Česká pošta hledá poradce pro prodej své Balíkovny
Čistý zisk provozovatele on-line kurzových sázek Tipsport se loni zvýšil o devět procent na čtyři miliardy korun. Tržby vzrostly o 8,8 procenta na 13,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Tipsport.net zveřejněné ve Sbírce listin. O osm procent na miliardu korun zvýšila čistý zisk i sázková kancelář Chance spadající do stejné skupiny Tipsport. Tržby Chance vzrostly podle výroční zprávy o zhruba devět procent na 3,3 miliardy korun.
Kromě provozovatelů kurzovních sázek a on-line kasin Tipsport.cz a Chance.cz do stejné skupiny patří také loterie Maxa, dříve známá jako Korunka. Ta loni podle výroční zprávy zvýšila tržby o 38 procent na 621 milionů korun. Čistý zisk jí klesl o 22 procent na 34,3 milionu Kč.
Česká pošta hledá poradce pro prodej své Balíkovny
Česká pošta vypsala výběrové řízení na poradce, který jí v souvislosti s její transformací pomůže s prodejem Balíkovny. Zájemci se mohou hlásit do pondělí 9. září. Státnímu podniku by měli nabídnout komplexní poradenské služby při celém procesu prodeje části podniku zabývající se balíkovými službami, včetně podpory při oslovení případných kupců a jednání s nimi. V tiskové zprávě o tom dnes informoval mluvčí pošty Matyáš Vitík.
Česká pošta se má transformovat během dvou let a počítá při tom s oddělením Balíkovny do samostatné firmy a s následným prodejem majority této nové společnosti. Odhadovaná tržní cena Balíkovny je v řádu miliard korun a předpoklad podpisu smlouvy s jejím novým majitelem je 12 měsíců od podpisu smlouvy s poradcem, uvedl Vitík. Veškeré informace k zakázce jsou na internetu.
Poradce pro prodej Balíkovny, který vzejde z výběrového řízení, musí splnit několik kritérií, které se týkají i zkušeností nebo požadavku na odměnu za služby. Ta bude mít podle mluvčího fixní a variabilní část, přičemž variabilní se bude odvíjet od ceny, za kterou podnik Balíkovnu prodá. Důvodem je podle Vitíka motivovat poradce k tomu, aby vyjednal co nejvyšší prodejní cenu.
Konkrétní parametry obchodu jako třeba výši prodávaného podílu pošta určí po zmapování zájmu případných investorů. „Přičemž návrh těchto parametrů bude součástí poradenství poskytovaného na základě této veřejné zakázky,“ dodal mluvčí.
Transformaci pošty loni schválila vláda a jejím cílem je stabilizovat hospodaření pošty a rozvíjet její služby coby kontaktní místo mezi občanem a státem. K tomu má využívat celostátní síť 2900 poboček, z nichž asi 900 v současné době provozují partneři.
Loni pošta snížila ztrátu o jednu miliardu na 756 milionů korun. Provozní výnosy včetně příjmů z prodeje majetku vzrostly o 0,9 procenta na 19,037 miliardy korun.
E-shop CZC.cz se přesouvá na on-line tržiště mateřského Allegra
Jeden z největších internetových obchodů s elektronikou v Česku CZC.cz se přesouvá na on-line tržiště mateřské společnosti Allegro. Původní doména zůstane, místo nákupu ale bude sloužit pro reklamace či další záležitosti týkající se záruk zakoupeného zboží. Vyplývá to z tiskové zprávy e-shopu, kterou má ČTK k dispozici. Přesun podle ní bude dokončen do konce září letošního roku. Polské Allegro přední e-shopy s elektronikou CZC.cz a Mall.cz koupilo na přelomu let 2021 a 2022.
„Hlavním cílem uvedené transformace je umožnit, aby značka CZC mohla dále působit na trhu jako důvěryhodný partner českých zákazníků a současně bylo možné udržet technologické náklady pod kontrolou,“ stojí v tiskové zprávě. „Přestože jsme si vědomi, že z technických důvodů nebudeme schopni přenést všechny funkce, které poskytuje e-shop CZC.cz, jsme rozhodnuti nový CZC shop na platformě Allegro dlouhodobě vylepšovat. Věříme, že tyto kroky přinesou CZC zaslouženou stabilitu a nové zákazníky,“ sdělil dále e-shop.
