Navzdory protivětru v cenách kávy mají akcie BRCC velkou výhodu. A rozhodně to nejsou jen jeho zakladatelé se silnými vazbami na politiku.
Mnozí považují úspěch společnosti Black Rifle Coffee (NYSE:BRCC) za krátkodobý podnik postavený na spojení s pravicovými politickými příznivci, ale skutečnost je taková, že firma vybudovala odolný podnik na velmi konkurenčním trhu založený na zdravém obchodním duchu. Akcie BRCC otevřely 3. března na ceně 17,43 USD.

Proniknout na navazující trh se spotřebním zbožím není snadný úkol. Překážky vstupu na trh jsou vysoké, trh je rozptýlený a obsahuje několik velkých hráčů, přičemž spousta menších hráčů bojuje o přežití.
Je zřejmé, že společnost Black Rifle byla obchodována jako memetické aktivum s průměrným objemem obchodů přes 3 miliony, což je velmi abnormální množství pro investiční nástroj s tržní kapitalizací nižší než 800 milionů USD. Ale až se usadí prach, věřím, že investoři rozpoznají skutečný příslib tohoto investičního nástroje.
Značka a prodejní strategie
Společnost Black Rifle se řídí jednoduchou zásadou budování značky, která má oslovit cílový trh tím, že „vypráví příběh“. Umístila se jako podporovatel veteránů, což podnítilo poptávku ze strany veteránů a Američanů, kteří je chtějí podpořit.
K cílení na trh dále přispívá i dobře zvládnutá strategie společnosti Black Rifle v oblasti omnichannel, která jí umožňuje prodávat svým zákazníkům na různých digitálních platformách, což umožňuje efektivnější dodavatelský řetězec. K tomu přispívá i zboží společnosti, které vytváří povědomí o značce ústním podáním, aniž by muselo něco skutečně říkat.
Růst a rizika pro akcie BRCC
Než budeme pokračovat v básnění o této společnosti, musíme připustit, že pro Black Rifle existuje protivítr v podobě cen komodit. Káva je to, čemu říkáme měkká komodita. Trvá tři až pět let, než kávovník začne plodit, což způsobuje potíže při přizpůsobování produkce kolísající poptávce.
Spotová cena kávy se za poslední rok zvýšila přibližně o 73 %. Společnost Black Rifle pravděpodobně nebude schopna ještě dlouho přenášet své náklady na spotřebitele a následně bude pravděpodobně zaznamenávat stagnaci hrubých marží.
Přesto se domnívám, že tento nepříznivý vítr by mohl být zvládnut vzhledem k jeho přechodné povaze a prudkému růstu společnosti Black Rifle. Od roku 2019 dosáhla společnost Black Rifle složené roční míry růstu čistých tržeb (CAGR) ve výši 67 %, hrubého zisku ve výši 60 % a kumulativně se rozrostla na více než 1,9 milionu zákazníků.
Vedení firmy očekává, že v příštích dvou letech porostou tržby ročním tempem 37 %, což lze doložit, pokud se podíváme na dosavadní výsledky společnosti Black Rifle a její postavení mezi 4 nejlepšími značkami hotové kávy v plechovkách v rámci Spojených států.
Akcie BRCC by měly trvale růst
Je třeba při analyzování klást důraz na oceňování aktiv kvůli svému přesvědčení, že akcie se často mohou odchylovat od výkonnosti podkladového subjektu. Za prvé, společnost Black Rifle je výsledkem fúze de-SPAC, což znamená, že veřejně obchodovaná společnost s prázdným šekem jménem SilverBox získala její akcie výměnou za peněžní injekci ve výši 150 milionů USD.

Je zásadní si připomenout, že se jedná o společnost generující příjmy, což ji odlišuje od jiných rizikových SPAC, jako je Nikola (NYSE:NKLA). Akcie společnosti Black Rifle vzrostly oproti ceně před fúzí o více než 80 % a obchodují se nad svými 50-, 100- a 200denními klouzavými průměry.
Domníváme se, že jsme víceméně na neobchodovatelné ceně akcie poté, co se tento týden vzdala části svých zisků. Neobchodovatelná cena znamená, že chybné ocenění po IPO je méně pravděpodobné a že pravděpodobně uvidíme, jak si akcie vytvoří udržitelný růstový vzorec s mírnějšími dny růstu a poklesu v budoucnu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky