O špičkových módních značkách nebo prodejcích, kteří vstupují do metaversa, už téměř není slyšet. Tady máte Gucci, támhle Gap a tady Nike. Takže když se o víkendu Martina Luthera Kinga mladšího objevila zpráva, že společnost Walmart (NYSE:WMT) podala několik ochranných známek týkajících se maloobchodu v metaverzi, bylo to něco, co stálo za pozornost.
Ačkoli v tuto chvíli není jasné, co chce Walmart v metaverzu dělat a na jaké platformě se usídlí, je to významné znamení toho, co se v roce 2022 stane. Pokud jste byli na vážkách ohledně životaschopnosti virtuálních nemovitostí jako investice, přítomnost Walmartu na každém virtuálním rohu může být tím, co vás utvrdí v tom, jak reálnou se tato záležitost s metaverzemi stává.
Přihlášky ochranných známek společnosti Walmart
V prosinci společnost Walmart v tichosti podala řadu patentů týkajících se maloobchodních aktivit v metaverzu, včetně jednoho pro kryptoměnu se značkou Walmart a dalších pro „virtuální zboží“ a nefungující tokeny (NFT). Každá z těchto věcí by jednotlivě mohla být pokusem o drobný vstup do metaverza, ale dohromady naznačují několik věcí.

Nabízí se jedna ze dvou možností. No, jedna ze tří, pokud počítáme i možnost, že z toho vůbec nic nebude, ale budeme předpokládat, že tento experiment Walmartu může být právě takový.
Za prvé, Walmart možná zvažuje vytvoření vlastní platformy metaverza, jak se o to zřejmě pokoušejí i další velké společnosti, přestože již existuje několik velmi životaschopných platforem, které by měly zájemcům více než vyhovět; navíc Walmart nikdy nebyl v čele technologického vývoje. Je mi líto, Walmarte. Ale znáte to, elektronický obchod byl pro Walmart opravdový problém zvládnout, takže mi odpusťte, že si myslím, že budování vlastního metaverza bude pro maloobchodního giganta trochu mimo mísu.
Za druhé je však mnohem pravděpodobnější, že se Walmart chystá založit obchod v metaverzu. Někde. A to je upřímně vzrušující, i když máte výhrady k Walmartu nebo jeho obchodním praktikám. To, že Walmart vstoupí do metaverza a postaví Supercentrum, vypovídá o dlouhodobé životaschopnosti metaverza mnoho věcí najednou.

Rozdrtí Walmart konkurenci v oblasti maloobchodního prodeje v metaverzi?
Protože se do metaverza hrne tolik společností, aby si nárokovaly své nemovitosti a odpovídající struktury v metaverzu, nutně tam míří i maloobchodníci. Zatím se jedná převážně o prodejce módy zaměřené na NFT doplňky pro avatary, ale není důvod, proč by to musel být konec. Koneckonců, v metaverzu se rozvíjejí architekti, tak proč by nemohly existovat obchody s nábytkem, které tyto struktury vybaví?
Každý, kdo byl někdy v obchodě Walmart, ví, že je to takový podřadný pokus být vším pro všechny. Když potřebujete levný stolek, jdete do Walmartu. Když chcete krabici svíček na zimní bouři, jdete do Walmartu. V reálném světě samozřejmě nabízí i takové věci, jako jsou potraviny a léky, ale ty se v metaverzu zrovna neuplatňují. Nebo snad ano?
Co se týče metaverza, nepotřebujete jídlo ani léky, ale uniklé koncepční video z pět let starého experimentu pro Walmart ukazuje virtuálního nakupujícího, který nakupuje velmi reálné produkty ve virtuálním obchodě Walmart. A i když to bylo v metaverzu před eonem času, faktem zůstává, že Walmart požádal o ochranné známky „Verse to Store“, „Verse to Curb“ a „Verse to Home“, což si každý může snadno vyložit tak, že to znamená „Metaverse do..“.

Průkopník metaversa v oblasti nemovitostí
Takže vaše další cesta do metaverza může být návštěva koncertu nebo posezení s přáteli během nadcházejícího Týdne módy v Decentralandu, ale může to znamenat i zastávku v metaverzálním Walmartu, kde si můžete vybrat velmi reálné občerstvení, které vám bude doručeno včas na vaši metaverzální událost.
To se muselo stát. A prodejci, kteří hledají nemovitosti v metaverzu, by měli zpozornět. Spojení elektronického obchodu s metaverzemi je jednoduchý způsob, jak zvýšit hodnotu jakéhokoli maloobchodního místa v metaverzu, zejména pokud dotyčný podnik prodává i reálné zboží. Bez ohledu na to, jak velký nebo malý obchod je, není těžké si představit, že nabízí tričko NFT a odpovídající verzi z reálného světa, která se objeví za čtyři až šest týdnů.

Investoři do maloobchodních nemovitostí v metaverzu by měli tento prostor bedlivě sledovat – vstup Walmartu do světa signalizuje, že boom sotva začal. Vaše prázdná virtuální nákupní centra a výlohy musí být připraveny na nadcházející bouři. Měly by být výjimečné a měly by stát za prozkoumání, protože vaši nájemci budou brzy konkurovat jednomu z největších světových maloobchodníků. Aby si udrželi konkurenceschopnost, budou muset do metaverza vnést stejnou razanci, jakou mají v reálném světě.