E-shop CZC.cz ve finančním roce trvajícím od 1. dubna 2020 do 31. března 2021 – tedy předtím, než ho koupilo polské Allegro – zvýšil meziročně tržby o 30 procent na 5,5 miliardy korun. Odbavených objednávek tehdy bylo 1,5 milionu, informovala už dříve ČTK firma.
Doručovací společnost WeDo, kterou Allegro koupilo společně s e-shopy CZC.cz a Mall.cz, v červenci oznámila, že přechází na nový název One by Allegro. Cílem přejmenování je sjednotit kurýrní služby mateřského Allegra, které již pod tímto názvem působí v domácím Polsku, odůvodnila tehdy firma. Rebranding Allegro zahájilo na začátku léta. Kurýři se tak postupně převléknou do zelených uniforem, nová značení budou mít i výdejní místa a logistická depa.
Největším českým e-shopem s elektronikou je Alza.cz. Ten v roce 2022 vykázal čistý zisk 654 milionů korun, což byl výrazný pokles proti roku 2021, kdy zisk společnosti činil rekordních 2,5 miliardy korun. Čistý obrat se meziročně snížil ze 45,9 miliardy na 42,3 miliardy Kč, vyplynulo už dříve z poslední výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
Polská obchodní skupina Allegro zvýšila v letošním prvním čtvrtletí hrubý provozní zisk (EBITDA) meziročně o 32,9 procenta na 671,3 milionu zlotých (podle aktuálního kurzu České národní banky téměř čtyři miliardy Kč). Stouply i tržby skupiny, a to o 6,6 procenta na 2,5 miliardy zlotých (asi 14,8 miliardy Kč). Na Polsko připadá 95 procent obchodu společnosti. V druhém čtvrtletí Allegro očekává na polském trhu meziroční růst tržeb o 22 až 24 procent a zisku EBITDA v rozmezí 26 a 29 procent. V zahraničí naopak předpokládá pokles tržeb, a to o 21 až 25 procent.
Čistý zisk provozovatele on-line kurzových sázek Tipsport se loni zvýšil o devět procent na čtyři miliardy korun. Tržby vzrostly o 8,8 procenta na 13,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Tipsport.net zveřejněné ve Sbírce listin. O osm procent na miliardu korun zvýšila čistý zisk i sázková kancelář Chance spadající do stejné skupiny Tipsport. Tržby Chance vzrostly podle výroční zprávy o zhruba devět procent na 3,3 miliardy korun. Kromě provozovatelů kurzovních sázek a on-line kasin Tipsport.cz a Chance.cz do stejné skupiny patří také loterie Maxa, dříve známá jako Korunka. Ta loni podle výroční zprávy zvýšila tržby o 38 procent na 621 milionů korun. Čistý zisk jí klesl o 22 procent na 34,3 milionu Kč. Česká pošta hledá poradce pro prodej své Balíkovny Česká pošta vypsala výběrové řízení na poradce, který jí v souvislosti s její transformací pomůže s prodejem Balíkovny. Zájemci se mohou hlásit do pondělí 9. září. Státnímu podniku by měli nabídnout komplexní poradenské služby při celém procesu prodeje části podniku zabývající se balíkovými službami, včetně podpory při oslovení případných kupců a jednání s nimi. V tiskové zprávě o tom dnes informoval mluvčí pošty Matyáš Vitík. Česká pošta se má transformovat během dvou let a počítá při tom s oddělením Balíkovny do samostatné firmy a s následným prodejem majority této nové společnosti. Odhadovaná tržní cena Balíkovny je v řádu miliard korun a předpoklad podpisu smlouvy s jejím novým majitelem je 12 měsíců od podpisu smlouvy s poradcem, uvedl Vitík. Veškeré informace k zakázce jsou na internetu. Poradce pro prodej Balíkovny, který vzejde z výběrového řízení, musí splnit několik kritérií, které se týkají i zkušeností nebo požadavku na odměnu za služby. Ta bude mít podle mluvčího fixní a variabilní část, přičemž variabilní se bude odvíjet od ceny, za kterou podnik Balíkovnu prodá. Důvodem je podle Vitíka motivovat poradce k tomu, aby vyjednal co nejvyšší prodejní cenu. Konkrétní parametry obchodu jako třeba výši prodávaného podílu pošta určí po zmapování zájmu případných investorů. „Přičemž návrh těchto parametrů bude součástí poradenství poskytovaného na základě této veřejné zakázky,“ dodal mluvčí. Transformaci pošty loni schválila vláda a jejím cílem je stabilizovat hospodaření pošty a rozvíjet její služby coby kontaktní místo mezi občanem a státem. K tomu má využívat celostátní síť 2900 poboček, z nichž asi 900 v současné době provozují partneři. Loni pošta snížila ztrátu o jednu miliardu na 756 milionů korun. Provozní výnosy včetně příjmů z prodeje majetku vzrostly o 0,9 procenta na 19,037 miliardy korun. E-shop CZC.cz se přesouvá na on-line tržiště mateřského Allegra Jeden z největších internetových obchodů s elektronikou v Česku CZC.cz se přesouvá na on-line tržiště mateřské společnosti Allegro. Původní doména zůstane, místo nákupu ale bude sloužit pro reklamace či další záležitosti týkající se záruk zakoupeného zboží. Vyplývá to z tiskové zprávy e-shopu, kterou má ČTK k dispozici. Přesun podle ní bude dokončen do konce září letošního roku. Polské Allegro přední e-shopy s elektronikou CZC.cz a Mall.cz koupilo na přelomu let 2021 a 2022. „Hlavním cílem uvedené transformace je umožnit, aby značka CZC mohla dále působit na trhu jako důvěryhodný partner českých zákazníků a současně bylo možné udržet technologické náklady pod kontrolou,“ stojí v tiskové zprávě. „Přestože jsme si vědomi, že z technických důvodů nebudeme schopni přenést všechny funkce, které poskytuje e-shop CZC.cz, jsme rozhodnuti nový CZC shop na platformě Allegro dlouhodobě vylepšovat. Věříme, že tyto kroky přinesou CZC zaslouženou stabilitu a nové zákazníky,“ sdělil dále e-shop. E-shop CZC.cz ve finančním roce trvajícím od 1. dubna 2020 do 31. března 2021 – tedy předtím, než ho koupilo polské Allegro – zvýšil meziročně tržby o 30 procent na 5,5 miliardy korun. Odbavených objednávek tehdy bylo 1,5 milionu, informovala už dříve ČTK firma. Doručovací společnost WeDo, kterou Allegro koupilo společně s e-shopy CZC.cz a Mall.cz, v červenci oznámila, že přechází na nový název One by Allegro. Cílem přejmenování je sjednotit kurýrní služby mateřského Allegra, které již pod tímto názvem působí v domácím Polsku, odůvodnila tehdy firma. Rebranding Allegro zahájilo na začátku léta. Kurýři se tak postupně převléknou do zelených uniforem, nová značení budou mít i výdejní místa a logistická depa. Největším českým e-shopem s elektronikou je Alza.cz. Ten v roce 2022 vykázal čistý zisk 654 milionů korun, což byl výrazný pokles proti roku 2021, kdy zisk společnosti činil rekordních 2,5 miliardy korun. Čistý obrat se meziročně snížil ze 45,9 miliardy na 42,3 miliardy Kč, vyplynulo už dříve z poslední výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Polská obchodní skupina Allegro zvýšila v letošním prvním čtvrtletí hrubý provozní zisk meziročně o 32,9 procenta na 671,3 milionu zlotých . Stouply i tržby skupiny, a to o 6,6 procenta na 2,5 miliardy zlotých . Na Polsko připadá 95 procent obchodu společnosti. V druhém čtvrtletí Allegro očekává na polském trhu meziroční růst tržeb o 22 až 24 procent a zisku EBITDA v rozmezí 26 a 29 procent. V zahraničí naopak předpokládá pokles tržeb, a to o 21 až 25 procent.