Podle odhadů TikToku a analýzy agentury Reuters američtí uživatelé TikToku během letošní sváteční nákupní sezóny aktivně nakupují zboží od různých prodejců na platformě e-commerce TikTok Shop. Od svého spuštění v USA v září 2023 získal TikTok Shop v klíčovém období podíl na trhu elektronického obchodování. Významné značky, jako je e.l.f. Cosmetics a Ninja Kitchen, využívají TikTok Shop jako kanál elektronického obchodu. Podle listopadové tiskové zprávy zaznamenal TikTok Shop na Černý pátek tržby ve výši 100 milionů dolarů a výrazně se zvýšil počet měsíčních nakupujících. Agentura Reuters však nebyla schopna tato tvrzení nezávisle ověřit. Je třeba také poznamenat, že americký federální odvolací soud nedávno potvrdil zákon, podle něhož musí čínská společnost ByteDance, mateřská společnost TikToku, do začátku příštího roku aplikaci v USA prodat, jinak jí hrozí zákaz. Pokud by k zákazu došlo, mohl by se rozšířit i na TikTok Shop. TikTok Shop a jeho konkurenti Shein a Temu si tvrdě konkurují cenou a vystavují zboží od prodejců třetích stran, z nichž někteří dodávají zboží z Číny. Obchod TikTok Shop, který je určen 170 milionům uživatelů TikToku v USA, využívá k prodeji produktů reklamy a sponzorované influencery. Zákazníci považují platformu za pohodlnou a efektivní, s rychlými dodávkami ve srovnání s Amazonem. Funkce “LIVE” obchodu TikTok Shop umožňuje nakupujícím nakupovat přímo při sledování živých videopřenosů. Podle společnosti Facteus výdaje v USA na TikTok Shopu v týdnu předcházejícím kybernetickému pondělí předčily výdaje na Shein a Temu, a to na základě údajů z více než 140 milionů spotřebitelských debetních a kreditních karet.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky