Od 8. dubna, kdy byl dokončen odštěpný závod společnosti Warner Bros. Discovery (NASDAQ:WBD), akcie prudce klesly o téměř 30 %. Kromě očekávaného výprodeje ze strany retailových a institucionálních investorů AT&T (T) zaměřených na výnosy, kteří obdrželi akcie WBD v rámci speciální dividendy po odštěpení, se na výkonnosti akcií podepsalo i nedávné rizikové prostředí pro investování do akcií z hlediska ocenění.
Co se však týče základních ukazatelů, nový manažerský tým pod vedením generálního ředitele Discovery Davida Zaslava rychle a ochotně realizoval dříve slíbené synergie ve výši 3 miliard USD po fúzi. Mezi dva nejvýznamnější kroky, které byly doposud podniknuty, patří 1) náhlé ukončení pouhých několik týdnů staré zpravodajské streamovací platformy CNN+ a 2) zvýšené zaměření na investice, které budou „generovat skutečnou návratnost“ namísto slepých „závodů ve zbrojení obsahem“.

Do budoucna předpokládáme další odstraňování „objemných investic“, do kterých se dříve zapojila společnost WarnerMedia řízená AT&T a které postrádají „finanční základ“ a nesplňují „překážky [návratnosti investic]“ očekávané vedením WBD. Očekává se, že tyto krátkodobé bolesti přinesou dlouhodobější zisky, protože posílí volné peněžní toky konsolidované společnosti a přispějí k jejímu cíli snižovat zadlužení – což je vzhledem k dalšímu dluhu ve výši 55 miliard USD, který získala od společnosti WarnerMedia, naléhavá záležitost. Tato strategie proto nevyhnutelně umožní větší flexibilitu rozvahy a kapitálové struktury společnosti WBD, která podpoří dlouhodobý růst a zajistí vyšší výnosy pro akcionáře.
Vzhledem k tomu, že aktiva společnosti Warner se nyní dostávají zpět do rukou zkušených mediálních a zábavních veteránů z hlediska managementu a nadcházející kombinace streamovacích platforem HBO Max a discovery+, které jsou určeny pro přímý prodej zákazníkům (direct-to-consumer, D2C), umožní další vstup na rozvíjející se trh streamování, společnost WBD příznivě směřuje ke svým krátkodobým finančním cílům, kterými jsou synergie nákladů ve výši 3 miliard USD, tržby ve výši 52 miliard USD a EBITDA ve výši 14 miliard USD do roku 2023. Konsolidace společnosti WBD je velkou mediální energií potřebnou k nastartování růstu a využití rychle se rozšiřujících příležitostí v oblasti médií a zábavy, které zahrnují D2C streamování a digitální reklamu. Ve spojení s výrazně podhodnocenou povahou akcií – jejich cena je v podstatě stanovena jako klesající – zůstáváme optimističtí, že potenciál téměř trojnásobného zisku je stále na dosah.

Pandemie a s ní spojená sociální distanční opatření v posledních dvou letech vynesly na světlo obrovský trh se streamováním videa na vyžádání, který umožnil nástup mobilních zařízení připojených k internetu. Očekává se, že celosvětové spotřebitelské výdaje na zábavu a média budou do roku 2025 růst složenou roční mírou růstu („CAGR“) o 3,9 % na trh v hodnotě 915 miliard USD. Tento růst bude z velké části způsoben poptávkou po službách streamování videa, která by měla do poloviny desetiletí rychle růst tempem 10,6 % a stát se odvětvím s obratem přes 80 miliard dolarů. Počet předplatitelů streamovacích služeb se jen v USA mezi lety 2019 a 2020 zdvojnásobil ze zhruba 125 milionů na více než 250 milionů, což podtrhuje změnu chování spotřebitelů v přístupu k médiím a zábavě.
Mnoho tradičních zábavních a mediálních společností, včetně WBD, si uvědomuje obrovskou příležitost k růstu, kterou představuje streamování videa na vyžádání, a proto spustilo vlastní platformy. Přechod od placené televize ke streamingu je také jedinou strategií, která dává smysl. K dnešnímu dni převzalo streamování videa na vyžádání zhruba třetinu celkového času sledování televize v USA. A aby zůstaly relevantní, budou muset tradiční zábavní a mediální společnosti, jako je WBD, klást větší důraz na diverzifikaci svých příjmů mimo lineární televizi.
Vzhledem k tomu, že streamování stále snižuje podíl diváků placené televize, je zde stále značný prostor pro další expanzi rozvíjejícího se odvětví, což vytváří silné předpoklady pro HBO Max a discovery+ společnosti WBD. Počet služeb, za které jsou domácnosti ochotny platit, je však omezený, zejména s tím, jak se nálada spotřebitelů před možným ekonomickým poklesem oslabuje. V reakci na to došlo také k velké konsolidaci mezi velkými hráči, což opět ukazuje na dlouhodobější strategii společnosti WBD.
S kombinovanou základnou více než 100 milionů předplatitelů v rámci HBO/HBO Max a discovery+ nyní WBD provozuje třetí největší D2C streamovací byznys po Netflixu (NFLX) (více než 200 milionů předplatitelů) a Disney (DIS) (více než 150 milionů předplatitelů prostřednictvím Disney+ a Hulu). Společnost WBD také vlastní druhý nejžádanější katalog streamovaných titulů po společnosti Disney. Ovládá 18,3 % souvisejícího tržního podílu ve srovnání s 19,8 % společnosti Disney v rámci služeb Disney+ a Hulu a 8,2 % společnosti Netflix, což podtrhuje schopnost mediálního a zábavního gigantu podílet se na růstu konkurentů v době, kdy se konkurence v oblasti streamingu zvyšuje.
Knihovna obsahu WBD, která je nejlepší ve své třídě, v podstatě nepřímo umožnila mechanismus sdílení příjmů mezi oběma stranami