Pro spotřebitele a ekonomy, kteří doufají, že inflace na trhu s komoditami brzy ustoupí, přinesl trh s hliníkem v pondělí neradostné zprávy.
Druhý největší světový výrobce piva Heineken NV uvedl, že rostoucí náklady na dopravu a kov používaný v plechovkách na pivo budou mít v příštím roce „podstatný vliv“ na zisk. Společnost Reynolds Consumer Products Inc., výrobce ikonických plechovek Reynolds Wrap, uvedla, že ji v letošním roce čekají náklady ve výši přibližně 400 milionů USD, které jsou z velké části způsobeny náklady na hliník a pryskyřici.

Tato oznámení přicházejí v návaznosti na více než 30% nárůst referenčních cen hliníku v letošním roce, přičemž v pondělí se cena tohoto kovu přiblížila desetiletému maximu. Tato varování jsou posledním z řady varovných signálů společností, které podtrhují potenciálně dalekosáhlý dopad prudkého růstu cen komodit od kukuřice po ocel.
Vyhlídky na vymanění se ze zvýšených cen hliníku dále snižuje skutečnost, že léta trvající převis nabídky začíná slábnout, protože poptávka po nízkouhlíkových zdrojích energie zvyšuje poptávku po lehkém materiálu a největší producent Čína zpřísňuje opatření proti znečišťujícím odvětvím, jako jsou výrobci kovů. Společnost Goldman Sachs Group Inc. předpovídá do konce příštího roku rekordní ceny nad 3 000 USD za tunu.