Britský úřad pro dohled nad reklamou ve středu zakázal marketingovou kampaň ropné společnosti Shell, která naznačovala, že velkou část jejího podnikání tvoří nízkouhlíková energie, ačkoli fosilní paliva tvoří „naprostou většinu“ jejích operací.
Televizní reklama, video na YouTube a plakátová kampaň v anglickém Bristolu různě popisovaly zajištění velkého počtu britských domácností 100% obnovitelnou energií, instalaci dobíjecích míst pro elektromobily a podporu přechodu na novou energetiku.
Úřad pro reklamní standardy ve svém písemném rozhodnutí uvedl, že spotřebitelé si marketingové materiály vyloží jako „širší tvrzení o společnosti Shell jako celku, který poskytuje čistší energii“.
Přestože společnost Shell podniká v oblasti čisté energie, odhaduje, že v roce 2021 její činnost uvolnila téměř 1,4 miliardy tun oxidu uhličitého, který zadržuje teplo.
Mluvčí společnosti Shell Tara Lemayová ve svém prohlášení uvedla, že společnost „důrazně“ nesouhlasí s rozhodnutím ASA, „které by mohlo zpomalit snahu Velké Británie o obnovitelné zdroje energie“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky