EUR/USD : 1.1026▼ GBP/USD : 1.24148▼ USD/CAD : 1.32596▲ USD/JPY : 108.13532▲

Největší tuzemský obchodní řetězec Kaufland pokračuje v modernizaci dalších prodejen a letos na polovině ze svých 133 obchodů rozšíří také samoobslužné pokladny. Další modernizovanou prodejnu otevřel tento týden v pražské Podbabě. Nabízí zde mimo jiné moderní masový pult, oddělení bezlepkových, bezlaktózových a bio výrobků a digitální informační obrazovky. Do rekonstrukce tohoto objektu investoval téměř 40 milionů korun. Na konci srpna otevře další modernizovanou prodejnu Vítkovická v Ostravě. ČTK to řekla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Na kolik investice do rekonstrukce jedné prodejny vyjde, závisí podle ní na velikosti. Loni firma do modernizace prodejen i na expanzi vydala přes 120 milionů euro (zhruba 3,1 mld. Kč). Například v prodejně na Podbabě usnadňuje orientaci zákazníkům mimo jiné nová výmalba podle druhu zboží a piktogramový navigační systém na stěnách. Nákup mohou odbavit pomocí osmi samoobslužných pokladen.

Za loňský rok prošlo podle mluvčí modernizací šest prodejen, a to v Kolíně, Jablonci nad Nisou, Karviné, Ústí nad Labem, Hodoníně a také největší prodejna Kauflandu v ČR – v Praze na Vypichu. Další čtyři nové firma otevřela v Kuřimi, Šternberku, Teplicích a pražském Hloubětíně.

„Letos v únoru pak přibyla ještě další zcela nová prodejna v Ostrově nad Ohří. Na začátku července jsme otevřeli ještě zmodernizovanou prodejnu v Blansku a tento týden v Praze na Podbabě,“ doplnila mluvčí Kauflandu, který je největším obchodním řetězcem v ČR podle tržeb. Ty ve finančním roce 2017/2018 stouply o jedno procento na 57,6 miliardy korun. Zisk před zdaněním vzrostl o 56 procent na 3,08 miliardy korun.

Na Podbabě vedle prodejny Kaufland vybudoval také komunitní zahradu s kompostérem, ptačími budkami a 11 vyvýšenými záhony, kde si občané mohou zdarma pěstovat zeleninu pro vlastní potřebu. Maierl zdůraznila ekologický přístup k modernizaci: firma se snaží využívat nové technologie nezatěžující životní prostředí, snižovat množství CO2 a zpětně získávat teplo rekuperačními jednotkami. Prodejní plochu i zázemí osvětluje úsporné LED osvětlení. Chladicí nábytek je podle mluvčí osazen dveřmi, což s novým chlazením snižuje jeho energetickou náročnost až o 30 procent.

Na modernizaci se zaměřují ale i další řetězce. Diskont Penny Market nedávno dokončil modernizaci 30 prodejen na území Prahy, například v Horních Počernicích v Praze. Původní filiálku zde zboural, pak znovu postavil a rozšířil prodejní plochu. Modernizuje ale i třeba obchodní řetězec Albert, a to letos padesátku prodejen.