Generální ředitel společnosti Southwest Airlines se v úterý ohradil proti názoru, že prosincová porucha jeho aerolinek byla způsobena tím, že neinvestoval dostatek peněz do technologie pro plánování letů posádek, a místo toho obvinil extrémně chladné počasí, kvůli kterému musely aerolinky na některých letištích zastavit lety.
Společnost Southwest uvedla, že nakupuje více odmrazovacích vozů a na klíčových letištích připravuje další odmrazovací podložky a nakupuje více krytů motorů a ohřívačů, aby se situace neopakovala.
Letecká společnost rovněž uvedla, že během extrémně chladného počasí zvýší počet zaměstnanců a zlepší telefonní systémy pro zákazníky a zaměstnance.
Silná zimní bouře těsně před Vánocemi postihla všechny letecké společnosti, ale Southwest se z ní vzpamatovával mnohem obtížněji než ostatní. Během deseti dnů zrušila téměř 17 000 letů, než se vrátila k normálnímu letovému řádu. Odbory pilotů a letušek uvedly, že technologie používaná k přeřazování posádek do letadel vázla a zaměstnanci trávili hodiny na příjmu, když volali na ústředí a žádali o pokyny.
Společnost Southwest ve svém prohlášení uvedla, že i nadále očekává, že za první čtvrtletí vykáže ztrátu, přičemž přetrvávající následky prosincové krize sníží příjmy až o 350 milionů dolarů. To je navíc k poklesu příjmů před zdaněním ve čtvrtém čtvrtletí o 800 milionů dolarů, který Southwest přičítá kolapsu, který vyšetřují federální úřady.
Akcie společnosti Southwest vzrostly v polovině obchodování přibližně o 1 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky