Výrobce automobilů Stellantis a belgická společnost Galloo, která se zabývá recyklací kovů, zahájily exkluzivní jednání o vytvoření společného podniku zaměřeného na recyklaci dílů a materiálů z vozidel s ukončenou životností, uvedly v pondělí obě společnosti.
Předběžná dohoda je součástí strategie automobilky rozšířit své podnikání v oblasti tzv. oběhového hospodářství, které zahrnuje repasování a demontáž vozidel a opětovné využití dílů a materiálů, a to v souvislosti s obavami průmyslu z dlouhodobého nedostatku surovin.
V důsledku spěchu s elektrifikací a globálních problémů s dodavatelským řetězcem se značně ztížilo získávání některých klíčových materiálů a komponentů (pro baterie, ale také oceli, mědi atd.), navíc ceny většiny z nich rostou.
Společný podnik Stellantis-Galloo bude působit prostřednictvím vybraných zpracovatelských zařízení, která budou odebírat vozidla od jejich posledních majitelů, přičemž služba by měla být spuštěna koncem letošního roku ve Francii, Belgii a Lucembursku a poté se rozšíří po celé Evropě, uvedly ve společném prohlášení.
Společný podnik bude nabízet své služby společnosti Stellantis a dalším výrobcům automobilů. Galloo se specializuje na demontáž automobilů a lodí.
Senior viceprezidentka společnosti Stellantis pro globální oběhové hospodářství Alison Jonesová uvedla, že vracení dílů a materiálů do hodnotového řetězce „šetří vzácné zdroje a pomáhá naší snaze dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku“.
„Používejte méně (materiálů), používejte (je) déle, a pokud je to možné, recyklujte je,“ řekla na brífinku pro média.
Výrobce automobilů Stellantis a belgická společnost Galloo, která se zabývá recyklací kovů, zahájily exkluzivní jednání o vytvoření společného podniku zaměřeného na recyklaci dílů a materiálů z vozidel s ukončenou životností, uvedly v pondělí obě společnosti. Předběžná dohoda je součástí strategie automobilky rozšířit své podnikání v oblasti tzv. oběhového hospodářství, které zahrnuje repasování a demontáž vozidel a opětovné využití dílů a materiálů, a to v souvislosti s obavami průmyslu z dlouhodobého nedostatku surovin. V důsledku spěchu s elektrifikací a globálních problémů s dodavatelským řetězcem se značně ztížilo získávání některých klíčových materiálů a komponentů , navíc ceny většiny z nich rostou. Společný podnik Stellantis-Galloo bude působit prostřednictvím vybraných zpracovatelských zařízení, která budou odebírat vozidla od jejich posledních majitelů, přičemž služba by měla být spuštěna koncem letošního roku ve Francii, Belgii a Lucembursku a poté se rozšíří po celé Evropě, uvedly ve společném prohlášení. Společný podnik bude nabízet své služby společnosti Stellantis a dalším výrobcům automobilů. Galloo se specializuje na demontáž automobilů a lodí. Senior viceprezidentka společnosti Stellantis pro globální oběhové hospodářství Alison Jonesová uvedla, že vracení dílů a materiálů do hodnotového řetězce „šetří vzácné zdroje a pomáhá naší snaze dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku“. „Používejte méně , používejte déle, a pokud je to možné, recyklujte je,“ řekla na brífinku pro média.