Investoři společností Hershey a Mondelez International jsou zvědaví, jak se výrobci čokolády vypořádají s nedávným zvýšením cen kakaa a cukru, až tento týden zveřejní své výsledky za první čtvrtletí. Obě společnosti se v posledních čtvrtletích potýkaly s rostoucími náklady, které částečně přenesly na spotřebitele prostřednictvím zvýšení cen. Prudký nárůst cen kakaa, způsobený nedostatkem dodávek v důsledku sucha, nestálých srážek a nemocí plodin v hlavních světových oblastech produkce kakaa, by mohl pro společnosti představovat další problém. V posledních měsících prudce vzrostly také ceny cukru. Analytici se zajímají o to, jak spotřebitelé reagují na současné ceny čokolády a jak to ovlivní budoucí cenová rozhodnutí společností. Podle Jefferies tvoří ceny kakaa v současné době přibližně 20 % nákladů na prodané zboží (COGS) společnosti Hershey a 10 % společnosti Mondelez. Historicky tyto společnosti nejprve zvyšují své náklady na kakao a poté zvyšují ceny pro maloobchodníky. V druhé polovině roku by mohlo dojít k posílení cen. Tato potenciální zvýšení cen přicházejí v době, kdy poptávka již klesá a společnosti se snaží tento pokles kompenzovat zvýšením cen.
Investoři společností Hershey a Mondelez International jsou zvědaví, jak se výrobci čokolády vypořádají s nedávným zvýšením cen kakaa a cukru, až tento týden zveřejní své výsledky za první čtvrtletí. Obě společnosti se v posledních čtvrtletích potýkaly s rostoucími náklady, které částečně přenesly na spotřebitele prostřednictvím zvýšení cen. Prudký nárůst cen kakaa, způsobený nedostatkem dodávek v důsledku sucha, nestálých srážek a nemocí plodin v hlavních světových oblastech produkce kakaa, by mohl pro společnosti představovat další problém. V posledních měsících prudce vzrostly také ceny cukru. Analytici se zajímají o to, jak spotřebitelé reagují na současné ceny čokolády a jak to ovlivní budoucí cenová rozhodnutí společností. Podle Jefferies tvoří ceny kakaa v současné době přibližně 20 % nákladů na prodané zboží společnosti Hershey a 10 % společnosti Mondelez. Historicky tyto společnosti nejprve zvyšují své náklady na kakao a poté zvyšují ceny pro maloobchodníky. V druhé polovině roku by mohlo dojít k posílení cen. Tato potenciální zvýšení cen přicházejí v době, kdy poptávka již klesá a společnosti se snaží tento pokles kompenzovat zvýšením cen.