Společnost Marks & Spencer oznámila dobré výsledky za vánoční obchodní období a výrazný nárůst prodeje potravin. Maloobchodní řetězec zaznamenal nárůst prodeje potravin o 8,7 %, přičemž srovnatelné tržby vzrostly o 8,9 %. Společnost tento růst přičítá nárůstu počtu zákazníků a transakcí. Společnost Marks & Spencer se během sváteční sezóny stala nejvýkonnějším maloobchodním prodejcem potravin v obchodech. Hlavní kategorie potravin, jako je maso, produkty, potraviny a pečivo v obchodech, zaznamenaly dvouciferný růst. Tržby z hodnotově zaměřeného sortimentu “Remarksable” rovněž zaznamenaly 14% nárůst. V segmentu Oblečení, domov a krása vzrostly tržby o 1 %, přičemž srovnatelné tržby se zvýšily o 1,9 %. Po očištění o ukončení prodeje řady objemného nábytku vzrostly základní tržby o 2,6 %. Online prodej zaznamenal pozoruhodný nárůst o 11,7 % a na celkových tržbách se podílel 34 %. Mezinárodní prodeje však poklesly o 2,8 % v důsledku problémů na indickém trhu a načasování franšízových dodávek. Společnost Marks & Spencer uznala nejisté ekonomické podmínky a zvyšující se daně, ale nadále věří ve své střednědobé vyhlídky na růst. Společnost plánuje řešit stav svých prodejen, dále investovat do růstu online a zefektivnit svůj sortiment.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky