Akcie společnosti Kohl’s (KSS) ve středu prudce vzrostly, protože tento maloobchodní řetězec, který se potýká s problémy, vykázal překvapivý zisk a potvrdil svůj celoroční výhled, zatímco se snaží o obrat k lepšímu.
Akcie společnosti ve středu vzrostly o více než 5 % poté, co dříve během dne vyskočily ještě výše.
Napříč maloobchodním odvětvím Walmart, Target, Foot Locker a další společnosti hovořily o tom, že vysoké ceny potravin ztížily prodej oblečení, tenisek a dalšího diskrétního zboží. Společnost Kohl’s však musela řešit zásadnější překážku: dokázat, že její značka stále rezonuje u zákazníků, a vrátit se na cestu konzistentního růstu tržeb.
V telefonátu s analytiky generální ředitel společnosti Kohl’s Tom Kingsbury a finanční ředitelka Jill Timmová zdůraznili změny, které maloobchodní řetězec provedl, aby získal zpět zákazníky a přilákal nové. Otevírá více obchodů Sephora, expanduje v kategoriích zboží, jako jsou domácí mazlíčci a bytové dekorace, a před svátky představuje dárkové zboží.
Pokaždé, když zákazníci vstoupí do obchodu, vidí podle Kingsburyho „něco nového, něco jiného, něco velmi vhodného jako dárek a jiný vzhled“.
Společnost Kohl’s zopakovala svůj celoroční výhled. Uvedla, že očekává pokles čistých tržeb v rozmezí 2 až 4 %, včetně přibližně 1% dopadu toho, že letos bude mít o jeden týden prodeje navíc. Uvedla, že očekává zisk na akcii v rozmezí od 2,10 do 2,70 USD bez jednorázových poplatků.
Zde je srovnání výsledků maloobchodního řetězce za čtvrtletí, které skončilo 29. dubna, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 13 centů oproti očekávané ztrátě 42 centů.
Tržby: 3,36 miliardy dolarů oproti 3,34 miliardy dolarů
V prvním fiskálním čtvrtletí klesly čisté tržby společnosti Kohl’s na 3,36 miliardy dolarů z 3,47 miliardy dolarů v předchozím období.
Srovnatelné tržby se ve čtvrtletí snížily o 4,3 %, což zhruba odpovídá 4,5% poklesu, který očekávala Wall Street, podle StreetAccount.
Společnost vykázala čistý zisk ve výši 14 milionů USD, tj. 13 centů na akcii, ve srovnání s 14 miliony USD, tj. 11 centy na akcii, o rok dříve.
Překvapivý čtvrtletní zisk společnosti Kohl’s přichází po několika čtvrtletích neuspokojivých tržeb a klesající ceny akcií. V loňském roce se maloobchodní řetězec stal terčem aktivistických investorů Ancora Holdings a Macellum Capital, kteří společnost přiměli k odvolání tehdejší generální ředitelky Michelle Gassové a k obměně představenstva. Kohl’s také loni projednával a poté ukončil nabídku na prodej svého podniku vlastníkovi Vitamin Shoppe Franchise Group.

Od té doby Kohl’s jmenoval svého nového generálního ředitele Kingsburyho, bývalého šéfa maloobchodního řetězce Burlington Stores. Ten nastoupil do funkce dočasného a později stálého generálního ředitele poté, co bývalý generální ředitel Gass odešel do čela společnosti Levi Strauss.
V uplynulém roce se snaha společnosti Kohl’s o obnovu a získání zákazníků setkala s problémy, protože spotřebitelé se středními příjmy se cítí být omezeni inflací a kupují méně diskrétních položek, jako je například oblečení. To přispělo k velké ztrátě ve svátečním čtvrtletí a slabému výhledu, který společnost se sídlem ve Wisconsinu ve středu zopakovala.
Kingsbury na hovoru s analytiky uvedl, že „zákazníci se středními příjmy jsou omezováni“, ale řekl, že Kohl’s může tyto zákazníky přilákat tím, že bude klást důraz na hodnotu.
Navzdory náročné ekonomické situaci dosáhla společnost Kohl’s v prvním fiskálním čtvrtletí pokroku. Návštěvnost obchodů se zvýšila a zákazníci si při návštěvě obchodů vkládali do košíků více položek, uvedl Kingsbury.
Průměrný lístek se snížil, protože Kohl’s pořádal výprodejové akce, aby prodal další zboží. Zásoby na konci čtvrtletí činily 3,5 miliardy dolarů, což představuje meziroční pokles o 6 %. Investoři tuto úroveň pozorně sledovali, protože nadbytek zboží u mnoha maloobchodníků vedl k vyšším slevám a nižším ziskům.
Marže společnosti Kohl’s se ve čtvrtletí zlepšily, protože klesly náklady na dopravu a online přepravu a společnost začala strategičtěji přistupovat ke snižování cen. Kingsbury uvedl, že společnost chce pro zákazníky zjednodušit snižování cen, ale také mít cílené nabídky a výprodejové akce namísto plošného snižování.
V průběhu čtvrtletí dosáhla společnost Kohl’s nejsilnějších prodejních výsledků v únoru. Březen byl nižší, než společnost očekávala, a duben byl v souladu s jejím očekáváním, uvedl Kingsbury.

Květnové tržby byly zatím pomalejší, než se očekávalo, uvedl Timm. Uvedla, že Kohl’s plánuje vyrovnat slabé prodeje v červnu, který byl v předchozím čtvrtletí slabším obdobím. Dodala, že některé změny ve společnosti podpoří Kohl’s v druhé polovině roku, včetně snahy o zavedení nových produktů pod vedením nového obchodního ředitele Kohl’s a otevření nových prodejen Sephora.
Společnost Kohl’s v únoru najala Nicka Jonese, veterána maloobchodu a bývalého obchodního ředitele britského obchodního domu Marks & Spencer, na pozici ředitele pro merchandising a digitalizaci.
Sephora je také jedním z největších tahounů návštěvnosti a tržeb společnosti Kohl’s. Před dvěma lety začala ve svých prodejnách otevírat obchody Sephora. Plánuje přidat tyto obchody do všech svých více než 1 100 prodejen a do konce roku jich bude mít více než 900, uvedl Kingsbury.
Podle jeho slov vzrostl prodej kosmetiky v Kohl’s meziročně o 150 %. V pobočkách Sephora otevřených v posledních dvou letech vzrostl srovnatelný prodej kosmetiky o polovinu desítek procent. Trendy prodeje v novějších prodejnách také předčily očekávání a daly lidem více důvodů k návštěvě obchodů, řekl.
„Přivádíme nové zákazníky a ti nakupují více než dvakrát častěji než naši průměrní zákazníci,“ řekl.
Akcie společnosti Kohl’s v úterý uzavřely na 19,27 USD. To je méně než polovina jejich 52násobného maxima, které činilo 47,63 USD. Akcie společnosti se v letošním roce propadly o téměř 23 % – i když index S&P 500 vzrostl přibližně o 8 % a index XRT zaměřený na maloobchod klesl o téměř 2 %.
Na investice se musíte dívat skutečně z dlouhodobého hlediska. Nenechte se vykolejit okamžikem – myslete dlouhodoběji. Pokud byste se chtěli poradit nebo probrat možnosti a příležitosti na současném trhu, jsou vám k dispozici naši poradci. Vyplňte formulář, je to snadné.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky