Booking Holdings (BKNG) poskytuje online rezervace cestování a restaurací a související služby po celém světě. Společnost působí prostřednictvím svých šesti hlavních značek zaměřených na spotřebitele, včetně Booking.com, Priceline, Agoda, Rentalcars.com, KAYAK a OpenTable.
Pandemie COVID-19 měla na podnikání společnosti Booking zásadní dopad, neboť omezení mezinárodního cestování negativně ovlivnilo cestovní ruch. Přesto obchodní model společnosti, který je nenáročný na CAPEX, a mírné oživení v odvětví umožnily společnosti vrátit se v posledním čtvrtletí k ziskovosti.
Podle mého názoru je společnost i nadále lídrem v oboru a její výsledky se výrazně zlepší, jakmile se probíhající pandemie zcela zmírní. Investoři se však musí mít na pozoru před oceněním akcií, které zřejmě již takové zotavení ocenilo, přestože problémy přetrvávají.
Z tohoto důvodu zůstávám prozatím vůči akciím neutrální.

Výsledky za 3. čtvrtletí
Společnost Booking zveřejnila své výsledky za 3. čtvrtletí na začátku listopadu a vykázala 77% meziroční nárůst hrubých rezervací, které dosáhly 23,7 miliardy USD. Tržby rovněž vzrostly o 77% oproti předchozímu roku na 4 68 miliardy USD, čímž překonaly konsensuální odhady o 390.milionů USD. Upravený zisk EBITDA dosáhl 2,1 miliardy dolarů, což znamenalo velké oživení marže EBITDA.
Booking dělá pokroky ve své iniciativě spojování služeb, která má zřejmě potenciál dále podpořit růst. Ve 3. čtvrtletí společnost dosáhla 131% nárůstu počtu letenek rezervovaných prostřednictvím platformy ve srovnání se 3. čtvrtletím 2019 (tj. výsledky před pandemií). Uživatelé tedy stále častěji využívají platformy společnosti Booking nejen pro ubytování, ale potenciálně i pro lety a pronájem automobilů.
Potenciál společnosti v oblasti křížového prodeje by mohl být časem ještě silnější díky jejím nedávným klíčovým akvizicím. Po skončení čtvrtletí společnost Booking uzavřela dohodu o akvizici společnosti Getaroom za 1,2 miliardy USD.

Prostřednictvím této akvizice společnost plánuje vytvořit novou obchodní jednotku Strategic Partnerships, která posílí B2B distribuci pro hotelové partnery a zároveň přispěje robustním technologickým zásobníkem pro ubytování pro partnery. Getaroom by tedy měl zvýšit hodnotu pro hotelové i affiliate partnery.“
O několik dní později společnost Booking oznámila, že KAYAK hodlá rozšířit své hotelové portfolio na mezinárodní úrovni, zatímco zhruba před týdnem Booking uzavřel další dohodu o akvizici společnosti Etraveli Group za přibližně 1 63 mld. eur. Společnost Etraveli je již partnerem Booking.com a akvizice by měla posílit její stávající produkty a doplnit neustálou snahu společnosti Booking Holdings o vytvoření nabídky letů po celém světě.
Ocenění
Ačkoli by měl být tým odborníků z vedení společnosti Booking schopen díky nedávným akvizicím uvolnit plodnou provozní efektivitu a hodnotu a probíhající oživení v odvětví cestovního ruchu by mělo ve střednědobém horizontu nadále zvyšovat výsledky společnosti, ocenění akcií se zdá být poměrně vysoké.
Akcie se obchodují s forwardovým P/E přibližně 21,4 na základě odhadu zisku na akcii za fiskální rok 2022 ve výši 100 USD. To však zároveň předpokládá, že tržby v příštím roce vzrostou o 44%, což by vyžadovalo výrazné oživení.

Vzhledem k přetrvávající pandemii a nedávnému objevu omikronové varianty jsou tyto odhady možná příliš optimistické. Moderna (MRNA) CEO Stéphane Bancel právě nedávno předpověděl, že stávající vakcíny budou mít s omikronem problémy, zatímco několik zemí již zpřísnilo svou cestovní politiku.
Zdá se tedy, že v současném ocenění je zakalkulováno rychlé zotavení, které se nemusí uskutečnit – alespoň ne tak brzy, jak naznačují současné odhady.“
Co na to Wall Street
Pokud se obrátíme na Wall Street, společnost Booking Holdings má konsenzuální hodnocení „Moderate Buy“ na základě 11 „Buys“ a 10 „Holds“ přiřazených v posledních třech měsících. Při ceně 2826.50 průměrná cílová cena společnosti Booking Holdings nicméně implikuje 32,1% potenciál růstu.