Kolos v oblasti elektronického obchodování Amazon (AMZN) zaznamenal v posledních měsících pokles ceny svých akcií, která 6. ledna klesla z více než 100 dolarů za akcii na 52týdenní minimum 81,43 dolaru.Investoři s dlouhodobým záměrem však mohou místo útěku od tohoto maloobchodního giganta využít příležitosti a tyto oslabené akcie získat.
Ostražití investoři, kteří se spálili při ztroskotání technologického trhu v roce 2023 se mohou cítit vůči Amazonu skeptičtí. Koneckonců, společnost se v loňském roce potýkala se ziskovostí. Za první tři čtvrtletí roku 2023 vykázala společnost Amazon čistou ztrátu ve výši 3 miliard dolarů oproti čistému zisku 19 miliard dolarů v roce 2022.
Přesto bližší pohled na faktory, které loni ovlivnily podnikání Amazonu, odhaluje cestu maloobchodního prodejce k oživení. To v kombinaci s mnoha zbraněmi generujícími příjmy v arzenálu Amazonu, včetně vzkvétajícího reklamního byznysu, vysvětluje, proč jsou akcie Amazonu připraveny odrazit se ode dna.
Zdroj: Getty Images
Bouřlivý rok 2022 společnosti Amazon
Makroekonomické podmínky, jako je inflace a silný americký dolar, poškodily společnost Amazon v roce 2022, zejména její mezinárodní příjmy. Tyto podmínky přispěly k problémům se ziskovostí společnosti Amazon v loňském roce, ale nebyly jedinými faktory.
Společnost se také potýkala s důsledky investičních rozhodnutí učiněných již v roce 2020. Pandemie koronaviru přiměla spotřebitele trávit více času na internetu, což způsobilo prudký nárůst digitálního prodeje, který zvýšil tržby společnosti Amazon v roce 2020 na 38% meziroční nárůst, což je téměř dvojnásobek 20% růstu v roce 2019.
Aby společnost Amazon uspokojila tuto poptávku, investovala do rozšíření skladů, zvýšení možností plnění a dalších výdajů. Poté v roce 2022 pandemií vyvolaný nárůst příjmů odezněl, protože spotřebitelé se vrátili k chování před pandemií, a Amazonu tak zůstala, jak řekl finanční ředitel Brian Olsavsky, „nadbytečná kapacita v naší síti pro plnění a přepravu“.
Amazon na to reagoval snížením nákladů a prodejem dodatečné kapacity svému trhu prodejců třetích stran. Poplatky z těchto typů služeb prodejců třetích stran tvořily 28,7 miliardy dolarů z příjmů společnosti ve třetím čtvrtletí ve výši 127,1 miliardy dolarů.
Přesto, jak vysvětlil Olsavsky, „rozhodnutí o kapacitě se přijímají na roky dopředu“, takže bude trvat nějakou dobu, než se e-commerce Amazonu plně přizpůsobí ekonomickému obratu v roce 2022. Maloobchodní prodejce však dělá pokroky. Ve třetím čtvrtletí společnost dosáhla úspory nákladů ve výši více než 1 miliardy dolarů.
I na pozadí reorganizace svého elektronického obchodu dosáhly tržby internetového obchodu Amazon ve 3. čtvrtletí 53,5 miliardy dolarů, čímž překonaly 49,9 miliardy dolarů z roku 2021. Společnost také těží z růstu odvětví. Prognózy odhadují, že celosvětové tržby z elektronického obchodování vzrostou z 5,2 bilionu dolarů v roce 2021 na 8,1 bilionu dolarů v roce 2026.
Zdroj: Getty Images
Dominantní postavení společnosti Amazon v oblasti reklamy
Divize elektronického obchodování je pouze jednou ze zbraní v arzenálu společnosti Amazon. Další je její reklamní byznys, který se rychle rozrostl z 12,6 miliardy dolarů v roce 2019 na 31,2 miliardy dolarů v roce 2021.
Očekává se, že příjmy z reklamy společnosti Amazon v roce 2022 překonají hodnotu z roku 2021. Za tři čtvrtletí činily tržby z reklamy 26,2 miliardy dolarů.
Ve třetím čtvrtletí reklamní byznys Amazonu vygeneroval 9,5 miliardy dolarů, což představuje 25% meziroční nárůst. K tomuto závratnému růstu došlo tváří v tvář zpomalení reklamního průmyslu v roce 2022 v důsledku nepříznivých makroekonomických podmínek.
