěchy. Mám rád příležitosti, kdy mohu předstoupit před celou společnost a říci: ‚Podívejte se, tohle je oblast, kde jsem to udělal opravdu špatně‘.“
Stuart Landesberg, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Grove Collaborative, která vyrábí přírodní produkty pro domácnost.
Moje tajemství vedení na dálku: Spojte se, osobně

„Nepouštějte se do transakční práce hned na začátku hovoru. Vyhraďte si prostor – dvě minuty – na to, abyste zjistili, co se děje v jejich světě. Možná je to zajímavá kniha v jejich pozadí nebo slyšíte štěkat psa či dítě. Tyto okamžiky budování vztahu začnou odkrývat věci, které máte společné, a to se pozitivně nabaluje. Musíte se však rozhodnout, že budete vztah budovat.“
Hayden Brown, generální ředitel platformy pro práci na volné noze Upwork.
Moje tajemství budování skvělých týmů: Být cílevědomý
„Definujte svou kulturu stejně pečlivě jako svou obchodní strategii. Do najímání a vedení zaměstnanců zapracujte své hlavní zásady – poslání, hodnoty a vizi.“
Tim Brown, spoluzakladatel a spoluředitel ekologicky smýšlející značky tenisek Allbirds.
Moje tajemství formování zaměstnanců: Mentoring
„Dbejte na to, abyste vy i vaši zaměstnanci poznávali lidi na vyšších a nižších úrovních organizace. Máme formální mentorské programy. Přijímáme lidi hned po škole a spojujeme je s našimi hlavními architekty, protože víme, že mají potenciál se velmi rychle učit. Skutečná meritokracie [nastává tehdy], když lidé mohou růst tak rychle, jak jsou na to připraveni.“
Karl Sun, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Lucid, která se zabývá softwarem pro vizuální spolupráci.
Moje tajemství, jak přijímat kritiku: Naučte se ji milovat
„Pokud to neuděláte, budete tím, kdo bude trpět nejvíce, vy sami. Časem to bolí čím dál méně. Všichni jsme nedokončené dílo. Pokud se na zpětnou vazbu budete dívat jako na data a naučíte se ji milovat, tím lépe pro váš tým i pro vaši firmu.“
Zachariah Reitano, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Ro, startupu zaměřeného na telezdravotnictví a online lékárnu.
Moje tajemství, jak zůstat v pohodě: Tajemství: Nerozmělňujte svou značku

„Na naši značku a na to, co s ní děláme, si dáváme velký pozor. Snažíme se, abychom v komunitách, kde působíme, měli své místo, ale zároveň se nesnažíme být pro všechny vším.“
Matt Reintjes, generální ředitel společnosti YETI, výrobce izolovaných kelímků a outdoorového vybavení.
Moje tajemství, jak být důvěryhodný: Projevte zranitelnost
„Máme sérii řečníků pojmenovanou po našem bývalém generálním řediteli Daveu Goldbergovi, který zemřel. Doposud k nám promluvilo více než 60 lídrů, od sportovců, politiků až po vedoucí pracovníky firem. Je to příležitost pro zaměstnance, aby se od nich nejen učili, ale také viděli, jak jsem zranitelný a kladu otázky lidem, které obdivuji.“
Zander Lurie, generální ředitel platformy pro podniková řešení Momentive (známé díky SurveyMonkey)
Moje tajemství výchovy vedoucích pracovníků: Přimět je, aby o to stáli
„Vysoce výkonní pracovníci chtějí být vystavováni výzvám. Chceme, aby se členové našeho týmu angažovali a tlačili se do další role ve firmě.“
Deanie Elsnerová, generální ředitelka společnosti Charlotte’s Web Hemp, výrobce wellness produktů s kanabinoidy.
Moje tajemství budování důvěry: Empatie
„Pochopte priority členů svého týmu, jejich obavy, co potřebují k dosažení osobního a emocionálního zdraví a jak na ně působí sociální problémy. Pak zůstaňte otevření zpětné vazbě a projevte svůj závazek k neustálému růstu a rozvoji jako vedoucí pracovník.“
Scott Cutler, generální ředitel společnosti StockX, která se zabývá prodejem luxusní obuvi a oblečení.
Moje tajemství, jak se dostat na vyšší úroveň: Začněte u svých lidí
„Zaměřte se na čtyři jednotky: lidé, plán, proces a výkon. Pokud se vám podaří správně zvládnout část týkající se lidí, můžete vytvořit robustní plán. Mít správné lidi vám také umožní zavést správné procesy, protože vědí, co je potřeba. Když všechny tyto věci splníte, budete důsledně řídit výkonnost organizace.“
Nick Vlahos, generální ředitel společnosti The Honest Company, která se zabývá osobní hygienou a kterou založila Jessica Alba.
Moje tajemství odolnosti: Důvěra
„Tolikrát vám řeknou ne. Budete čelit tolika výzvám, které jste nepředpokládali. Existuje tolik důvodů, proč skončit. A pokud nebudete mít postoj: „Já to vyřeším; já to zvládnu; a my to vyřešíme,“ pak to nezvládnete.“
Julie Wainwrightová, zakladatelka a generální ředitelka internetového obchodu s luxusními zásilkami The RealReal.