Společnost Allegro, která se zabývá elektronickým obchodováním, plánuje v letošním roce rozšířit síť balíkových schránek o 2 500 jednotek na svém domácím trhu v Polsku, protože se zaměřuje na zvýšení podílu zásilek doručovaných prostřednictvím služby, kterou spravuje, uvedl její finanční ředitel pro agenturu Reuters.
„Opravdu se zaměřujeme na zvyšování podílu balíků, které jdou prostřednictvím toho, čemu říkáme naše řízené metody doručování,“ uvedl finanční ředitel Jon Eastick v rozhovoru po čtvrtečních výsledcích.
„Zvyšování tohoto podílu nám dává větší výběr a kontrolu nad (doručováním) a sníží průměrnou cenu, protože ji zvyšujeme,“ dodal.
Náklady společnosti Allegro na doručování se v roce 2024 zvýšily o 22,9 % na 2,84 miliardy zlotých (736 milionů USD). V posledních letech zvyšuje podíl spolufinancování s obchodníky v rámci svého věrnostního programu a zavádí vlastní balíkové skříně.
V loňském roce přidala v Polsku více než 1 000 skříněk a celkově jich přesáhla 4 500. V České republice jich měla přibližně 500.
Spustila také vlastní program doručování, v jehož rámci přebírá komplexní odpovědnost za doručení, přičemž zpočátku spolupracovala se společností Orlen a brzy se k programu připojí i společnost DHL.
Ve čtvrtém čtvrtletí bylo 24 % objemu zásilek spravováno společností Allegro, uvedla a dodala, že s plnou indexací cen 2025 budou její vlastní skříňky do konce roku pravděpodobně levnější než nejdražší dodavatel na úrovni EBITDA.
Zvýšení plánovaných výdajů na logistiku bylo překvapením, napsali v poznámce analytici makléřské společnosti Trigon a dodali, že to považují za negativní krok pro firmu InPost, která se zabývá uzamykáním balíků.
Akcie společnosti InPost v 0946 GMT klesly o 5,9 %.
Společnost Allegro, která se zabývá elektronickým obchodováním, plánuje v letošním roce rozšířit síť balíkových schránek o 2 500 jednotek na svém domácím trhu v Polsku, protože se zaměřuje na zvýšení podílu zásilek doručovaných prostřednictvím služby, kterou spravuje, uvedl její finanční ředitel pro agenturu Reuters.
„Opravdu se zaměřujeme na zvyšování podílu balíků, které jdou prostřednictvím toho, čemu říkáme naše řízené metody doručování,“ uvedl finanční ředitel Jon Eastick v rozhovoru po čtvrtečních výsledcích.
„Zvyšování tohoto podílu nám dává větší výběr a kontrolu nad a sníží průměrnou cenu, protože ji zvyšujeme,“ dodal.
Náklady společnosti Allegro na doručování se v roce 2024 zvýšily o 22,9 % na 2,84 miliardy zlotých . V posledních letech zvyšuje podíl spolufinancování s obchodníky v rámci svého věrnostního programu a zavádí vlastní balíkové skříně.
V loňském roce přidala v Polsku více než 1 000 skříněk a celkově jich přesáhla 4 500. V České republice jich měla přibližně 500.
Spustila také vlastní program doručování, v jehož rámci přebírá komplexní odpovědnost za doručení, přičemž zpočátku spolupracovala se společností Orlen a brzy se k programu připojí i společnost DHL.
Ve čtvrtém čtvrtletí bylo 24 % objemu zásilek spravováno společností Allegro, uvedla a dodala, že s plnou indexací cen 2025 budou její vlastní skříňky do konce roku pravděpodobně levnější než nejdražší dodavatel na úrovni EBITDA.
Zvýšení plánovaných výdajů na logistiku bylo překvapením, napsali v poznámce analytici makléřské společnosti Trigon a dodali, že to považují za negativní krok pro firmu InPost, která se zabývá uzamykáním balíků.
Akcie společnosti InPost v 0946 GMT klesly o 5,9 %.