Klíčové body
- Společnost Uber ve středu oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí, které překonaly odhady analytiků v horní i dolní části.
- Tržby společnosti za toto čtvrtletí vzrostly o 15 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku na 9,94 miliardy dolarů.
- Rok 2023 znamenal pro společnost Uber „udržitelný a ziskový růst“, protože spotřebitelské výdaje se nadále přesouvají z maloobchodu na služby.
- Společnost zveřejnila svá očekávání, že vykáže v letošním roce hrubé objednávky v hodnotě 37 až 38,5 miliardy USD.
svými finančními výsledky za čtvrté čtvrtletí překonala odhady Wall Street. Mezi nedávné úspěchy společnosti patří pokrok v oblasti zisku, příjmů a rezervací, což přispělo k pochvalným výsledkům v oblasti přecenění investic a zdravému nárůstu využívání služeb.
Podle údajů společnosti zveřejněných ve středu vykázal Uber Technologies, Inc.
Pozoruhodná byla také ziskovost za toto čtvrtletí. Společnost Uber odhalila čistý zisk ve výši 1,4 miliardy dolarů, tj. 66 centů na akcii, což je výrazný nárůst oproti 595 milionům dolarů, tj. 29 centům na akcii, vykázaným ve stejném čtvrtletí předchozího roku.
Analytici oslovení společností LSEG očekávali zisk na akcii ve výši 17 centů, a tak byly skutečné výsledky svědky ohromujícího rozdílu 49 centů navíc na každou akcii.
Část výše uvedeného příjmu pohltil čistý vítr z plachet ve výši 1 miliardy dolarů. Tento bonus pochází ze zisků označených jako “nerealizované”, které vznikly z přecenění kapitálových investic společnosti Uber, upřesnila společnost v tiskové zprávě.
V porovnání se stejným čtvrtletím loňského roku se příjmy společnosti zvýšily o působivých 15 %. Podobně hrubé rezervace Uberu, které jsou hlavní činností firmy vytvářející příjmy, dosáhly 37,6 miliardy USD, což odráží 22% nárůst v meziročním srovnání. Celkově Uber v tomto čtvrtletí úspěšně zaznamenal 2,6 miliardy uskutečněných cest, což prozrazuje meziroční nárůst o 24 %.
Generální ředitel společnosti Uber Dara Khosrowshahi ve svém prohlášení prohlásil rok 2023 za rok “udržitelného a ziskového růstu společnosti Uber”. Ve středečním rozhovoru pro televizi CNBC v pořadu “Squawk Box” obhajoval své přesvědčení, že současný trend přesunu spotřebitelských výdajů od maloobchodu ke službám je pro Uber obzvláště přínosný.
Měsíční počet aktivních spotřebitelů platformy Uber dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí 150 milionů, což představuje meziroční nárůst o 15 % oproti předchozímu počtu 131 milionů.
Nyní se zaměříme na klíčové obchodní segmenty společnosti Uber: segment mobility zaznamenal hrubé rezervace ve výši 19,3 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 29 %, a vyprodukoval tržby ve výši 5,5 miliardy USD, což představuje 34% nárůst oproti předchozímu roku. Podobně segment doručování zaznamenal meziroční nárůst hrubých rezervací o 19 % na 17 miliard USD a vykázal tržby ve výši 3,1 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 6 %.
Ne všechny složky mnohostranného obchodního modelu společnosti Uber však v poslední době sklízejí plody chování spotřebitelů. Například podnikání společnosti v oblasti nákladní dopravy vykázalo za čtvrtletí meziroční pokles tržeb o 17 % a propadlo se na 1,28 miliardy dolarů. Tento segment se potýkal s problémy i v posledním čtvrtletí, kdy zaznamenal meziroční pokles o 27 %. Khosrowshahi ve svém prohlášení upozornil, že je příliš brzy na to, aby se dalo uvažovat o tom, že mírné zlepšení, které bylo zaznamenáno u spotových přepravních sazeb, by mohlo znamenat změnu trendu.

Optimistická vlna Uberu je zřejmě připravena prudce vzrůst i v prvním čtvrtletí roku 2024, neboť společnost zveřejnila svá očekávání, že vykáže hrubé objednávky v hodnotě 37 až 38,5 miliardy USD. Toto rozpětí překonává odhad analytiků StreetAccount ve výši 37,43 miliardy dolarů. Uber tento optimismus ještě prohloubil předpovědí upraveného zisku EBITDA ve výši 1,26 až 1,34 miliardy USD, což je na úrovni předpovědi analytiků ve výši 1,26 miliardy USD.
Navzdory celkově pozitivním výsledkům v rámci nedávné společnosti se cena akcií Uberu mírně snížila. Ve středu ráno se akcie firmy po zveřejnění zprávy propadly o více než 2 %. Nicméně se zdá, že Uber díky svému pružnému kurzu a strategickému plánování tento drobný neúspěch včas vyřeší.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky