PepsiCo, globální společnost vyrábějící nápoje a občerstvení, oznámila překvapivý pokles čtvrtletních tržeb a pro rok 2024 předpokládá výrazné zpomalení organického růstu tržeb. Akcie společnosti po této zprávě klesly přibližně o 2 %. Společnosti PepsiCo se v posledních letech dařilo chránit své marže tím, že přenášela vyšší výrobní náklady na zákazníky, nyní však čelí klesající poptávce, a to i po svých limonádách a snaccích. Jeden z velkých maloobchodních řetězců, Carrefour, odmítl zásobovat značky společnosti PepsiCo kvůli tomu, co označuje za “nepřijatelné zvýšení cen”. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 klesly tržby společnosti PepsiCo o 0,5 % na 27,85 miliardy USD, což představuje první pokles za posledních 14 čtvrtletí. Ve stejném období zaznamenal nápojový byznys společnosti 8% pokles prodaných kusů v USA. Průměrné ceny společnosti PepsiCo se ve stejném čtvrtletí zvýšily o 9 %, zatímco organický objem poklesl o 4 %. Generální ředitel společnosti Ramon Laguarta připustil, že míra růstu se normalizuje s tím, jak se spotřebitelské chování vrací k trendům před pandemií. Společnost PepsiCo nicméně očekává, že v roce 2024 překoná očekávání zisku, mimo jiné díky předpokládanému snížení nákladů. Jádrový zisk na akcii by měl činit 8,15 USD, což je mírně nad odhady, a společnost plánuje zvýšit roční dividendu o 7 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky