Údajů analytické firmy S3 Partners ukazují, že tradeři, kteří spekulovali na pokles akcií společnosti Beyond Meat (IPO), ztratili od té doby, co společnost vstoupila na burzu již více než 150 milionů dolarů.

A vzhledem k výhledu, který prezentovali některé investiční banky z Wall Street je pravděpodobné, že tyto krátké pozice povedou k ještě větším ztrátám.

Akcie společnost Beyond Meat dosáhly ve čtvrtek 30. května 2019 maxima na úrovni 105,25 USD, což je 321% zisk vůči ceně stanovené v primárním úpise, 25 USD.

Je zřejmé, že short-selling Beyond Meat byl nad špatný. Důležitější však je co nám trh říká o umělých masech. Za prvé, fantastické IPO společnosti Beyond Meat naznačuje, že mnoho lidí věří, že je to životaschopný obchodní model, ne jen jakýsi módní výstřelek.

Jistě, akcie Beyond Meat by mohly třeba příští týden tvrdě narazit, což by způsobilo, že cena akcií klesne. Ale totéž by se dalo říci o akciích Apple nebo Amazon.

Pravděpodobnější však je, že se nové zprávy týkající se jednání o partnerství, které by mohlo tento titul vyhnat ještě na vyšší úrovně. Společnost Business Insider uvádí, že společnost McDonald’s se o takové partnerství snaží, což je krok, který by bezesporu poslal akcie mnohem výše, než jsou nyní.

Jeffries Financial Group, investiční banka a společnost poskytující finanční služby v New Yorku, poslala investorům sdělení, že „Beyond Meat má dobrou pozici pro partnerství s McDonald’s,“ která dává „smysl pro obě strany“.

Jeffries založil svou analýzu na skutečnosti, že McDonald’s nedávno uvedl na trh veganský hamburger v Německu, a řekl, že věnuje velkou pozornost tomuto trendu založeným na rostlinách. Navíc Donald Thompson, bývalý CEO a COO McDonald’s, sedí v boardu Beyond Meat.

Investiční banka také zaznamenala, že Impossible Foods se snaží poptávku uspokojit, ale nemusí být schopna uspokojit potřeby McDonald’s.

Pokud by dohodě s McDonald’s nakonec došlo, Jeffries počítá, že by to mohlo zvednout akcie o 4,50 dolarů.

Zdá se, že analytici společnosti JPMorgan souhlasí s Jeffriesem. „Nejméně jeden hlavní řetězec restaurací s rychlou obsluhou se do konce roku pravděpodobně stane zákazníkem Beyon Meat,“ píše JPM.