Zisk prodejce bonbonů Haribo CZ loni meziročně stoupl o 38,6 procenta na 34 milionů korun. Tržby společnosti naopak klesly o 3,7 procenta na 273,7 milionu korun. Společnost to uvedla ve své výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Také letos chce firma skončit v zisku.

„Netto tržby se redukovaly o asi tři procenta, obchodní marže se naproti tomu zvýšila o cca 4,8 procenta,“ uvedla ve zprávě společnost. Důvodem podle ní bylo snížení pořizovacích nákladů, zlevnilo nakupované zboží. „K pozitivnímu výsledku vedly pak nižší náklady na reklamu a logistiku z důvodu změny dodavatelů.

Celkový segment bonbonů se podle firmy udržel na předloňských hodnotách. Lídrem trhu tak zůstává společnost Nestlé se značkou Jojo a 34procentním podílem na trhu. Haribo je dvojkou, očekává podíl 19 procent, třetí místo zaujímají privátní značky.

Loňský rok znamenal pro společnost pokles v obratu. Firma uvádí, že došlo k omezení spolupráce s řetězcem Lidl v oblasti speciálních aktivit. Prodejce loni naopak obnovil spolupráci s řetězcem Albert. „Pokračovalo rovněž posilování kategorie nezávislého trhu u nezávislých asijských velkoobchodů na úkor klasických malých soukromých prodejen. Stejně jako v minulých letech, tak i v roce 2018 tvoří výrazný podíl promoční prodeje. Firma měla také výpadky v dostupnosti svých hlavních produktů. Růst zaznamenala ve své největší kategorii výrobků – Haribo Goldbären – tedy gumových medvídků. Pokles byl naopak v kategorii Maoam a dále v kategorii „Chamallows“.

Firma dodává na český trh například želatinové bonbóny Haribo či Maoam. V ČR působí od roku 1998, od roku 2002 má pobočku na Slovensku. Společnost byla podle svých webových stránek založena v roce 1920 v Bonnu. Její název je akronymem zakladatele Hanse Riegela a města, odkud pochází (HAns RIegel BOnn). Firma se světově proslavila medvídky z ovocného želé.

Zisk konkurenční české pobočky předního světového výrobce cukrovinek Nestlé loni meziročně stoupl o 1,6 procenta na 578 milionů korun. Tržby klesly o cca 200 milionů korun na 10,5 miliardy.