S uvolněním cestovních omezení a zvýšením poptávky po letecké dopravě dosáhly stížnosti na letecké společnosti v zemích, jako je Kanada a Německo, rekordní úrovně. Spotřebitelé volají po přísnějším prosazování stávajících pravidel, která by je chránila před zrušenými lety a opožděnými náhradami. Letecké společnosti čelí tlaku, aby jednaly, neboť v Kanadě se přezkoumávají právní předpisy, v USA se připravují nová pravidla a Evropská unie prosazuje přísnější prosazování stávajícího režimu.
Zpřísnění pravidel pro vyplácení náhrad by mohlo zvýšit tlak na ceny letenek v důsledku rostoucích nákladů na energie, pracovní sílu a dalších nákladů. Letecké společnosti volají po reformě legislativy a po tom, aby ti, kteří jsou v odvětví odpovědní za služby, jež se vymykají jejich kontrole, pomohli nést náklady na odškodnění.
Ve Spojených státech zaznamenalo ministerstvo dopravy v roce 2022 nárůst stížností cestujících v letecké dopravě o 55 %, zatímco v Německu zaznamenala arbitrážní komise při Spolkovém ministerstvu spravedlnosti nárůst stížností o 46 %. Ve Velké Británii se rozsudky hrabských soudů proti leteckým společnostem nahromadily na více než 4,5 milionu liber.
Popularita zprostředkovatelů, jako je AirHelp, kteří pomáhají spotřebitelům získat náhradu nebo odškodnění, vzrostla. Letecké společnosti vynakládají veškeré úsilí, aby v létě zabránily rozsáhlému přerušení letů v důsledku rostoucí poptávky.
S rostoucím tlakem na jednání vyzývají letecké společnosti ke sdílené odpovědnosti a vlády, aby pomohly zabránit roztříštěným předpisům a zlepšily služby. Spotřebitelé volají po odpovědnosti leteckých společností a po řádném vymáhání práva.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky