Akcie společnosti Zoom (ZM) se v roce 2022 dostaly z přízně Wall Street. Mnozí investoři se obávají, že nejlepší časy má tento specialista na digitální komunikaci za sebou, protože svět se vrací k normálnějším pracovním vzorcům, protože potřeba sociálního odstupu zřejmě ustoupila.
Toto hodnocení pomáhá vysvětlit, proč akcie společnosti Zoom letos tak výrazně zaostávají za poklesem trhu. Nevystihuje však celý příběh této nadějné společnosti, která získává velkou část zakázek v rámci probíhajícího přechodu na flexibilní práci.
Zoom se mi jeví jako atraktivní investice díky několika faktorům.
1. Stále roste
Společnost Zoom je dnes hodnocena, jako by pandemie její podnikání zásadně nezměnila – což se stalo. Jistě, společnost plánuje v současném fiskálním roce (FY 2023), který končí 31. ledna, tržby ve výši zhruba 4,4 miliardy dolarů, což by znamenalo jen mírný nárůst oproti 4,1 miliardy dolarů ve fiskálním roce 2022. Ale ve srovnání s fiskálním rokem 2021, kdy Zoom dosáhl 623 milionů dolarů, je to obrovský nárůst.
Letošní nárůst tržeb pochází především od firemních zákazníků, kteří stále vyhledávají její komunikační služby, i když se lidé vracejí do kanceláří a obnovují osobní schůzky. Vedení společnosti by sice raději vidělo větší poptávku po předplatném pro spotřebitele, ale podnikový segment má dlouhou perspektivu růstu. „Podniky přitahuje platforma Zoom díky našim inovacím a moderní architektuře,“ řekl koncem srpna generální ředitel Eric Yuan.

2. Finance jsou silné
Na rozdíl od jiných pandemických růstových akcií se finance nestaly hlavní slabinou společnosti Zoom, protože hrozba COVID-19 slábne. Její ziskovost se sice snížila, ale stále je silná. V první polovině fiskálního roku 2023 vytvořila společnost Zoom provozní zisk ve výši 309 milionů dolarů, tj. 14 % tržeb, zatímco před rokem to bylo 521 milionů dolarů, tj. 26 % tržeb.
Společnost zůstává zisková i na základě obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) a díky solidnímu vývoji peněžních toků nemá potřebu využívat dluhové trhy. Její upravená zisková marže se v letošním roce sníží na 33 % ze 40 % ve fiskálním roce 2022 – což je mírný ústup z období, kdy byly snahy o sociální distancování ještě poměrně intenzivní.
3. Portfolio se rozšiřuje
Investiční teze společnosti Zoom vychází z předpokladu, že bude schopna využít své nové tržní síly k prodeji širšího spektra služeb podnikům. Proto společnost vkládá peníze do výzkumu a vývoje a uvádí na trh nové produkty, jako je například platforma pro digitální telefony. Zoom také agresivně utrácel za pořízení chatovacího systému založeného na umělé inteligenci.

Její úspěchy v tomto směru přiměly mnoho jejích klientů, aby výrazně zvýšili své roční výdaje u této společnosti. Vedení společnosti Zoom upozornilo na několik takových zákazníků v posledním konferenčním hovoru s investory, který se uskutečnil v srpnu.
Zoom potřebuje další vítězství, aby jeho význam překročil krizové prostředí, během něhož se z něj nutně stalo známé jméno. Má však k dispozici hotovost a zákaznickou základnu, které potřebuje k tomu, aby takový krok uskutečnila.
Nyní bude na společnosti Zoom, aby tyto přednosti využila prostřednictvím vývoje nových produktů a marketingu tak, aby její roční tržby v příštích několika letech přesáhly 5 miliard dolarů.