Novou variantu předplatného s reklamními bloky se Netflixu jaksi nedaří prosadit…
Akcie společnosti Netflix (NASDAQ:NFLX) jsou dnes v červených číslech kvůli zprávě, že její nové předplatné s reklamami se rozjíždí pomaleji, než se očekávalo. Co byste dnes měli vědět o akciích NFLX?
Inu, měsíc po spuštění nové úrovně předplatného podporované reklamou ve výši 6,99 USD je jasné, že nejnovější snaha společnosti Netflix o vydělávání peněz je zatím neúspěšná. Čísla zveřejněná v úterý ukazují, že nová, levnější varianta předplatného získala ve srovnání s ostatními plány nejnižší počet registrací – a nebylo to ani zdaleka.
Podle společnosti Antenna, která se zabývá analýzou předplatného, tvořila nová možnost Netflixu za 6,99 dolaru v listopadu pouze 9 % registrací. Ve srovnání se základním plánem bez reklam za 9,99 USD, který získal 41 % registrací, 24 % u standardního plánu za 15,49 USD a 25 % u prémiového plánu za 19,99 USD.
Zdá se totiž, že od spuštění možností integrovaných s reklamou 3. listopadu se levnější alternativě založené na reklamách nepodařilo zaujmout diváky. S ohledem na to se jedna z mluvčích společnosti domnívá, že je ještě příliš brzy na to, aby bylo možné vyslovit definitivní tvrzení nad úspěšností programu.

„V těchto zprávách je řada nepřesností. Pro náš reklamou podporovaný tier je to zatím velmi brzy a my jsme spokojeni s jeho spuštěním a zapojením, stejně jako s ochotou inzerentů spolupracovat s Netflixem.“
Integrace reklam byla pro Netflix kontroverzním bodem prakticky od chvíle, kdy se tato myšlenka začala prosazovat. Poté, co společnost v prvním čtvrtletí a ve druhém čtvrtletí letošního roku vykázala čisté ztráty v počtu předplatitelů, se zdálo, že starší streamovací služba cítí, že je ten správný čas vyzkoušet některé alternativní modely získávání příjmů.
Rozumné je, že když společnost Warner Bros Discovery (NASDAQ:WBD) v červnu 2021 představila reklamou podporovanou úroveň HBO Max za 9,99 USD, tato možnost předplatného představovala 15 % nových registrací v prvním měsíci ve Spojených státech.
Zdá se, že Netflix se snaží chytit blesk dvakrát. Podaří se mu to?
Podaří se akciím NFLX návrat?
Problémy společnosti Netflix v letošním roce srazily cenu jejích akcií na historická minima. Akcie NFLX od počátku roku (YTD) klesly o více než 50 %, což je z velké části způsobeno překvapivým úbytkem předplatitelů společnosti v první polovině roku. Před rokem 2023 bude pravděpodobně záležet na schopnosti Netflixu doplnit a udržet si zákaznickou základnu, zda akcie získají zpět ztracené pozice, nebo se budou dále propadat.
Bohužel to nevypadá, že by možnosti předplatného s reklamou byly tím, v co společnost doufala. Minulý týden Digiday informoval, že Netflix umožňuje inzerentům v podstatě vycouvat ze svých smluv na dosud neodvysílané reklamy, a to kvůli omezené popularitě nové úrovně. Podle Barron’s se akcie NFLX na základě této zprávy propadly o téměř 9 %.

Analytici se nadále rozcházejí v názoru na potenciál zisku v rámci nové úrovně. Někteří tvrdí, že může trvat několik čtvrtletí, než nová možnost předplatného zvýší příjmy Netflixu. Jiní jsou vůči programu méně optimističtí. Analytik společnosti Benchmark Matthew Harrigan se domnívá, že Netflix účtuje inzerentům ve srovnání s konkurencí příliš mnoho. Jiní upozorňují, že varianta nižší úrovně nezahrnuje pozoruhodný počet filmů a televizních pořadů, včetně nedávných hitů, jako je Bullet Train, který od svého uvedení dominuje žebříčku Top 10 platformy.
„Pokud to nebude fungovat, myslím, že akcie utrpí, protože součástí příběhu o oživení akcií Netflixu je zprovoznění této reklamní vrstvy,“ řekl v pondělí analytik Macquarie Group Tim Nollen.
Nezapomeňte, že na kapitálových trzích nic jako jistota neexistuje. Vždy je třeba investovat rozumně a nezapomenout diverzifikovat. Pokud chcete poradit nebo probrat možnosti a příležitosti na současném trhu, naši poradci jsou vám k dispozici. Vyplňte formulář, je to jednoduché.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky