Německému výrobci sportovního oblečení a obuvi Puma se ve čtvrtém čtvrtletí dařilo, přesto dnes vydal na letošek jen opatrný výhled, což následně oslabilo jeho akcie. Tržby v závěrečném kvartálu loňska přitom stouply po očištění od směnných kurzů o 20 procent na 1,2 miliardy eur (zhruba 31 miliard Kč) a překonaly odhady. Provozní zisk se vyšplhal na 38 milionů eur a jen mírně zaostal za odhadem.
Puma sice mohla těžit ze silné poptávky – především po jejích sportovních botách RS-Xa Cali – nicméně v roce 2019 čeká zpomalení. Tržby by se podle jejího předpokladu měly po očištění od vlivu směnných kurzů zvýšit pouze o deset procent. V předchozím roce sice firma předpokládala také růst o deset procent, nicméně v průběhu loňského roku odhad upravila směrem nahoru. Provozní zisk pak společnost letos očekává mezi 395 a 415 miliony eur. Její akcie proto v reakci oslabily o pět procent.
Puma roste rychleji než její větší německý konkurent Adidas a lídr trhu americká Nike, připomněla agentura Reuters. Dopomohly jí k tomu úsporné kampaně na sociálních sítích a spolupráce s populárními osobnostmi, jako jsou zpěvačky Selena Gomezová a Rihanna a rapper Jay-Z. Podařilo se jí také včas zareagovat na nový trend tenisek s tlustou podrážkou a v září uvedla na trh poprvé po 20 letech novou obuv určenou na basketbal.
Za celý rok 2018 se čistý zisk Pumy zvýšil o 38 procent na 187,4 milionu eur. Provozní zisk stoupl na 337 milionů eur z 245 milionů a tržby přidaly 12,4 procenta na 4,6 miliardy eur. Rival Adidas zveřejní své hospodářské výsledky 13. března.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky