Společnost Beyond Meat ve čtvrtek snížila svůj výhled tržeb na letošní rok a oznámila, že sníží počet svých zaměstnanců o 4 %, což zdůvodnila širší ekonomickou nejistotou a tím, že spotřebitelé přecházejí na levnější bílkoviny.
Společnost se sídlem v kalifornském El Segundu rovněž oznámila větší než očekávanou ztrátu a slabé tržby za druhé čtvrtletí. Její akcie v prodlouženém obchodování klesly o 1 %.
Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: 1,53 USD oproti očekávaným 1,18 USD
Tržby: 147 milionů USD oproti očekávaným 149,2 milionu USD.

Čisté tržby klesly o 1,6 % na 147 milionů USD. Společnost pokles přičítá změnám směnných kurzů, zvýšeným slevám a prodejům do likvidačních kanálů.
„Uznáváme, že pokrok trvá déle, než jsme očekávali,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Ethan Brown s odkazem na snahu společnosti prosadit se na masovém trhu s rostlinnými produkty, které napodobují maso.
Náhražky masa společnosti Beyond jsou obvykle dražší než tradiční maso, ale společnost se snaží v blízké budoucnosti dosáhnout cenové parity. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé jsou pod tlakem inflace, zákazníci společnosti Beyond podle Browna přecházejí na levnější alternativy masa soukromých značek nebo se vracejí k tradičnímu masu.
Pro rok 2022 nyní společnost Beyond očekává tržby ve výši 470 až 520 milionů USD, což je méně než předchozí prognóza 560 až 620 milionů USD. Společnost uvedla, že mezi faktory, které vedly k revizi výhledu, patří inflace, rostoucí úrokové sazby a rostoucí obavy z recese.
Vedení společnosti Beyond konkrétně poukázalo na nižší tržby společnosti Beyond Jerky, jejího širšího obchodu s potravinami v USA a v Evropě a na Středním východě.

Společnost Beyond uvedla, že v rámci snahy utratit méně hotovosti propustí přibližně 4 % svých globálních zaměstnanců, což by mělo ročně ušetřit přibližně 8 milionů USD. Společnost však také vynaloží zhruba 1 milion dolarů na náklady spojené s oddělením, které ovlivní její výsledky za třetí čtvrtletí.
Za druhé čtvrtletí vykázala společnost Beyond Meat čistou ztrátu ve výši 97,1 milionu USD, tj. 1,53 USD na akcii, což je více než čistá ztráta ve výši 19,7 milionu USD, tj. 31 centů na akcii, o rok dříve. Společnost uvedla, že v tomto čtvrtletí vynaložila více prostředků na suroviny a výrobu. Kromě toho její bezmasý výrobek Beyond Jerky, vyráběný prostřednictvím společného podniku se společností PepsiCo, již druhé čtvrtletí po sobě zatížil ziskové marže.
Tržby z prodeje potravin v USA ve čtvrtletí vzrostly o 2,2 %, což kompenzovalo 2,4% pokles jejího podnikání v restauracích. Před pandemií tvořily restaurace více než polovinu jejích tržeb, ale tento byznys se jen těžko vzpamatovával.
Mimo USA se tržby z prodeje potravin snížily o 17 %, zatímco tržby z prodeje restaurací vzrostly o 7 %. Obě mezinárodní divize se na tržbách společnosti Beyond obecně podílejí zhruba stejnou měrou.