Někteří lidé mají zarámované diplomy. Jiní mají zarámované fotografie s celebritami. Jeff Bezos má zarámovaný 16 let starý výtisk časopisu Businessweek.
Ve středu zakladatel Amazonu zveřejnil na Twitteru fotografii obálky časopisu z listopadu 2006, na které byla fotografie Bezose ve věku 42 let za textem „Riskantní sázka Amazonu“. Na obálce se psalo o tom, proč vedoucí pracovníci Wall Street pochybovali, že Amazon Web Services, tehdy zcela nová služba cloud computingu na vyžádání, někdy uspěje.
„Mám tento starý BusinessWeek z roku 2006 zarámovaný jako vzpomínku,“ napsal Bezos, kterému je nyní 58 let, na Twitteru. „Riskantní sázka“, která se Wall Street nelíbila, byla AWS, která loni dosáhla tržeb přes 62 miliard dolarů.“

V roce 2006 měl Amazon podle Businessweeku hodnotu pouhých 10 miliard dolarů – a investoři a analytici „ztráceli důvěru v Bezosovy sliby“. Článek Bezosovi vytýkal, že se pustil do špatně načasovaného „utrácení“, a upozorňoval, že jeho investice do nových technologií, jako je cloud computing, vzrostly od ledna téhož roku o 52 %, zatímco akcie Amazonu klesly o 20 %.
Konkrétně Businessweek považoval Amazon Web Services za „Bezosovu největší sázku od doby, kdy se svou ženou MacKenzie vyrazil v roce 1994 na západ hledat slávu a bohatství na síti“.
Dnes je tato platforma cloud computingu známá tím, že pomáhá revolučním způsobem měnit svět online tržišť a má velký podíl na současné tržní kapitalizaci společnosti Amazon, která v pátek odpoledne činila 1,08 bilionu dolarů.
Podle výroční zprávy společnosti Amazon Web Services dosáhly v loňském roce tržby 62,2 miliardy dolarů. Z výkazu zisků ze začátku tohoto roku vyplývá, že tato platforma byla do značné míry zodpovědná za to, že společnost Amazon byla v roce 2022 zatím zisková: AWS dosáhla během prvního čtvrtletí roku 2022 provozního zisku ve výši 6,52 miliardy dolarů, což značně převyšuje celkový provozní zisk společnosti Amazon ve výši zhruba 3,7 miliardy dolarů.

Analýza Businessweeku nebyla zcela mylná. Amazon si v průběhu let vybudoval pověst společnosti, která ve velkém sází na nové technologie a zisky ze svých úspěchů využívá k dotování svých neúspěchů.
V roce 2014 Amazon prodělal 170 milionů dolarů za neprodané telefony Firephone. V roce 2019 společnost zavřela 87 pop-up obchodů a ukončila svou službu rozvozu jídel do restaurací. V loňském roce ukončila provoz Dash Buttons, tlačítek na jedno kliknutí určených k umístění v domácnostech uživatelů pro časté doobjednávání produktů.
Nezdá se, že by tyto neúspěchy Bezose, který často říká, že rizika – a porážky – jsou cenou za úspěch, nijak nerozhodily.
„Potřebujeme velké neúspěchy, pokud se chceme posunout dál – neúspěchy v miliardovém měřítku,“ řekl Bezos na konferenci Amazon re:Mars v roce 2019. „A pokud ne, tak se dostatečně nerozhoupeme.“