Nabídka Elona Muska na koupi Twitteru za 43 miliard dolarů bledne ve srovnání s jinou důležitou technologickou akvizicí, která se dočkala mnohem méně fanfár.
V lednu Microsoft oznámil nabídku ve výši 68,7 miliardy dolarů na koupi společnosti Activision Blizzard, tvůrce série Call of Duty a jednoho z nejpopulárnějších světových vývojářů videoher.
Jedná se o zdaleka největší akvizici v historii softwarového gigantu. Po jejím schválení se Microsoft stane třetí největší herní platformou na světě.
Tento krok je však mnohem větší než videohry.

Když se podíváte pod povrch, objeví zdatní investoři příležitost zaměřit se na významné zisky z rozvíjející se technologie, která již začíná měnit svět.
Vítejte v příštím internetovém boomu
Během hovoru s investory, v němž byla akvizice oznámena, generální ředitel Microsoftu Satya Nadella přiznal, že Activision Blizzard je klíčovou součástí strategie společnosti pro metaverse v roce 2022 a dále. Řekl:
„Odstranění těchto bariér bude jen důležitější s tím, jak se bude digitální a fyzický svět spojovat a jak se budou rozvíjet platformy metaverza.“
Nyní se „metaverze“ stala v posledních měsících populárním módním slovem, ale mnoho lidí nemá jasno v tom, co tento termín znamená.
Metaverze je dalším vývojem internetu. Jedná se o síť virtuálních 3D světů, které uživatelům umožňují interakci s lidmi a fyzickými/virtuálními objekty. Plně rozvinutý umožní uživatelům pracovat a hrát si v digitálním světě, který si sami vytvoří.
Tento nový internetový boom je teprve v počátcích a již nyní se rozšiřuje dechberoucí rychlostí.

Analytici z oboru předpovídají, že hry budou v příštích několika letech na špici metaversa.
Částečně proto, že herní designéři již vytvořili celé světy s pohlcujícími zážitky, které spojují stovky milionů hráčů po celém světě – a tyto hry již nyní generují miliardy dolarů ročně.
Díky akvizici společností Activision a Blizzard se Microsoft staví do pozice předního průkopníka budování metaverza.
Vzpomeňte si, co Nadella řekl na hovoru s investory: vytvářejí „řeku zábavy, kde obsah a obchod volně proudí… jak se digitální a fyzický svět spojují“.
Hry jsou však jen začátek.