Společnost Best Buy (BBY) ve čtvrtek překonala očekávání Wall Street ohledně čtvrtletního zisku, její tržby však nedosáhly odhadů a zopakovala očekávání slabších výdajů za spotřební elektroniku v letošním roce.
Akcie v úvodu čtvrtečního obchodování vzrostly o více než 2 %.
Maloobchodní řetězec potvrdil výhled, který sdělil v březnu. Očekává celoroční tržby ve výši 43,8 až 45,2 miliardy USD, což je pokles oproti poslednímu fiskálnímu roku, a pokles srovnatelných tržeb o 3 až 6 %.
V telefonátu s analytiky generální ředitelka Corie Barryová uvedla, že vzhledem k tomu, že zákazníci čelí vyšším cenám bydlení, potravin a pohonných hmot, dělají kompromisy tím, že nakupují některé položky a jiné vynechávají.
„Jsme svědky toho, že spotřebitelé – ať už tomu říkáte recese, nebo ne – vykazují určité recesní chování,“ řekla.
Společnost Best Buy však podle ní očekává, že kalendářní rok bude „dnem poklesu poptávky po technologiích“. Prodeje se podle ní odrazí ode dna, protože domácnosti mají nyní mnohem více připojených zařízení než před pandemií. Debut inovativních produktů a stárnutí položek, které mají zákazníci doma, podle ní také podnítí výměnu nebo nové nákupy.
Zde jsou výsledky společnosti za tříměsíční období, které skončilo 29. dubna, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,15 USD oproti očekávaným 1,11 USD.
Tržby: 9,47 miliardy USD oproti očekávaným 9,52 miliardy USD.
Best Buy je nejnovějším maloobchodním prodejcem, který se podělil o aktuální informace o amerických spotřebitelích. V uplynulém týdnu řada maloobchodních prodejců, včetně společností Walmart, Target a Home Depot, hovořila o zákaznících citlivějších na cenu, kteří nejsou tolik ochotni utrácet za velké nákupy nebo diskrétní položky – zejména ve srovnání s léty pandemie stimulů.
Jako maloobchodní prodejce spotřební elektroniky je Best Buy vůči tomuto poklesu zranitelnější, protože mnoho položek, které prodává, má vyšší cenu a nejsou často obměňovány.
Čistý zisk společnosti Best Buy v prvním čtvrtletí klesl na 244 milionů USD, tj. 1,11 USD na akcii, z 341 milionů USD, tj. 1,49 USD na akcii, o rok dříve.
Čisté tržby ve čtvrtletí klesly na 9,47 miliardy dolarů, což je o 11 % méně než 10,65 miliardy dolarů v předchozím období, a nesplnily očekávání Wall Street.
Srovnatelné tržby se ve čtvrtletí snížily o 10,1 %, což je v souladu s poklesem, který očekávali investoři, uvádí server StreetAccount.

Barryová na hovoru s analytiky uvedla, že zákazníci „zjevně pociťují opatrnost a rozhodují se pro kompromisy, protože se stále potýkají s vysokou inflací a nízkou spotřebitelskou důvěrou v důsledku řady faktorů“.
Přesto zatím demografické údaje o zákaznících společnosti Best Buy a procento prémiových produktů, které nakupují, zůstávají přibližně stejné, uvedla.
Best Buy hledá jiné způsoby, jak vydělat peníze, když lidé nekupují tolik televizorů, chytrých telefonů nebo systémů domácího kina. Začátkem tohoto roku uzavřela dohodu se zdravotnickým systémem Atrium Health v Severní Karolíně o prodeji zařízení a instalaci v rámci programu, který umožňuje pacientům získat nemocniční péči doma. Nedávno obnovila svůj členský program My Best Buy, který je zpoplatněn předplatným a zahrnuje funkce, jako je technická podpora, rozšířené možnosti vrácení zboží a včasný přístup k horkým produktům.
Best Buy také v dubnu propustil stovky zaměstnanců prodejen. Maloobchodní řetězec odmítl upřesnit jejich počet, ale uvedl, že bude přidávat pracovníky v rostoucích oblastech, jako je členský program a obchod se zdravím.
Počet zaměstnanců společnosti se v průběhu let snižoval. Na konci ledna měla společnost Best Buy v USA a Kanadě více než 90 000 zaměstnanců. To je méně než téměř 125 000 pracovníků, které měla na začátku roku 2020, jak vyplývá z finančních dokumentů společnosti.
Akcie společnosti Best Buy ve středu uzavřely na 69,15 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 15,12 miliardy USD. V letošním roce zatím její akcie poklesly o zhruba 14 %, čímž zaostaly za 7% růstem indexu S&P 500 a 2% poklesem indexu XRT zaměřeného na maloobchodní prodej za stejné období.
Na investice se musíte dívat skutečně z dlouhodobého hlediska. Nenechte se vykolejit okamžikem – myslete dlouhodoběji. Pokud byste se chtěli poradit nebo probrat možnosti a příležitosti na současném trhu, jsou vám k dispozici naši poradci. Vyplňte formulář, je to snadné.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky