Chewy, Inc., dceřiná společnost společnosti PetSmart, Inc., jejíž akcie byly z burzy staženy v roce 2014, zahájila v pondělí 3. června roadshow, která vyvrcholí zítra 14. června primární emisí. Chewy nabízí 41,6 milionu akcií (5.6 mil nabízí Chewy a 36 mil PetSmart)  cenovém rozpětí mezi $19 až $21  za akcii. Akcie byly schváleny pro kotaci na newyorské burze pod symbolem „CHWY“.

Vývoj akcií PetSmart  1994 – 2014

Chewy hodlá využít čistý výnos z této emise na zajištění pracovního kapitálu a na další obecné firemní účely.

Společnost Morgan Stanley & Co. LLC, JP Morgan Securities LLC a Allen & Company LLC vystupují jako vedoucí manažeři. Společnosti BofA Merrill Lynch, Barclays Capital Inc., Jefferies LLC, RBC Capital Markets, LLC, UBS Securities LLC a Wells Fargo Securities, LLC, působí také jako doplňkový manažeři. Dále se aktivně zapojíjí banky jako Nomura Securities International, Inc., Raymond James & Associates, Inc. a William Blair & Company, LLC.

Chewy.com je on-line prodejce produktů pro domácí mazlíčky. Nabízí široký sortiment vysoce kvalitních produktů za příznivé ceny. Společnost byla založena na Floridě v roce 2011. Chewy má výběr z více než 45 000 produktů pro psy, kočky, ptáky, ryby, malá zvířata, plazy, koně apod. Služba je k dispozici 24/7 s max. dvoudenní přepravou on-line objednávek. Společnost má dobře integrovaný systém plnění, který poskytuje jednu z nejrychlejších a největších sítí click-to-door ve Spojených státech. Strategické umístění sedmi center po celých Spojených státech umožňuje nákladově efektivně obsloužit přibližně 80% americké populace přes noc a téměř 100% za dva dny.

Od fiskálního roku 2012 do fiskálního roku 2018 vzrostly Chewy čisté tržby na jednoho aktivního zákazníka z 223 dolarů na 334 USD a celkové čisté tržby vzrostly z 26 milionů dolarů na 3,5 miliardy dolarů. Kromě toho vzrostly prodeje zákazníků Autoship z 115 milionů dolarů ve fiskálním roce 2014 na 2,3 miliardy dolarů ve fiskálním roce 2018.  Za fiskální rok 2018 zaznamenal Chewy celkové čisté tržby ve výši 3,5 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 68% oproti čistým prodejům ve výši 2,1 miliardy USD za rok 2017, jak ukazuje následující graf:

Zdroj: Prospekt

Chewy je financována několika významnými investory jako Lone Pine Capital, Wells Fargo Capital Finance, BlackRock, VerInvest, Greenspring Associates, Allen & Company, New Horizon Ventures Capital, Mark Vadon a Volition Capital.

 Trh s produkty pro domácnost a služby podle produktů

Některé klíčové charakteristiky odvětví chovu zvířat zahrnují:

1. Předpokládaný růst výdajů na zvířata v zájmovém chovu: Podle Packaged Facts se předpokládá, že výdaje na produkty a služby pro domácí zvířata budou pokračovat ve svém historicky konzistentním růstu na úrovni 4,2% CAGR od roku 2017 do roku 2022.

2. Rychlý přechod na internet: Přechází se k online nákupům, přičemž e-commerce představovala v roce 2017 14% podíl na trhu potravinářských a zásobovacích služeb, což představuje nárůst od roku 2015 o 4%. Do roku 2022 by měl dále zaznamenat růst o 25%. Trend směrem k online nakupování by mohl po významnou dobu pokračovat, protože výdaje na on-line produkty pro zvířata v zájmovém chovu zůstávají ve srovnání s některými dalšími odvětvími relativně nízké.

3. Růst počtu domácností s domácími mazlíčky: K 31. prosinci 2016 bylo ve Spojených státech téměř 85 milionů domácností s nejméně jedním domácím zvířetem, což představuje podle APPA nárůst z téměř 73 milionů v roce 2010. Růst domácností v zájmovém chovu postupuje napříč generacemi, přičemž podle Packaged Facts podíl mladých dospělých ve věku 18 až 24 let, kteří vlastní psy nebo kočky, vzrostl z přibližně 44% v roce 2010 na přibližně 53% v roce 2017.

4. „Humanizace lidí v zájmovém chovu“, která vede k vyšším výdajům na domácí zvíře: Za domácí mazlíčky, kteří vystupují často jako součást rodiny, jsou lidé ochotni utratit stále větší částky. Podle Packaged Facts přibližně 90% majitelů psů a 86% majitelů koček v roce 2018 považovalo své domácí mazlíčky za součást rodiny.

 

Konzistence výdajů a odolnost během hospodářského poklesu

Výdaje na domácí zvířata jsou nutností a většina zákazníků nakupuje často a v pravidelných intervalech. Průmysl v zájmovém chovu je jednou z nejodolnějších kategorií během hospodářského poklesu, a to z důvodu povahy vztahu mezi mateřskými a domácími mazlíčky v zájmovém chovu. Například během recese v letech 2008 až 2010 poklesly celkové spotřebitelské výdaje ve Spojených státech, zatímco výdaje na domácí zvířata ve Spojených státech vzrostly podle APPA o 12%. Jen v roce 2010 výdaje ve Spojených státech na zábavu klesly o 7,0%, potraviny klesly o 3,8%, bydlení kleslo o 2,0% a oděvy a služby se snížily o 1,4%, zatímco výdaje na domácí zvířata vzrostly o 6,2%.

 

US Pet Industry Grew Během recese v letech 2008 až 2010 (velikost trhu, $ v miliardách).

Vysoce roztříštěný průmysl: Maloobchodní průmysl s produkty pro domácí mazlíčky je velmi roztříštěný, přičemž prodej e-commerce stále roste rychleji než celkový trh.

Péče o zvířata je roztříštěný průmysl

Souhrn konsolidovaných finančních a jiných údajů. Nedávné finanční výsledky společnosti CHWY lze shrnout takto:

  • Silný růst tržeb a hrubého zisku
  • Zvýšení hrubé marže
  • Snížení záporné EBITDA
  • Kolísavé a významné čisté ztráty

Níže jsou uvedeny relevantní finanční metriky odvozené z prohlášení společnosti o registraci:

Celkové příjmy
Doba Celkové příjmy
FYE 2019 3,532,837,000 USD
FYE2018 2,104,287,000 USD
FYE 2016 900 566 000 USD
Hrubý zisk (ztráta)
Doba Hrubý zisk (ztráta)
FYE 2019 714 805 000 USD
FYE2018 367.550.000 USD
FYE 2016 149 831 000 USD
Hrubá marže
Doba Hrubá marže
FYE 2019 20,23%
FYE2018 17,47%
FYE 2016 16,64%
EBITDA
Doba EBITDA
FYE 2019 (267,766,000) USD
FYE2018 (337,851,000) USD
FYE 2016 (107,427,000) USD
Čistý zisk (ztráta)
Doba Čistý zisk (ztráta)
FYE 2019 (267,890,000) USD
FYE2018 (338 057 000) USD
FYE 2016 (107,164,000) USD
Provozní cash flow
Doba Peněžní toky z operací
FYE 2019 (13,415,000) USD
FYE2018 (79,747,000) USD
FYE 2016 7 252 000 USD

Zdroj: Prospekt