Nedávný průzkum poradenské skupiny Capgemini odhalil, že výrobci automobilů a dodavatelé ve svých politikách získávání zdrojů odsouvají iniciativy v oblasti udržitelnosti na vedlejší kolej a místo toho upřednostňují snižování geopolitických rizik. Studie, které se zúčastnilo více než 1 000 vedoucích pracovníků, ukazuje, že v letech 2022 až 2023 dojde k poklesu počtu společností, které zavádějí postupy udržitelnosti, jako je snižování emisí a sledovatelnost původu, o 9-11 procentních bodů. Průměrné financování opatření udržitelnosti se rovněž snížilo z 36,6 milionu USD v roce 2022 na 30,5 milionu USD v roce 2023. Z průzkumu vyplývá, že rozhodnutí v dodavatelském řetězci se běžně zakládají na kvalitě, geopolitickém riziku, nákladech a odolnosti před udržitelností. Zpráva se shoduje s prohlášeními vedoucích pracovníků automobilového průmyslu, kteří se potýkají s narušením dodavatelského řetězce v důsledku pandemie COVID-19, geopolitického napětí, nedostatku polovodičů a rostoucích nákladů. Podle společnosti Capgemini není téměř polovina dodávek polovodičů plně zajištěna a v příštích dvou letech se očekává, že se offshore zdroje sníží o další pětinu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky