Americkému výrobci nápojů PepsiCo ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk meziročně zhruba o 16 procent na 2,1 miliardy dolarů (49,3 miliardy Kč), a to navzdory růstu příjmů. Důvodem byly vyšší výdaje. Management zároveň očekává, že splní či překoná výhled na letošní rok.

Čisté tržby se zvýšily o 4,3 procenta na 17,19 miliardy dolarů (403,5 miliardy Kč) a překonaly očekávání analytiků. Zisk na akcii bez mimořádných položek se pak snížil z 1,59 na 1,56 dolaru, zatímco analytici podle agentury Reuters čekali 1,50 USD.

Za růstem tržeb je vyšší poptávka po nealkoholických nápojích, kterou umocnily investice do reklamy a uvedení nové verze nízkokalorického nápoje Gatorade na trh.

PepsiCo je druhý největší výrobce nealkoholických nápojů na světě po společnosti Coca-Cola. Do portfolia PepsiCo patří kromě syceného nápoje Pepsi-Cola například i nápoje Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap nebo značka bramborových chipsů Lay’s.