Podle analytiků společnosti Bernstein čelí automobilový sektor složitějšímu obchodnímu prostředí v důsledku rostoucí celní bouře. Automobilový průmysl se na celosvětovém obchodu s průmyslovým zbožím podílí přibližně 11 %. Díky svému složitému dodavatelskému řetězci, který zahrnuje více úrovní dodavatelů a více než 15 000 dílů v typickém vozidle, podporovaly klesající celní sazby v průběhu let globální dodavatelské řetězce.
Evropa je vedoucím výrobcem, pokud jde o obchod s automobily, a představuje 34 % vývozu hotových automobilů a 29 % vývozu širšího odvětví bez Evropské unie (EU). Očekává se však, že přechod na elektromobily (EV) přinese změny v logistickém prostředí. Elektromobily mají méně součástek, což vede k menšímu počtu položek, které je třeba přepravovat. Přesto budou muset společnosti v tomto odvětví vytvořit a řídit nové toky zboží a náhradních dílů.
Navíc se zdá, že konsensus ve prospěch volnějšího obchodu s EV se zmenšuje. USA zvýšily v srpnu 2024 cla na elektromobily z Číny na 100 % a EU zavedla od července 2024 cla ve výši až 38 %. Čína signalizovala, že přijme odvetná opatření, a další země, jako Turecko a Brazílie, rovněž přijaly protekcionistická opatření.
Společnost Bernstein předpovídá, že tato zvýšení cel změní strukturu globálních dodavatelských řetězců v automobilovém průmyslu. Očekává se, že více zboží bude proudit přes třetí země namísto přímo z Číny do USA nebo EU. V důsledku toho poroste poptávka po logistických službách, z čehož bude těžit spediční fond zisků.
Podle analytiků společnosti Bernstein čelí automobilový sektor složitějšímu obchodnímu prostředí v důsledku rostoucí celní bouře. Automobilový průmysl se na celosvětovém obchodu s průmyslovým zbožím podílí přibližně 11 %. Díky svému složitému dodavatelskému řetězci, který zahrnuje více úrovní dodavatelů a více než 15 000 dílů v typickém vozidle, podporovaly klesající celní sazby v průběhu let globální dodavatelské řetězce.
Evropa je vedoucím výrobcem, pokud jde o obchod s automobily, a představuje 34 % vývozu hotových automobilů a 29 % vývozu širšího odvětví bez Evropské unie . Očekává se však, že přechod na elektromobily přinese změny v logistickém prostředí. Elektromobily mají méně součástek, což vede k menšímu počtu položek, které je třeba přepravovat. Přesto budou muset společnosti v tomto odvětví vytvořit a řídit nové toky zboží a náhradních dílů.
Navíc se zdá, že konsensus ve prospěch volnějšího obchodu s EV se zmenšuje. USA zvýšily v srpnu 2024 cla na elektromobily z Číny na 100 % a EU zavedla od července 2024 cla ve výši až 38 %. Čína signalizovala, že přijme odvetná opatření, a další země, jako Turecko a Brazílie, rovněž přijaly protekcionistická opatření.
Společnost Bernstein předpovídá, že tato zvýšení cel změní strukturu globálních dodavatelských řetězců v automobilovém průmyslu. Očekává se, že více zboží bude proudit přes třetí země namísto přímo z Číny do USA nebo EU. V důsledku toho poroste poptávka po logistických službách, z čehož bude těžit spediční fond zisků.