Srovnejte výsledky společnosti Amazon s digitálním reklamním žroutem, společností Google vlastněnou společností Alphabet, která zaznamenala ve 3. čtvrtletí meziroční nárůst příjmů z reklamy pouze o 2,5 %. Ve skutečnosti je nyní reklamní byznys Amazonu větší než YouTube. V roce 2022 činil reklamní obrat Amazonu za tři čtvrtletí 26,2 miliardy dolarů, zatímco u YouTube to bylo 21,3 miliardy dolarů.
Amazon dnes dominuje odvětví digitální maloobchodní reklamy. Podle odhadů je reklamní byznys Amazonu více než desetkrát větší než u jeho dalšího nejbližšího konkurenta, společnosti Walmart.
Společnost Amazon má silnou pozici pro další růst své reklamní divize. Společnost disponuje rozsáhlými vlastními údaji o zákaznících, které umožňují reklamní platformě Amazonu přesně cílit reklamu, což je schopnost, která je velmi důležitá.
Zdroj: Getty Images
Další zbraň v arzenálu Amazonu
Dalším faktorem, který přispívá k úspěchu společnosti Amazon, je její vedoucí postavení v odvětví cloud computingu, které je na vrcholu zájmu. Její divize Amazon Web Services (AWS) má větší podíl na trhu cloud computingu než Microsoft a Google, její další dva konkurenti, dohromady.
Tato část podnikání společnosti Amazon se stále rozšiřuje. Ve třetím čtvrtletí se tržby AWS zvýšily na 20,5 miliardy dolarů z 16,1 miliardy dolarů v roce 2021. Předpokládá se, že celosvětové odvětví cloud computingu vzroste z loňských 405,7 miliardy dolarů na 1,7 bilionu dolarů v roce 2029, což společnosti AWS poslouží jako vítr v zádech.
Vzhledem k očekávanému růstu odvětví cloud computingu, reklamy a elektronického obchodování má společnost Amazon silnou pozici, aby se odrazila od loňských potíží, zejména poté, co Amazon upraví své výdaje.
S tolika zbraněmi generujícími příjmy nezůstane Amazon dlouho poraženou akcií. Akcie již vykazují známky oživení, takže nyní je vhodná doba k nákupu.
Kolos v oblasti elektronického obchodování Amazon zaznamenal v posledních měsících pokles ceny svých akcií, která 6. ledna klesla z více než 100 dolarů za akcii na 52týdenní minimum 81,43 dolaru.Investoři s dlouhodobým záměrem však mohou místo útěku od tohoto maloobchodního giganta využít příležitosti a tyto oslabené akcie získat.Ostražití investoři, kteří se spálili při ztroskotání technologického trhu v roce 2023 se mohou cítit vůči Amazonu skeptičtí. Koneckonců, společnost se v loňském roce potýkala se ziskovostí. Za první tři čtvrtletí roku 2023 vykázala společnost Amazon čistou ztrátu ve výši 3 miliard dolarů oproti čistému zisku 19 miliard dolarů v roce 2022.Přesto bližší pohled na faktory, které loni ovlivnily podnikání Amazonu, odhaluje cestu maloobchodního prodejce k oživení. To v kombinaci s mnoha zbraněmi generujícími příjmy v arzenálu Amazonu, včetně vzkvétajícího reklamního byznysu, vysvětluje, proč jsou akcie Amazonu připraveny odrazit se ode dna.Makroekonomické podmínky, jako je inflace a silný americký dolar, poškodily společnost Amazon v roce 2022, zejména její mezinárodní příjmy. Tyto podmínky přispěly k problémům se ziskovostí společnosti Amazon v loňském roce, ale nebyly jedinými faktory.Společnost se také potýkala s důsledky investičních rozhodnutí učiněných již v roce 2020. Pandemie koronaviru přiměla spotřebitele trávit více času na internetu, což způsobilo prudký nárůst digitálního prodeje, který zvýšil tržby společnosti Amazon v roce 2020 na 38% meziroční nárůst, což je téměř dvojnásobek 20% růstu v roce 2019.Aby společnost Amazon uspokojila tuto poptávku, investovala do rozšíření skladů, zvýšení možností plnění a dalších výdajů. Poté v roce 2022 pandemií vyvolaný nárůst příjmů odezněl, protože