Nepředpokládejte, že jen samotné streamování reklam udrží akcie NFLX nad vodou. Konkurence roste jako z vody – a společnost bude muset povolat do zbraně mnohem více nápadů.
Podle věčných býků udělala společnost Netflix (NASDAQ:NFLX) nedávno skvělý krok, když přidala komerčně podporované úrovně členství. Akcie NFLX však mají ke skutečnému oživení ještě daleko a nejnovější nápady vedení Netflixu nejsou zárukou úspěchu. Dokonce i tolik vychvalovaná strategie služeb podporovaných reklamou by se mohla vymstít.
Lidé někdy označují Netflix za krále streamingu, ale ten je nyní přeplněný. Konkurenti Netflixu šlapou společnosti na paty a hrozí, že jí ukradnou podíl na trhu.
Možná právě proto chce vedení Netflixu vyzkoušet nové nápady. Investory to může povzbudit, ale buďte opatrní. Ne všechny nové koncepty jsou dobré, a když se nepovedou, může to mít značný negativní dopad na horní i dolní hranici hospodaření společnosti.

Nepopírejte klesající trend akcií NFLX
Když se akcie NFLX v říjnu 2021 pohybovaly v blízkosti 700 dolarů, hodnotoví investoři pravděpodobně měli vidět mávající červené vlajky. Bylo to epické tání, ale poměr ceny k zisku (P/E) společnosti Netflix rozhodně potřeboval vypustit.
Cena akcií Netflixu se od svého dna v létě 2022 poněkud zotavila, ale neexistuje žádná záruka, že to bylo skutečně dno. V každém případě nelze popřít, že akcie se v posledním roce stále nacházejí v klesajícím trendu.
Během tohoto roku vedení společnosti Netflix zvažovalo řadu změn ve snaze katalyzovat oživení. Netflix se například údajně ucházel o koupi streamovacích práv na evropskou tenisovou tour, ale pak od toho upustil. Netflix prý také zvažoval nákup britských práv na ženskou tenisovou asociaci a cyklistické soutěže a dokonce uvažoval o koupi Světové surfařské ligy.
Tyto ambice zatím nevyšly. Mezitím Netflix zřejmě plánuje také vstup do oblasti videoher. To znamená, že by společnost čelila tvrdé konkurenci herních podniků s desítkami let zkušeností a známou značkou.
Služby podporované reklamou nejsou jistým vítězem
Jediným hazardem, který zřejmě láká investory, je však podnik Netflixu v oblasti předplatného podporovaného reklamou. To prý bude pro Netflix spásou.

Obecně však není dobré předpokládat vítězství dříve, než uplyne nějaký čas a Netflix dokáže, že se mu služby podporované reklamou vyplatí. Koneckonců, někteří uživatelé Netflixu by mohli zrušit své předplatné, pokud by přešli na bezplatné nebo zlevněné.
Není žádným tajemstvím, že růst počtu předplatitelů Netflixu se na začátku letošního roku zpomalil. Streamování reklam však nemusí být řešením. Upřímně řečeno, někteří lidé reklamy nesnášejí, a právě proto Netflix sledují. Jinak by se mohli dívat jen na televizi.
Kromě toho ne všichni jsou z obratu Netflixu k reklamám nadšení. Analytička společnosti Needham Laura Martinová totiž vyjádřila obavy, že Netflix by mohl ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 nebo v roce 2023 zaznamenat záporný růst tržeb, pokud „více amerických předplatitelů za 16 nebo 20 dolarů měsíčně přejde na jeho novou úroveň ad-lite za 7 dolarů měsíčně, než Netflix a konsenzus očekávají“.

Co můžete udělat nyní?
Netflix si nyní nezaslouží hodnocení „F“, protože společnost je stále silným konkurentem v oblasti streamování. Hodnocení „D“ je však oprávněné, protože Netflix přesvědčivě neprokázal, že jeho nejnovější nápady budou pro společnost skutečně přínosem. Samozřejmě jedeme jako na vysoké škole – A je výborná, F je naprostý propadák.
Mezi tyto nápady patří předplatné podporované reklamou, které by mohlo způsobit, že Netflix ztratí některé platící zákazníky. Necítíte tedy potřebu vrhnout se nyní do akcií NFLX, protože by se mohlo stát, že ještě nějakou dobu neprolomí svůj celoroční klesající trend.
Hledáte aktuální tržní příležitosti? Chcete se stát ještě lepším investorem? Naši mentoři jsou vám k dispozici. Vyplňte formulář, je to snadné.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky