Některé podniky mají nejhorší období pandemie COVID-19 za sebou, zatímco jiné společnosti se stále potýkají s narušením dodavatelského řetězce.Zábavní titán Walt Disney (NYSE:DIS) stále funguje pod úrovní před pandemií, zatímco společnost Airbnb (NASDAQ:ABNB) se vrátila k vysokému růstu.
Obě společnosti jsou více než pandemické hry. Když se podíváme na budoucí potenciál, která společnost je dnes lepší koupí?
Jak se jim daří nyní
Podnikání společnosti Disney je opět v plném proudu, a to nejen díky snaze o streamování, ale také díky segmentu parků, který se ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí (skončilo 2. října) stal opět ziskovým. Všechny parky jsou otevřené a výletní lodě jezdí, i když stále existují určitá kapacitní omezení.

Celkově byla zpráva za čtvrté čtvrtletí pozitivní. Tržby se meziročně zvýšily o 26% a po loňské ztrátě vykázala zisk ve výši 160 milionů dolarů. Investoři však nebyli nadšeni z počtu nových předplatitelů streamingu. Celkový počet nových čistých předplatných Disney+ dosáhl 2,1 milionu, což je velké zpomalení oproti více než 12 milionům ve třetím čtvrtletí, a přestože placené předplatné meziročně vzrostlo o 60 %, je to první rok od uvedení na trh, kdy se oproti předchozímu roku nezvýšilo alespoň o 100 %.
Airbnb naopak zažila žhavé čtvrtletí. Tržby se meziročně zvýšily o 67% na rekordní částku 80 milionů dolarů a hrubá hodnota rezervací vzrostla o 48% na 12 miliardy dolarů. Cestování se stále ještě nevrátilo do normálu, ale Airbnb už je ve špičkové formě. A co víc, po třech čtvrtletích ztrát vykázala zisk ve výši 834 milionů dolarů.
Součástí rychlého oživení Airbnb jsou flexibilní možnosti cestování. Zaznamenala obzvláště vysoký nárůst pobytů na dobu alespoň jednoho měsíce, které ve třetím čtvrtletí tvořily 20% rezervovaných nocí, a prudký nárůst rezervací ve venkovských lokalitách. Je vhodný k uspokojování těchto netradičních potřeb mnohem více než tradiční cestování.

Budoucí příležitosti
Podnikání společnosti Disney je vysoce odolné z několika důvodů. Zaprvé, má řadu různých, ale vzájemně propojených podniků, které se v daném okamžiku vzájemně zajišťují. Za druhé, její knihovna obsahu zahrnuje několik franšízových trháků, kterým je obtížné konkurovat. A konečně má k dispozici hotovost, kterou může věnovat konkrétní oblasti všude tam, kde se potřebuje přeorientovat.“
Potřebovala použít řešení pro ochabující podnikání v oblasti parků, protože se vypořádala s omezeními, která nemohla ovlivnit, a zaznamenává úspěch s některými novými nabídkami, které přitahují zákazníky a zvyšují tržby. Například zavedla nový roční program členství nazvaný Magic Key a nejvyšší úroveň za 1 dolar399 je již vyprodaná.

A její streamovací byznys se daří. Navzdory ne příliš vysokému počtu nových předplatitelů ve třetím čtvrtletí vedení společnosti tvrdí, že nejde o lineární proces a že zachovává své celkové cíle, přičemž očekává 230 až 260 milion placených předplatitelů a ziskovost do 2024. V příštích třech letech má 340 tituly v nějaké formě vývoje a díky svým hvězdným kreativním studiím jsou právě tyto tituly masou streamovacího byznysu. Airbnb zaznamenává silnou poptávku, která pokračuje i v 2022, a s rostoucí mírou očkování a cestování má dobrou pozici z toho těžit. V loňském roce uvedla na trh nový herní manuál s 100 vylepšeními, aby vylepšila své služby pro hostitele i hosty, a v nadcházející zimě plánuje vydat další 50 vylepšení.
Generální ředitel Brian Chesky na nedávném hovoru k výsledkům hospodaření řekl: „Poprvé v historii mohou nyní miliony lidí cestovat kdykoli, kamkoli a na jakkoli dlouhou dobu, a dokonce i bydlet kdekoli prostřednictvím Airbnb.“ To již nyní podporuje vyšší tržby, ale příležitost je prostě výbušná. Žádná jiná cestovní společnost se nemůže rovnat Airbnb s více než 4 miliony pronájmů (a jejich počet stále roste) a Airbnb má obrovský růstový potenciál.

Srovnání statistik akcií
Podívejme se, jak si jejich akcie stojí navzájem a ve srovnání s širším trhem.
Trh si konečně oblíbil Airbnb poté, co se její akcie loni propadly, zatímco akcie společnosti Disney dostaly po zprávě o výsledcích propad, čímž se jejich pětiletý akciový zisk snížil na mizivých 63%.
Myslím, že jsme dokonce překonali fázi, kdy Airbnb vypadala jako riziko. V uplynulém roce prokázala, že má solidní model, výrazné výhody oproti tradičnímu cestování a disciplinovaný management. Jediným faktorem, který ji nyní zatěžuje, je ocenění, neboť se obchoduje za 227 násobek budoucích jednoletých zisků. To je rozhodně prémiová cena, kterou je třeba za akcie zaplatit.
Disney i Airbnb jsou skvělé akcie, které stojí za to vlastnit a které mají spoustu příležitostí k budoucímu růstu, ale právě teď se mi jeví Airbnb jako dobrá