Společnost Lowe’s (LOW) v úterý snížila svůj celoroční výhled, protože ceny dřeva klesly, nepříznivé počasí snížilo poptávku po sezónním zboží a zákazníci z řad kutilů nakupovali méně velkých položek.
Akcie společnosti však v úterý uzavřely téměř o 2 % výše, protože maloobchodní prodejce překonal očekávání Wall Street ohledně tržeb a zisku za první fiskální čtvrtletí.
V telefonátu s investory generální ředitel Marvin Ellison uvedl, že společnost očekává „v nejbližší době pokles diskrečních spotřebitelských výdajů“.
Přesto je podle něj Lowe’s v lepší pozici než ostatní maloobchodníci. Dvě třetiny jejích tržeb pocházejí z nediskrečních nákupů, jako jsou nové spotřebiče, které nahrazují rozbité.
Bytový fond v USA stárne, což vede k většímu počtu oprav a dalších projektů. A jak se dny stávají slunečnějšími a teplejšími, oživuje se prodej jarních kategorií, řekl.
„Ačkoli nedokážeme předpovědět délku trvání toho, co podle nás bude krátkodoběji turbulentní, myslíme si, že střednědobé a dlouhodobé zdraví tohoto segmentu je neuvěřitelně silné,“ řekl.
Ellison uvedl, že společnost nezaznamenala změnu poptávky na trzích, kde rostoucí úrokové sazby přispěly k ochlazení cen domů. Odmítl sdělit podrobnosti o květnových prodejních trendech, ale uvedl, že jsou v souladu s výhledem společnosti.
Zde jsou údaje, které společnost vykázala za tříměsíční období končící 5. května, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 3,67 USD oproti očekávaným 3,44 USD.
Tržby: 22,35 miliardy USD oproti očekávaným 21,6 miliardy USD.
Čistý zisk společnosti Lowe za tříměsíční období činil 2,26 miliardy dolarů, tj. 3,77 dolaru na akcii, ve srovnání s 2,33 miliardy dolarů, tj. 3,51 dolaru na akcii, o rok dříve.
Čisté tržby klesly o téměř 6 % na 22,35 miliardy USD z 23,66 miliardy USD v předchozím období, ale překonaly očekávání Wall Street.
Srovnatelné tržby se v prvním fiskálním čtvrtletí snížily o 4,3 %. To je méně než 3,4% pokles, který Wall Street očekávala, uvádí server StreetAccount.
Společnost Lowe’s je posledním maloobchodním prodejcem, který varuje před zpomalením prodejů, protože spotřebitelé jsou stále spořivější a nechtějí utrácet za diskrétní zboží. Mnoho dalších maloobchodníků, včetně Walmartu, Targetu a Home Depotu, rovněž zaznamenalo menší nákupy mimo nezbytných potřeb.

Společnost Lowe’s uvedla, že nyní očekává celkové tržby za celý rok v rozmezí 87 až 89 miliard USD, což je méně než 88 až 90 miliard USD, které dříve předpovídala. Společnost uvedla, že v tomto fiskálním roce předpokládá pokles srovnatelných tržeb o 2 až 4 %, což je méně než dříve uváděná rovnost až pokles o 2 %.
Uvedla, že upravený zisk na akcii se bude pohybovat v rozmezí 13,20 až 13,60 USD, což je méně než předchozí rozpětí 13,60 až 14,00 USD.
Pro společnosti Lowe’s a Home Depot má však význam i roční období. Jaro je největší prodejní sezónou pro domácí kutily.
Společnosti nesoutěží jen o dolary nakupujících, protože vyšší ceny potravin a dalšího zboží zabírají více z rozpočtů domácností. Potýkají se také s posunem poptávky, protože vlna domácích projektů poháněných pandánem Covid slábne a spotřebitelé žonglují s jinými výdajovými prioritami, jako je dojíždění do práce, letní dovolená a jídlo v restauracích.
Konkurent společnosti Lowe’s, Home Depot, minulý týden ve své čtvrtletní zprávě vykázal nižší tržby. Společnost již druhé čtvrtletí po sobě nesplnila očekávání ohledně tržeb a snížila celoroční prognózu, protože zákazníci vynechali velké položky, jako jsou grily, a rozhodli se pro menší a levnější domácí projekty.
Stejně jako Lowe’s i Home Depot přičítá nižší tržby chladnějšímu a vlhčímu počasí na západě USA a klesajícím cenám dřeva.
Lowe’s a Home Depot však mají odlišnou skladbu prodejů. Přibližně 75 % tržeb společnosti Lowe’s pochází od zákazníků z řad domácích kutilů, zatímco Home Depot obvykle získává přibližně polovinu tržeb od profesionálů.

Pod vedením Ellisona se společnost Lowe’s snaží získat profesionály, kteří jsou obvykle stabilnějším zdrojem obchodu, méně citliví na špatné počasí a s větší pravděpodobností dokončí projekt. Obnovila svůj věrnostní program pro instalatéry, dodavatele a elektrikáře a vylepšila své webové stránky.
Jednou z nejsilnějších stránek čtvrtletí byl elektronický obchod. Online prodej vzrostl o 6 % ve srovnání s předchozím obdobím, protože profesionálové v domácnosti nakupovali na webových stránkách společnosti a zákazníci z řad domácích kutilů používali digitální nástroje, které jim pomáhaly s vizualizací a odhadem předtím, než se pustili do projektu, uvedl Ellison v telefonickém hovoru.
Srovnatelné prodeje profesionálům v domácnosti v prvním čtvrtletí také vzrostly ve srovnání s předchozím rokem. Většina obchodů společnosti Lowe’s – zhruba 75 % – však pochází od zákazníků z řad kutilů.
Celkové srovnatelné tržby společnosti Lowe byly v každém měsíci čtvrtletí záporné, ale k nejvýraznějšímu meziročnímu poklesu došlo v březnu, kdy tato metrika klesla o 5,4 %, uvedl finanční ředitel Brandon Sink. V únoru srovnatelné tržby klesly o 3 % a v dubnu se snížily o 3,9 %. Pokles v březnu a dubnu přičítá nepříznivému počasí.
Sink uvedl, že Lowe’s očekává, že tržby profesionálů budou po zbytek roku převyšovat tržby kutilů. Profesionálové mají podle něj zdravý objem nevyřízených zakázek a stále zaznamenávají poptávku ze strany zákazníků.
Maloobchodní řetězec se během čtvrtletí také snažil získat nové prodejní příležitosti ve venkovských oblastech. V některých prodejnách rozšířil sortiment zboží o další oděvy a zboží farmářského či rančerského typu, které má vyšší ziskové marže. Na některých z těchto trhů konkuruje Lowe’s dalším hráčům včetně Tractor Supply.
Akcie Lowe’s v pondělí uzavřely na 203,15 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 121,15 miliardy USD. Její akcie v letošním roce zatím vzrostly o téměř 2 % a zaostaly tak za 9% růstem indexu S&P 500.
Na investice se musíte dívat skutečně z dlouhodobého hlediska. Nenechte se vykolejit okamžikem – myslete dlouhodoběji. Pokud byste se chtěli poradit nebo probrat možnosti a příležitosti na současném trhu, jsou vám k dispozici naši poradci. Vyplňte formulář, je to snadné.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky