Klíčové body
- Canva získala Leonardo.ai, aby posílila svůj balíček generativní umělé inteligence pro obsah a výzkum
- Všech 120 zaměstnanců Leonardo.ai se připojí ke Canvě, přičemž startup bude nadále fungovat nezávisle
- Canva pokračuje v akvizicích a posiluje svou pozici v oblasti vizuální umělé inteligence, nyní s více než 180 miliony uživatelů měsíčně
Společnost Canva získala Leonardo.ai, startup zabývající se generativní umělou inteligencí pro obsah a výzkum, a snaží se tak rozšířit rozsah svého technologického balíčku AI.
Finanční podmínky transakce nebyly zveřejněny, ale spoluzakladatel a produktový ředitel společnosti Canva Cameron Adams uvedl, že jde o kombinaci hotovosti a akcií. Všech 120 zaměstnanců Leonardo.ai přejde do společnosti Canva, včetně výkonného týmu.
„Leonardo bude i nadále fungovat nezávisle na společnosti Canva se zaměřením na rychlé inovace, výzkum a vývoj, nyní s podporou zdrojů společnosti Canva,“ uvádí Adams . „I nadále budeme nabízet všechny stávající nástroje a řešení Leonardo. Cílem této akvizice je pomoci společnosti Leonardo rozvíjet její platformu a prohloubit růst jejich uživatelů díky našim investicím, mimo jiné rozšířením jejich činnosti v oblasti API a investicemi do výzkumu a vývoje základních modelů.“
Společnost Leonardo.ai se sídlem v Sydney, která byla založena v roce 2022, se původně měla zaměřit na tvorbu videoherních aktiv – zakladatelé startupu se seznámili při práci ve videoherní společnosti. Pak se ale tým Leonardo.ai rozhodl vybudovat platformu tak, aby splňovala více scénářů, například vytváření a trénování modelů AI pro tvorbu obrázků v odvětvích, jako je móda, reklama a architektura.
Dnes Leonardo.ai nabízí nástroje pro spolupráci a soukromý cloud pro modely, včetně generátorů videí, a také přístup k rozhraním API, která zákazníkům umožňují vytvářet vlastní technologickou infrastrukturu nad platformou Leonardo.ai.
Leonardo.ai se od ostatních platforem pro generativní umělou inteligenci odlišuje mírou kontroly, kterou poskytuje uživatelům, uvedli spoluzakladatelé Jachin Bhasme, J. J. Fiasson a Chris Gillis loni v prosinci. Například funkce Live Canvas v Leonardo.ai umožňuje uživatelům zadat textovou výzvu a poté vytvořit rychlý náčrtek toho, jak má vypadat konečný výsledek. Jak uživatel skicuje, Leonardo.ai vytváří fotorealistický obrázek na základě textových i skicových podnětů v reálném čase.
Není jasné, jak Leonardo.ai trénuje své vlastní generativní modely, jako je jeho vlajkový model Phoenix. Je to důležitá otázka, kterou je třeba si položit u každé služby generativní umělé inteligence, vzhledem k právním důsledkům trénování modelů na obsahu chráněném autorskými právy bez povolení. Když jsme požádali o vysvětlení, PR Leonardo.ai se vyjádřilo neurčitě a uvedlo pouze, že modely jsou trénovány na „licencovaných, syntetických a veřejně dostupných/otevřených zdrojových datech“.
Samotná společnost Canva relativně podporuje tvůrce v zavádění generativní umělé inteligence a v příštích několika letech se zavázala zaplatit 200 milionů dolarů tvůrcům, kteří souhlasí s tím, aby byl jejich obsah použit k trénování modelů umělé inteligence společnosti.
Investice do AI pro urychlení růstu
Leonardo.ai má více než 19 milionů registrovaných uživatelů a jeho nástroje byly použity k vytvoření více než miliardy obrázků.
Adams říká, že Leonardo.ai pomůže přispět do sady generativní umělé inteligence Magic Studio společnosti Canva. Společnost před akvizicí získala kapitál ve výši více než 38,8 milionu dolarů od sponzorů včetně společností Smash Capital, Blackbird, Side Stage Ventures, TIRTA Ventures, Gaorong Capital a Samsung Next.
„Budeme se snažit integrovat technologii Leonardo do Magic Studia, z čehož jsme velmi nadšeni,“ řekl Adams. „To může zahrnovat vylepšení stávajících nástrojů Magic Studia nebo zavedení nových možností generativní umělé inteligence využívající modely Leonardo přímo v aplikaci Canva. Zatím je to na začátku a hned se sejdeme, abychom určili, jak to bude vypadat, ale jsme nadšeni, že můžeme rozšířit možnosti, které naši uživatelé s umělou inteligencí v Canvě mají.“
Canva investuje do generativních nástrojů AI od prosince 2022, počínaje asistentem pro psaní textů Magic Write. Protože však vyhlíží vstup na burzu, v posledních měsících zvýšila své vývojové úsilí prostřednictvím interních projektů i akvizic. V únoru 2021 Canva získala společnost Kaleido, která vytváří službu pro odstraňování pozadí obrázků a videí přetažením myší. Adams uvedl, že Kaleido položilo základ pro většinu novějších snah společnosti Canva v oblasti generativní umělé inteligence.
Leonardo.ai je celkově osmou akvizicí společnosti Canva a její druhou akvizicí v tomto roce, která přišla tři měsíce poté, co koupila britskou designérskou společnost Affinity za odhadovanou částku 380 milionů dolarů. Canva vlastní také startup Zeetings, který se zabývá prezentacemi, bezplatné stránky s fotografiemi Pixabay a Pexels a českou aplikaci Smartmockups pro tvorbu maket produktů.
Společnost Canva, která byla založena v roce 2012, získala více než 560 milionů dolarů
„Je to významný, ale přirozený další krok v našem úsilí o vytvoření nejvýkonnější nabídky vizuální umělé inteligence typu „vše v jednom“,“ řekl Adams. „Kladli jsme velký důraz na vybudování pracovního postupu poháněného AI, který zahrnuje generativní řešení, jako je generování obrázků a návrhů. Spojení tohoto pracovního postupu Canvy s novými generativními funkcemi nám pomůže nadále odlišovat naši nabídku AI a přinášet nové možnosti pro rostoucí základnu týmů a podniků, které Canvu používají.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky