Klíčové body
- Deutsche Bank označuje izraelskou společnost Mobileye za lídra v oblasti autonomního řízení díky jejímu nákladově efektivnímu přístupu k pokročilým asistenčním systémům řidiče (ADAS) a modulární technologii.
- Analytik Deutsche Bank Emmanuel Rosner předpovídá 15% růst akcií Mobileye v následujících 12 měsících, přičemž zdůrazňuje důvěryhodnost a cenovou dostupnost její technologie.
- Mobileye plánuje postupný přechod k plně autonomním systémům „Chauffeur“ do roku 2025-2026 a vedou se „vážné“ rozhovory s 10 velkými výrobci automobilů.
- Mizuho Securities také vyjadřuje optimismus ohledně Mobileye, ale varuje před riziky spojenými s technickými problémy nebo zpomalením v procesu zavádění autonomních technologií.
Izraelská společnost Mobileye, která se specializuje na technologie autonomních vozidel, se stává lídrem v závodě o vytvoření spolehlivých automobilů bez řidiče díky svému nákladově efektivnímu a modulárnímu přístupu, který je na rozdíl od přístupu konkurence potvrzen Deutsche Bank. Na rozdíl od svých kolegů, kteří mají potíže kvůli složité a nákladné výrobě plně autonomních “robotických os”, získává přístup společnosti Mobileye k pokročilým asistenčním systémům řidiče
Analytik Deutsche Bank Emmanuel Rosner na konci prosince 2023 vyjádřil přesvědčení, že se společnost Mobileye Global Inc.
V současné době společnost Mobileye dodává výrobcům automobilů kamery, čipy a software, které řídí funkce ADAS, jako je například automatické nouzové brzdění. Společnost se však nyní pouští dále do oblasti autonomních vozidel. Pod označením “SuperVision” představuje nové produkty, jejichž cílem je umožnit “hands-off” řízení.
Rosner dále uvedl, že společnost Mobileye má potenciál vzácného sekulárního růstu, vzhledem k tomu, že její technologie jsou žádoucí pro globální výrobce automobilů, kteří usilují o zařazení samořídicích funkcí, bez ohledu na jejich programy v oblasti elektromobilů.
Jako ukázku problémů s komercializací plné autonomie vozidel zaměřené na veřejné nasazení uvedla Deutsche Bank nedávné ukončení provozu služby robotického taxi Cruise dceřiné společnosti GM v San Franciscu.
Společnost Mobileye však uplatňuje postupný přístup a hodlá využít své rychle se rozvíjející podnikání v oblasti SuperVision jako odrazový můstek k úplnému spuštění zcela autonomních systémů “Chauffeur”, které se předpokládá v letech 2025-2026.
Společnost údajně vede “vážné” rozhovory s 10 velkými výrobci automobilů o zavedení systému SuperVision, mezi něž patří Audi, Ford, Geely, FAW a další, kteří dohromady představují téměř 35 % celosvětové produkce automobilů. Polestar, výrobce elektromobilů, který byl dříve zcela vlastněn společností Volvo Cars, v srpnu oznámil, že plánuje začlenit platformu “Chauffeur” společnosti Mobileye do své nové řady vozů.
Pokud získá tyto další zákazníky, mohlo by to mít velmi pozitivní dopad na cenu akcií společnosti Mobileye a potvrdit její dlouhodobé růstové vyhlídky.
RBC Capital Markets rovněž zachovává býčí postoj vůči společnosti Mobileye. Analytik RBC Tom Narayan zmínil své přesvědčení, že do roku 2027 bude prodáno 1,7 milionu jednotek SuperVision. Domnívá se, že partnerství se společností Volvo by mohlo přispět k více než polovině tohoto počtu. Ačkoli byly krátkodobé prognózy tržeb sníženy, RBC zvýšila cílovou cenu na 54 USD v návaznosti na lepší viditelnost do roku 2027 a dále, což kultivuje potenciál pro 25% nárůst akcií.
Stejně tak společnost Mizuho Securities zachovává optimistický pohled na společnost Mobileye a nastiňuje cílovou cenu 48 USD, což znamená 11% nárůst. Mizuho však zároveň varuje investory před potenciálními riziky poklesu, pokud konkurenti v sektoru autonomních vozidel dosáhnou plné schopnosti samořízení dříve, než se očekává.
Společnost Mizuho si uvědomuje, že Mobileye by mohlo čelit výzvám v souvislosti s pomalejším zaváděním pokročilé asistence řidiče nebo úplné autonomie, než se původně očekávalo. Analytici z Mizuho Securities výrazně zdůraznili tuto obavu ve své poznámce pro klienty datované 1. ledna.
Z jejich poznámky vyplývá, že očekávání týkající se růstu Mobileye jsou velmi vysoká, a jakékoli technologické problémy nebo zpomalení v procesu zavádění mohou mít významný dopad na výkonnost společnosti MBLY. To by mohlo také brzdit budoucí růstové příležitosti, které byly původně předpokládány.
Tato varování od analytiků naznačují, že i přes naděje a očekávání v oblasti autonomního řízení a pokročilé asistence řidiče jsou stále zde rizika a nejistoty, které by měli investoři brát v úvahu při hodnocení budoucího potenciálu Mobileye a jeho akcií na trhu. Společnost bude muset řešit technické výzvy a zároveň udržovat tempo s rychlým vývojem technologie autonomního řízení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky