Klíčové body
- Akcie Ulta Beauty klesly o 7 % po zveřejnění nedostatečných výsledků za druhé čtvrtletí a snížení celoročního výhledu
- Srovnatelné tržby společnosti Ulta klesly o 1,2 %, což je horší než očekávaný růst o 1,2 % předpovídaný analytiky
- Ulta snížila výhled tržeb na stagnaci až 2% pokles, což odráží obtíže s konkurencí a provozními problémy
- Generální ředitel Dave Kimbell představil strategie na podporu růstu, včetně obnovení sortimentu a posílení věrnostního programu
Akcie společnosti Ulta Beauty se ve čtvrtek během rozšířeného obchodování propadly o 7 % poté, co prodejce kosmetiky oznámil nedostatečné výsledky za druhé čtvrtletí a snížil celoroční výhled. Poslední zisk na akcii společnosti nedosáhl poprvé od května 2020 a odráží první nedosažení tržeb od prosince 2020.
Podle serveru StreetAccount srovnatelné tržby společnosti Ulta v nedávno skončeném čtvrtletí nedosáhly jak na 8% nárůst v předchozím roce, tak na růst předpovídaný analytiky z Wall Street ve výši 1,2 % a místo toho se potácely o 1,2 %. Neuspokojivé výsledky, které byly z velké části způsobeny propadem tržeb ve stejných prodejnách, byly také motivací pro společnost, aby přehodnotila svůj celoroční výhled.
“Přestože jsme našli povzbuzení v několika pozitivních signálech napříč našimi aktivitami, naše výsledky za druhé čtvrtletí nesplnily naše očekávání. Tento výsledek byl silně ovlivněn regresí ve srovnatelných prodejnách. Jsme si plně vědomi aspektů, které negativně ovlivnily výkonnost našich prodejen, a již podnikáme kroky k jejich řešení,” uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Dave Kimbell.
Ulta Beauty, Inc.
Kimbell během hovoru k výsledkům vysvětlil klesající výkonnost prodeje čtyřmi zásadními faktory. Patřily k nim neočekávané provozní poruchy vyplývající z transformace systémů prodejen a neuspokojivý dopad propagačních akcí. Kromě toho se společnost Ulta potýkala s obtížemi v reakci na opatrnější postoj spotřebitelů k utrácení a zesílenou konkurenci v kosmetickém průmyslu.
Kimbell připustil, že podíl společnosti Ulta na trhu zažívá tlak. Zatímco v uplynulém čtvrtletí si společnost udržela svůj podíl na trhu masové kosmetiky, v segmentu prestižní kosmetiky, kterému dominují kategorie líčení a vlasů, podle údajů společnosti Circana, které Kimbell citoval, ztratila pozici.
Generální ředitel zdůraznil, že neobvykle rychlý a výrazný posun zasáhl 80 % prodejen společnosti. Tyto posuny mohou vzniknout v důsledku čerstvého otevření konkurenčních prodejen nebo dokonce kanibalizace v důsledku nových poboček Ulta Beauty. Kimbell však zůstává optimistický ohledně celkové síly a zdraví společnosti a upozorňuje na pozitivní ukazatele, jako je například solidní zapojení zákazníků.
Společnost Ulta Beauty snížila svůj výhled tržeb ve stejných prodejnách z předchozí projekce 2-3% růstu na rozmezí od stagnace po 2% pokles. “Náš revidovaný výhled tržeb zohledňuje čas potřebný k tomu, aby naše opatření rozhýbala trajektorii horní linie, a pokračující tlak na prodejny ovlivněné četnými konkurenčními otevřeními,” uvedla finanční ředitelka Paula Oyibo.
S ohledem na tyto tlaky společnost Ulta rovněž snížila svůj odhad celoročních tržeb na rozmezí 11 až 11,2 miliardy USD, což je pokles oproti předchozímu výhledu 11,5 až 11,6 miliardy USD. Výhled společnosti na celoroční zisk na akcii se nyní pohybuje v pásmu 22,60 až 23,50 USD, což je pokles z předchozího odhadu 25,20 až 26 USD.
Ve čtvrtletí končícím 3. srpna výsledky maloobchodního prodejce kosmetiky zaostaly za očekáváním Wall Street. Zisk společnosti na akcii dosáhl 5,30 USD, což je méně než předpokládaných 5,46 USD, a tržby rovněž klopýtly, když dosáhly 2,55 miliardy USD oproti předpokládaným 2,61 miliardy USD.
Ulta vykázala čistý zisk 252,6 milionu USD, což odpovídá zisku 5,30 USD na akcii, což je méně než ve stejném čtvrtletí před rokem, kdy činil 300,1 milionu USD, resp. 6,02 USD na akcii. Pozoruhodné je, že tržby vzrostly na 2,55 miliardy dolarů, což je mírný nárůst oproti 2,53 miliardy dolarů v předchozím roce.
Akcie společnosti Ulta jsou na horské dráze od dubna, kdy generální ředitel Dave Kimbell na konferenci pro investory poprvé varoval před zpomalením poptávky po kosmetických produktech. Ačkoli se pokles očekával, Kimbell připustil, že tento zásah přišel “dříve a větší”, než se očekávalo. V květnu Kimbell představil pětistupňovou strategii na podporu růstu prodeje, která zahrnovala sortiment výrobků, sociální relevanci značky, posílení digitální zkušenosti spotřebitelů, věrnostní program a vývoj propagačních pák.
Kimbell zopakoval plány na urychlení zotavení společnosti Ulta, které zahrnují obnovení kosmetické kolekce Ulta a zavedení nových personalizovaných doporučení produktů pro spotřebitele online. Společnost také zdvojnásobuje hodnotu svého programu odměn prostřednictvím exkluzivních akcí pro členy a stupňovaných nabídek.
Začátkem tohoto měsíce akcie společnosti Ulta prudce vzrostly poté, co společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffeta oznámila, že v tomto maloobchodním prodejci kosmetiky získala podíl ve výši 266 milionů dolarů. Někteří analytici tento krok považovali za potvrzení toho, že akcie jsou přeprodané poté, co se do roku 2024 propadly o 32 %, včetně 26% propadu v samotném druhém čtvrtletí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky