Apple Vision Pro rozšiřuje dostupnost do Kanady, Francie, Německa, Velké Británie a Austrálie
Po debutu v Asii se Vision Pro setkalo s velkým zájmem technických nadšenců
Analytik Ming-Chi Kuo snížil odhad prodeje Vision Pro pro rok 2024 na 400 000 až 450 000 kusů
Od včerejšího dne je náhlavní souprava pro virtuální realitu Vision Pro společnosti Apple Inc. dostupná v mnoha dalších zemích mimo Spojené státy. Australští zákazníci si toto špičkové zařízení mohli zakoupit již v pátek ráno a po otevření obchodů se Vision Pro dostane na pulty v Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii.
Tato globální expanze přichází po úspěšném debutu náhlavní soupravy na asijském trhu – v Číně, Hongkongu, Japonsku a Singapuru – 28. června. Úsilí společnosti Apple o rozšíření dostupnosti zařízení pro smíšenou realitu vyvolalo mezi technickými nadšenci značné nadšení.
Jeden z pozoruhodných příkladů tohoto rostoucího zájmu publika lze vidět v jednom z nejvýznamnějších londýnských obchodů Apple na Regent Street. V očekávání příchodu Vision Pro si zákazníci rezervovali místa na předvádění náhlavní soupravy pro smíšenou realitu. Navzdory dlouholeté tradici společnosti, která umožňuje testování ostatních zařízení přímo v prodejně, jsou tyto ukázky vzhledem k novosti a vysoké ceně Vision Pro obzvláště důležité.
Na rozdíl od typického procesu předobjednávek zavedenějšího hardwaru, jako jsou iPhony, představují ukázky Vision Pro pro Apple bezprecedentní příležitost, jak ospravedlnit cenu 3 499 dolarů. Taková částka je ve srovnání s konkurencí headsetu nepopiratelně vysoká.
Náhlavní souprava Vision Pro se poprvé dostala do veřejného prostoru 2. února 2024, kdy byla vystavena v obchodě Apple na Páté avenue v New Yorku. Tato událost přitáhla pozornost nejen technologických nadšenců, ale i široké veřejnosti, která se přišla podívat na tento průlomový produkt.
Bryan Ma, viceprezident společnosti International Data Corporation (IDC), se vyjádřil, že Vision Pro vyvolal obrovské vzrušení díky své relativní novosti v kategorii produktů, která má daleko k postavení mainstreamu, a pověsti značky, která se vyznačuje kvalitou. Chvála Vision Pro připisuje podle Ma implementaci společnosti Apple “velký náskok před konkurencí”. Vysoká kvalita zpracování a pokročilé technologie, které Apple do Vision Pro integroval, jsou podle něj klíčovými faktory, které odlišují toto zařízení od ostatních na trhu.
Významnou výzvou pro Apple je však udržet počáteční vlnu nadšení z Vision Pro a následně ji přeměnit v udržitelný prodej, uvedl Ma. “To bude obtížné nejen vzhledem k aktuálně nebývale vysoké ceně, ale také vzhledem k tomu, že ekosystém aplikací a případů použití se stále vyvíjí,” komentoval Ma prostřednictvím e-mailu. Aby Apple skutečně uspěl, bude muset investovat nejen do marketingu, ale také do vývoje a podpory aplikací, které využijí plný potenciál Vision Pro.
Významnými konkurenty na tomto trhu jsou současní lídři: Meta, která v prvním čtvrtletí ovládla trh s náhlavními soupravami pro smíšenou/virtuální realitu, a nedávný vstup společnosti Apple ji posunul na těsné druhé místo. Mezi další významné konkurenty patří ByteDance, Xreal a HTC. Tito hráči na trhu již mají své vlastní verze náhlavních souprav a snaží se udržet krok s rychlým vývojem technologií.
Společnost IDC zveřejnila 18. června zprávu, ve které uznává roli zařízení Quest 3 a Vision Pro společnosti Meta při vzdělávání uživatelů a lákání vývojářů k vytváření obsahu pro smíšenou realitu. IDC však poznamenala, že ponoření smíšené reality do digitálního a fyzického světa je pro uživatele drahé, což se týká vysokých cen, které si Quest 3 i Vision Pro udržují. Navzdory vysokým nákladům se však zdá, že trh pro tato zařízení stále roste a uživatelé jsou ochotni investovat do nové technologie.
Ming-Chi Kuo, analytik společnosti Apple ze společnosti TF International Securities, uvedl, že společnost Apple upravila svá očekávání prodeje zařízení Vision Pro pro rok 2024. Odhad se nyní pohybuje kolem 400 000 až 450 000 kusů, což je méně než 700 000 až 800 000 kusů. Snížení předpovědi dodávek je přičítáno klesající poptávce. Tento pokles může být způsoben nejen vysokou cenou, ale také konkurenčními tlaky a očekáváním zákazníků ohledně budoucích vylepšení zařízení.
S rostoucím očekáváním po celém světě Ma předpovídal, že dodávky společnosti Apple v roce 2024 budou činit přibližně 400 000 kusů. Téměř polovina těchto dodávek má být dodána mimo USA, což kontrastuje s celkovou poptávkou na trhu ve výši 7,3 milionu kusů. “Ta může narůstat rychleji, pokud začneme pozorovat pokles cen hardwaru a nárůst užitku z aplikací,” řekl. Podle Ma bude klíčové sledovat, jak rychle Apple dokáže reagovat na tržní dynamiku a přizpůsobit svou strategii prodeje a marketingu.
Jakmile se zařízení Apple Vision Pro dostane na další trhy, bude odvětví bedlivě sledovat, jak bude manévrovat ve stále se vyvíjejícím ekosystému smíšené reality a jak bude reagovat na kritiku jeho vysoké ceny. Apple bude muset nejen udržet krok s technologickým vývojem, ale také přesvědčit zákazníky, že jejich investice do Vision Pro stojí za to. To zahrnuje nejen technologické inovace, ale také kvalitní zákaznickou podporu a neustálé aktualizace softwaru, které zlepší uživatelský zážitek.
Od včerejšího dne je náhlavní souprava pro virtuální realitu Vision Pro společnosti Apple Inc. dostupná v mnoha dalších zemích mimo Spojené státy. Australští zákazníci si toto špičkové zařízení mohli zakoupit již v pátek ráno a po otevření obchodů se Vision Pro dostane na pulty v Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii. Tato globální expanze přichází po úspěšném debutu náhlavní soupravy na asijském trhu – v Číně, Hongkongu, Japonsku a Singapuru – 28. června. Úsilí společnosti Apple o rozšíření dostupnosti zařízení pro smíšenou realitu vyvolalo mezi technickými nadšenci značné nadšení. Jeden z pozoruhodných příkladů tohoto rostoucího zájmu publika lze vidět v jednom z nejvýznamnějších londýnských obchodů Apple na Regent Street. V očekávání příchodu Vision Pro si zákazníci rezervovali místa na předvádění náhlavní soupravy pro smíšenou realitu. Navzdory dlouholeté tradici společnosti, která umožňuje testování ostatních zařízení přímo v prodejně, jsou tyto ukázky vzhledem k novosti a vysoké ceně Vision Pro obzvláště důležité. Na rozdíl od typického procesu předobjednávek zavedenějšího hardwaru, jako jsou iPhony, představují ukázky Vision Pro pro Apple bezprecedentní příležitost, jak ospravedlnit cenu 3 499 dolarů. Taková částka je ve srovnání s konkurencí headsetu nepopiratelně vysoká. Náhlavní souprava Vision Pro se poprvé dostala do veřejného prostoru 2. února 2024, kdy byla vystavena v obchodě Apple na Páté avenue v New Yorku. Tato událost přitáhla pozornost nejen technologických nadšenců, ale i široké veřejnosti, která se přišla podívat na tento průlomový produkt. Bryan Ma, viceprezident společnosti International Data Corporation , se vyjádřil, že Vision Pro vyvolal obrovské vzrušení díky své relativní novosti v kategorii produktů, která má daleko k postavení mainstreamu, a pověsti značky, která se vyznačuje kvalitou. Chvála Vision Pro připisuje podle Ma implementaci společnosti Apple “velký náskok před konkurencí”. Vysoká kvalita zpracování a pokročilé technologie, které Apple do Vision Pro integroval, jsou podle něj klíčovými faktory, které odlišují toto zařízení od ostatních na trhu. Významnou výzvou pro Apple je však udržet počáteční vlnu nadšení z Vision Pro a následně ji přeměnit v udržitelný prodej, uvedl Ma. “To bude obtížné nejen vzhledem k aktuálně nebývale vysoké ceně, ale také vzhledem k tomu, že ekosystém aplikací a případů použití se stále vyvíjí,” komentoval Ma prostřednictvím e-mailu. Aby Apple skutečně uspěl, bude muset investovat nejen do marketingu, ale také do vývoje a podpory aplikací, které využijí plný potenciál Vision Pro. Významnými konkurenty na tomto trhu jsou současní lídři: Meta, která v prvním čtvrtletí ovládla trh s náhlavními soupravami pro smíšenou/virtuální realitu, a nedávný vstup společnosti Apple ji posunul na těsné druhé místo. Mezi další významné konkurenty patří ByteDance, Xreal a HTC. Tito hráči na trhu již mají své vlastní verze náhlavních souprav a snaží se udržet krok s rychlým vývojem technologií. Společnost IDC zveřejnila 18. června zprávu, ve které uznává roli zařízení Quest 3 a Vision Pro společnosti Meta při vzdělávání uživatelů a lákání vývojářů k vytváření obsahu pro smíšenou realitu. IDC však poznamenala, že ponoření smíšené reality do digitálního a fyzického světa je pro uživatele drahé, což se týká vysokých cen, které si Quest 3 i Vision Pro udržují. Navzdory vysokým nákladům se však zdá, že trh pro tato zařízení stále roste a uživatelé jsou ochotni investovat do nové technologie. Ming-Chi Kuo, analytik společnosti Apple ze společnosti TF International Securities, uvedl, že společnost Apple upravila svá očekávání prodeje zařízení Vision Pro pro rok 2024. Odhad se nyní pohybuje kolem 400 000 až 450 000 kusů, což je méně než 700 000 až 800 000 kusů. Snížení předpovědi dodávek je přičítáno klesající poptávce. Tento pokles může být způsoben nejen vysokou cenou, ale také konkurenčními tlaky a očekáváním zákazníků ohledně budoucích vylepšení zařízení. S rostoucím očekáváním po celém světě Ma předpovídal, že dodávky společnosti Apple v roce 2024 budou činit přibližně 400 000 kusů. Téměř polovina těchto dodávek má být dodána mimo USA, což kontrastuje s celkovou poptávkou na trhu ve výši 7,3 milionu kusů. “Ta může narůstat rychleji, pokud začneme pozorovat pokles cen hardwaru a nárůst užitku z aplikací,” řekl. Podle Ma bude klíčové sledovat, jak rychle Apple dokáže reagovat na tržní dynamiku a přizpůsobit svou strategii prodeje a marketingu. Jakmile se zařízení Apple Vision Pro dostane na další trhy, bude odvětví bedlivě sledovat, jak bude manévrovat ve stále se vyvíjejícím ekosystému smíšené reality a jak bude reagovat na kritiku jeho vysoké ceny. Apple bude muset nejen udržet krok s technologickým vývojem, ale také přesvědčit zákazníky, že jejich investice do Vision Pro stojí za to. To zahrnuje nejen technologické inovace, ale také kvalitní zákaznickou podporu a neustálé aktualizace softwaru, které zlepší uživatelský zážitek. Apple Inc.