Zatímco loni měly ženské sportovní ligy celkovou hodnotu 32 miliard dolarů, nyní jsou v mínusu 8 miliard dolarů.
Dobře, to není pravda. Ale kdyby tomu tak bylo, zpochybnili byste svou investici.
Tato čísla ve skutečnosti odrážejí příklady kryptotrhu – přesto se zdá, že se do tohoto volatilního odvětví nějakým způsobem věrně investuje, zatímco do ženských sportů nikoli.
Při zkoumání nedávné historie technologií najdeme podobné kontroverze: více tržních krachů, likvidací a ztrát. Obchodníci s kryptoměnami utrpěli 320 milionů dolarů ztrát při likvidacích, protože žaloba SEC proti Binance podnítila obrovský propad trhu.
SEC žaluje společnost Coinbase za porušení zákonů na ochranu investorů a za to, že působí jako neregistrovaná burza cenných papírů, makléř a zúčtovací agentura. Generální ředitel společnosti Terraform Do Kwon byl zatčen za údajnou manipulaci s cenou stablecoinu TerraUSD – čímž došlo k vymazání hodnoty 60 miliard dolarů pro investory.
Všechny tyto události se staly během jednoho roku. A kdyby podobnou krizi zažilo jiné odvětví – kdyby zakladatele společností, do kterých jste investovali, zatýkali za podvody – přehodnotili byste svůj investiční přístup.
Kryptoměny mají před sebou budoucnost a vysoce riziková aktiva mají své místo, ale když investoři alokují finanční prostředky, měli by do každého portfolia přidat bezpečnější aktiva. Ve své práci vidím zdrženlivost vůči investicím do ženských sportů, která odhaluje nerovnost: Tento sektor představuje zřejmé, stabilní růstové řešení.
S ženskými sporty a kryptoměnami se neobchoduje stejně. Schopnost každé společnosti nebo jednotlivce uvažovat o vysoce rizikových investicích však musí být vyvážena stabilizačními silami, které zajišťují stabilní růst. A ženské sportovní ligy, týmy a značky neustále zvyšují svou peněžní hodnotu.
Vzhledem k nestabilitě v některých nejvýznamnějších odvětvích podnikání, která čelí pokračující ekonomické nejistotě, je investice do ženského sportu v letošním roce tou nejstabilnější investicí, kterou lze pro vytvoření rovnováhy učinit. Stačí jen dopřát ženskému sportu důvěru, kterou si důsledně a právem zaslouží.
Prvky ženských sportů, které z nich dělají silnou stránku portfolia, jasně dokazují čísla.
Soustavný sociální a digitální růst
Ženské sporty povznášejí svět sociálních/digitálních médií, což znamená, že byste stále investovali do digitálního boomu, který zbožňujete. Ženský turnaj NCAA 2023 vygeneroval 177 milionů impresí a více než 5 milionů dolarů v sociální hodnotě a sportovkyně získávají dvakrát větší sociální angažovanost ve srovnání se svými mužskými protějšky, přestože mají v průměru méně sledujících.
Pro srovnání, návštěvnost Twitteru/X má od ledna klesající tendenci, průměrný počet denních aktivních uživatelů se v březnu snížil o 9,8 % a počet měsíčních aktivních uživatelů se meziročně snížil o 8 %.
Přeorientujte investice zaměřené na digitální technologie na instituci, kde roste pozitivní dynamika. Zvažte spolupráci nebo reklamu se spřízněnými prodejnami nebo spolupráci s ženskými ligami a týmy na tvorbě společného obsahu sociálních médií. Získáte viditelnost mezi stále angažovanějším publikem a zároveň posílíte rozšiřující se platformy.
Zvýšení zapojení fanoušků a publika
Fanoušci se více zapojují do ženských sportů a v různých ligách došlo k nárůstu angažovanosti oproti roku 2022. Počet měsíčně aktivních uživatelů aplikace WNBA vzrostl v loňském roce o 147 %. Volejbalový tým Nebrasky vyprodal fotbalový stadion, čímž překonal rekord 82 000 diváků.
A pak je tu krypto. Objemy obchodů klesly ve druhém čtvrtletí na roční minima a průměrné denní objemy za druhé čtvrtletí se oproti prvnímu čtvrtletí snížily o 44 %.
Nyní si vzpomeňte, kdy jste byli naposledy na sportovní akci. Na tom, aby se zážitky fanoušků staly nezapomenutelnými, se toho podílí hodně, ale zvažte, jak pozvednout úroveň sportovních zážitků žen. Jaké služby nebo produkty může vaše značka nebo organizace poskytnout, aby byl lepší – efektivnější nebo zábavnější? Fanoušci ženských sportů si častěji zapamatují, nakoupí a zapojí značky, které sponzorují nebo spolupracují s ženskými sportovními ligami, týmy a sportovci. Když investujete do ženských sportovních fanoušků, oni vám to oplatí.
Výrazné finanční zisky v době ekonomické volatility
Pak je tu jednoduchá investiční strategie, která spočívá v tom, že se přesunete tam, kam peníze skutečně proudí. WNBA letos dosáhla dvouciferného nárůstu příjmů z partnerství – historicky nejvyššího za 27 let. Světový pohár žen 2023 zvýšil prize money na 152 milionů dolarů, což je 3x více než v roce 2018.
Elon Musk mezitím uvedl, že příjmy z reklamy na Twitteru/X klesly zhruba o 50 %.
Uznávám, že kvůli existujícím nerovnostem se váhá s investicemi do ženského sportu, ale ligy, které si mohou dovolit platit hráčům více, zvyšovat odměny a budovat moderní zařízení, generují nepopiratelné příjmy. Kryptoměny jsou o obchodování s měnami v digitálním prostoru, ale ženské sporty poskytují kulturní měnu. Připojte se k fondu rizikového kapitálu, jako je The Monarch Collective, a/nebo spolupracujte s dalšími značkami integrujícími se do ženského sportu – pokud se bojíte jít do toho sami.
Investice do ženských sportovních lig, týmů a sportovkyň – ze strany organizací, značek, komunit i dalších subjektů – podpoří rovnost ve všech sportech. Sledovanost, návštěvnost, příjmy a poptávka fanoušků rostou. Čas investovat je právě teď.
Značky, které investovaly včas, vykazují vysokou návratnost různými způsoby: VISA zaznamenala 27násobný nárůst pozitivních interakcí s fanoušky ženských sportů díky partnerství s USWNT. Podobnou návratnost investic
Dobrá investiční strategie hledá další podnik, který se prosadí – dalšího narušitele trhu. Je jím ženský sport. Můžete dělat dobro – a zároveň dobře podnikat.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky