Společnost PepsiCo v úterý oznámila čtvrtletní zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků, díky tomu, že spotřebitelé zaplatili více za Doritos, ovesné vločky Quaker a Gatorade.
Na základě dobrých výsledků společnost zvýšila svůj celoroční odhad růstu organických tržeb.
Akcie společnosti se v předobchodní fázi obchodování nezměnily.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,29 USD oproti očekávaným 1,23 USD.
Tržby: 16,2 miliardy USD oproti očekávaným 15,56 miliardy USD.

Společnost Pepsi vykázala v prvním čtvrtletí čistý zisk připadající na společnost ve výši 4,26 miliardy USD, tj. 3,06 USD na akcii, což je více než 1,71 miliardy USD, tj. 1,24 USD na akcii, o rok dříve.
Potravinářský a nápojový gigant vykázal po zdanění náklady na snížení hodnoty ve výši 193 milionů dolarů, protože se snaží ukončit nebo změnit pozici některých svých značek džusů a mléčných výrobků v Rusku. Poplatek snížil zisk o 14 centů na akcii. Dodatečné snížení hodnoty ve výši 241 milionů USD po zdanění v souvislosti s rusko-ukrajinským konfliktem zatížilo zisk o 17 centů na akcii.
V březnu se Pepsi připojila k řadě dalších západních zemí a pozastavila část svého ruského podnikání, ale nepozastavila prodej úplně jako konkurenční Coca-Cola. Pepsi generuje v Rusku zhruba 4 % svých ročních tržeb, což z této země činí jeden z mála trhů, kde má větší zastoupení než Coke. Pepsi uvedla, že bude nadále prodávat některé základní výrobky, jako je dětská výživa, mléko a dětská výživa.
Bez započtení prodeje džusů, ruského odpisu a dalších položek společnost vydělala 1,29 USD na akcii, což překonalo očekávání analytiků oslovených společností Refinitiv, kteří očekávali 1,23 USD na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 9,3 % na 16,2 miliardy USD, což překonalo očekávání 15,56 miliardy USD. Organické tržby se ve čtvrtletí zvýšily o 13,7 %, k čemuž přispěly zejména vyšší ceny.

Severoamerický nápojový byznys společnosti vykázal 3% růst objemu. V tomto čtvrtletí Pepsi vstoupila na trh s alkoholickými nápoji Hard Mtn Dew, které vyrábí ve spolupráci s Boston Beer.
Společnost Frito-Lay North America zaznamenala ve čtvrtletí pouze 1% nárůst objemu, ačkoli organické tržby tohoto segmentu vzrostly o 14 %. Společnost uvedla, že Doritos, Lay’s, Ruffles a Cheetos zaznamenaly dvouciferný růst tržeb.
Quaker Foods byla jedinou severoamerickou obchodní jednotkou, která ve čtvrtletí vykázala pokles objemu. Segment se snažil udržet si spotřebitele, které získal v počátcích pandemie, kdy více lidí snídalo doma. Přesto Pepsi uvedla, že získala podíl na trhu v kategoriích rýže a těstovin, lehkých snacků, hotových cereálií a snackových tyčinek.
Pro celý rok nyní Pepsi očekává organický růst tržeb o 8 %, oproti předchozí prognóze 6 %. Společnost zopakovala svou prognózu celoročního růstu jádrového zisku na akcii ve výši 8 %.