spotřebitelé se vrátili k chování před pandemií, a Amazonu tak zůstala, jak řekl finanční ředitel Brian Olsavsky, „nadbytečná kapacita v naší síti pro plnění a přepravu“.Amazon na to reagoval snížením nákladů a prodejem dodatečné kapacity svému trhu prodejců třetích stran. Poplatky z těchto typů služeb prodejců třetích stran tvořily 28,7 miliardy dolarů z příjmů společnosti ve třetím čtvrtletí ve výši 127,1 miliardy dolarů.Přesto, jak vysvětlil Olsavsky, „rozhodnutí o kapacitě se přijímají na roky dopředu“, takže bude trvat nějakou dobu, než se e-commerce Amazonu plně přizpůsobí ekonomickému obratu v roce 2022. Maloobchodní prodejce však dělá pokroky. Ve třetím čtvrtletí společnost dosáhla úspory nákladů ve výši více než 1 miliardy dolarů.I na pozadí reorganizace svého elektronického obchodu dosáhly tržby internetového obchodu Amazon ve 3. čtvrtletí 53,5 miliardy dolarů, čímž překonaly 49,9 miliardy dolarů z roku 2021. Společnost také těží z růstu odvětví. Prognózy odhadují, že celosvětové tržby z elektronického obchodování vzrostou z 5,2 bilionu dolarů v roce 2021 na 8,1 bilionu dolarů v roce 2026.Divize elektronického obchodování je pouze jednou ze zbraní v arzenálu společnosti Amazon. Další je její reklamní byznys, který se rychle rozrostl z 12,6 miliardy dolarů v roce 2019 na 31,2 miliardy dolarů v roce 2021.Očekává se, že příjmy z reklamy společnosti Amazon v roce 2022 překonají hodnotu z roku 2021. Za tři čtvrtletí činily tržby z reklamy 26,2 miliardy dolarů.Ve třetím čtvrtletí reklamní byznys Amazonu vygeneroval 9,5 miliardy dolarů, což představuje 25% meziroční nárůst. K tomuto závratnému růstu došlo tváří v tvář zpomalení reklamního průmyslu v roce 2022 v důsledku nepříznivých makroekonomických podmínek.Srovnejte výsledky společnosti Amazon s digitálním reklamním žroutem, společností Google vlastněnou společností Alphabet, která zaznamenala ve 3. čtvrtletí meziroční nárůst příjmů z reklamy pouze o 2,5 %. Ve skutečnosti je nyní reklamní byznys Amazonu větší než YouTube. V roce 2022 činil reklamní obrat Amazonu za tři čtvrtletí 26,2 miliardy dolarů, zatímco u YouTube to bylo 21,3 miliardy dolarů.Amazon dnes dominuje odvětví digitální maloobchodní reklamy. Podle odhadů je reklamní byznys Amazonu více než desetkrát větší než u jeho dalšího nejbližšího konkurenta, společnosti Walmart.Společnost Amazon má silnou pozici pro další růst své reklamní divize. Společnost disponuje rozsáhlými vlastními údaji o zákaznících, které umožňují reklamní platformě Amazonu přesně cílit reklamu, což je schopnost, která je velmi důležitá.Dalším faktorem, který přispívá k úspěchu společnosti Amazon, je její vedoucí postavení v odvětví cloud computingu, které je na vrcholu zájmu. Její divize Amazon Web Services má větší podíl na trhu cloud computingu než Microsoft a Google, její další dva konkurenti, dohromady.Tato část podnikání společnosti Amazon se stále rozšiřuje. Ve třetím čtvrtletí se tržby AWS zvýšily na 20,5 miliardy dolarů z 16,1 miliardy dolarů v roce 2021. Předpokládá se, že celosvětové odvětví cloud computingu vzroste z loňských 405,7 miliardy dolarů na 1,7 bilionu dolarů v roce 2029, což společnosti AWS poslouží jako vítr v zádech.Vzhledem k očekávanému růstu odvětví cloud computingu, reklamy a elektronického obchodování má společnost Amazon silnou pozici, aby se odrazila od loňských potíží, zejména poté, co Amazon upraví své výdaje.S tolika zbraněmi generujícími příjmy nezůstane Amazon dlouho poraženou akcií. Akcie již vykazují známky oživení, takže nyní je vhodná doba k nákupu.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...