Státy, které se účastní jednání pod vedením OSN, dosáhly prozatímní dohody o snížení emisí z mezinárodní letecké dopravy o 5 % prostřednictvím používání udržitelného leteckého paliva (SAF) nebo jiné čisté energie do roku 2030. Podrobnosti dohody nebyly zveřejněny, ale původní návrh počítal se snížením o 5-8 %. Čína, Rusko a některé další země vyjádřily obavy z možného dopadu na své ekonomiky. Dohoda byla uzavřena po pěti dnech jednání, která hostila Mezinárodní organizace pro civilní letectví v Dubaji, těsně před summitem COP28 o změně klimatu. Využívání SAF je považováno za zásadní krok k dekarbonizaci leteckého průmyslu a k dosažení mezinárodních závazků v oblasti klimatu.
Státy, které se účastní jednání pod vedením OSN, dosáhly prozatímní dohody o snížení emisí z mezinárodní letecké dopravy o 5 % prostřednictvím používání udržitelného leteckého paliva nebo jiné čisté energie do roku 2030. Podrobnosti dohody nebyly zveřejněny, ale původní návrh počítal se snížením o 5-8 %. Čína, Rusko a některé další země vyjádřily obavy z možného dopadu na své ekonomiky. Dohoda byla uzavřena po pěti dnech jednání, která hostila Mezinárodní organizace pro civilní letectví v Dubaji, těsně před summitem COP28 o změně klimatu. Využívání SAF je považováno za zásadní krok k dekarbonizaci leteckého průmyslu a k dosažení mezinárodních závazků v oblasti klimatu.