Společnost Billa loni v České republice meziročně zvýšila tržby o 6,8 procenta na zhruba 31,9 miliardy korun. Čistý zisk jí stoupl o 174 milionů na 679,7 milionu korun. V souvislosti s pandemií koronaviru a vládními opatřeními zaznamenala v prodejnách, které se nacházejí v místech, kde velká část lidí tráví dovolenou, nárůst zákazníků. Naopak v obchodních centrech, nádraží, letišti nebo poblíž univerzit a kancelářských budov evidovala ztráty. V dalším období s oživením cestovního ruchu firma očekává i výrazné zlepšení v provozovnách v turistických lokalitách měst. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Síť supermarketů Billa se loni rozrostla o devět nových prodejen. Dalších deset provozoven nechala firma zrekonstruovat, jednalo se o investici za 118,2 milionu korun. Nové i modernizované obchody společnost vybavila novým zařízením v hodnotě asi 273 milionů korun. Billa ke konci prosince loňského roku v tuzemsku provozovala 241 prodejen.
Společnost loni zaměstnávala průměrně 6461 lidí, meziročně o 112 více. Mzdové náklady ve srovnání s předchozím rokem jí stouply o 273,2 milionu na přibližně 3,1 miliardy korun.
Billa je součástí mezinárodního obchodního řetězce Rewe. Na českém trhu působí od roku 1991. Zaměřuje se na podporu českých producentů a české potraviny tvoří 72 procent jejího obratu. Do skupiny Rewe patří také společnost Penny Market, která loni vykázala tržby 42,2 miliardy korun a zisk po zdanění činil zhruba miliardu korun.

Největším potravinářským řetězcem v ČR je Lidl. Ve finančním roce 2019/2020 vykázal tržby 63,6 miliardy korun, čistý zisk činil 5,8 miliardy korun. Lidl stejně jako Kaufland patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Dále na trhu působí Albert, Tesco či Globus.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky