Je těžké uvěřit, že před třemi lety, v prvních dnech pandemie, došlo k masivnímu uzavření škol, pracovišť, restaurací a mnoha dalších zařízení.
Ne všechny podniky však zavřely své dveře pro veřejnost. Dollar General ( DG 1,27 % ) zůstal otevřený. Lidé se do obchodů zpočátku hrnuli, takže je vhodná doba podívat se, jak si společnost mezitím vedla, a zhodnotit její vyhlídky.
Více než tři čtvrtiny tržeb společnosti Dollar General pocházely z prodeje výrobků, jako jsou papírové ručníky, toaletní papír a dezinfekční prostředky, a proto lidé v prvních dnech pandemie houfně přicházeli do obchodů kvůli velké poptávce po těchto produktech. Ve fiskálním roce 2020, který skončil 29. ledna 2021, se tržby ve stejných prodejnách (comps) zvýšily o výrazných 16,3 %.
Zatímco pandemie pomohla výsledkům v roce 2020, nízké ceny společnosti Dollar General – většina zboží se prodává za méně než 10 dolarů – přitahují kupující za různých okolností, včetně hospodářského poklesu. Rok 2020 znamenal působivých 31 let v řadě s nárůstem kompenzace.

V loňském roce, za období, které skončilo 28. ledna, Dollar General přerušil svou sérii, když tržby klesly o 2,8 %. To však proto, že rok 2020 byl tak impozantní, že společnost čelila obtížnému srovnání. Na dvouleté bázi vzrostla kompenzace o 13,5 %. Vedení společnosti očekává, že v letošním roce se comps dostane do kladných čísel, a předpovídá nárůst o 2,5 %. Vzhledem k tomu, že zákazníci se v tomto prostředí vysokých cen dožadují slev, by se to mohlo ukázat jako konzervativní.
Ani společnost Dollar General nestojí na místě. Ročně otevírá kolem 1 000 obchodů, přičemž v loňském roce jich otevřel více než 18 000. A vedení společnosti očekává, že se letos rozšíří o více než 1 100 obchodů.
Kromě toho má společnost Dollar General několik dalších iniciativ, které začaly dobře. DG Fresh nabízí ve svých prodejnách čerstvé a chlazené zboží. Po vyzkoušení tohoto konceptu před několika lety bylo vedení společnosti spokojeno s pokrokem. Zavedlo tento koncept ve všech svých prodejnách a prohlásilo, že má pozitivní dopad na tržby a marže společnosti Dollar General.
Navíc iniciativa „pOpshelf“ poskytuje zákazníkům zážitek z „hledání pokladu“. V těchto obchodech, které se drží konceptu nízkých cen, stojí zboží maximálně 5 dolarů. Ačkoli je v počáteční fázi, slibuje si od svých 55 poboček více než cílových 50 prodejen.
Přestože výsledky společnosti Dollar General od začátku pandemie byly působivé, nejedná se pouze o společnost, které se v tomto náročném období dařilo. Je to maloobchodní prodejce, který prokázal svou odvahu tím, že nabízí nízké ceny svého zboží. Dařilo se mu před pandemií i v nejtemnějších dnech, které následovaly. Dollar General se dařilo i během velké recese.

Vzhledem k tomu, že se maloobchodníci potýkají s rostoucími náklady, Dollar General by si měl i nadále vést dobře díky nabídce všech druhů zboží za atraktivní cenu. To je dobrým příslibem do budoucna.