Goldman Sachs snížil své doporučení pro akcie Ford Motor (NYSE:F) z „Buy“ na „Neutral“ kvůli obtížnějším makroekonomickým podmínkám a tvrdší konkurenci pro americké výrobce automobilů.
Banka uvedla, že její předchozí optimistický výhled byl „příliš pozitivní“. Odhady zisku Fordu na rok 2025 byly od září sníženy o 32 %, a to kvůli slabší poptávce, vyšším nákladům spojeným s cly a rostoucí zahraniční konkurenci.
Přestože Goldman uznává pokrok Fordu v oblasti snižování nákladů a výhodu výrobních závodů v USA, upozorňuje na několik zásadních překážek. Patří mezi ně klesající poptávka, vyšší náklady kvůli clům a komplikace na globálním trhu.
Banka také snížila odhad prodeje osobních vozů v USA v roce 2025 z 16,25 milionu na 15,4 milionu a upravila dolů i globální produkci kvůli celním opatřením a slabší poptávce.
„Navrhovaná cla zvýší náklady na dovoz i výrobu vozů v USA v průměru o několik tisíc dolarů na vůz,“ uvedl report. „Bude obtížné toto plně přenést na zákazníky, zejména v době, kdy poptávka slábne.“
Spolu s Fordem Goldman Sachs snížil hodnocení i u dvou hlavních dodavatelů – Lear Corporation (NYSE:LEA) a Visteon Corp (NASDAQ:VC) – z „Buy“ na „Neutral“. Analytici varují, že tito dodavatelé budou mít problém kompenzovat klesající objemy výroby.

Goldman Sachs snížil své doporučení pro akcie Ford Motor z „Buy“ na „Neutral“ kvůli obtížnějším makroekonomickým podmínkám a tvrdší konkurenci pro americké výrobce automobilů.
Banka uvedla, že její předchozí optimistický výhled byl „příliš pozitivní“. Odhady zisku Fordu na rok 2025 byly od září sníženy o 32 %, a to kvůli slabší poptávce, vyšším nákladům spojeným s cly a rostoucí zahraniční konkurenci.
Přestože Goldman uznává pokrok Fordu v oblasti snižování nákladů a výhodu výrobních závodů v USA, upozorňuje na několik zásadních překážek. Patří mezi ně klesající poptávka, vyšší náklady kvůli clům a komplikace na globálním trhu.
Banka také snížila odhad prodeje osobních vozů v USA v roce 2025 z 16,25 milionu na 15,4 milionu a upravila dolů i globální produkci kvůli celním opatřením a slabší poptávce.
„Navrhovaná cla zvýší náklady na dovoz i výrobu vozů v USA v průměru o několik tisíc dolarů na vůz,“ uvedl report. „Bude obtížné toto plně přenést na zákazníky, zejména v době, kdy poptávka slábne.“
Spolu s Fordem Goldman Sachs snížil hodnocení i u dvou hlavních dodavatelů – Lear Corporation a Visteon Corp – z „Buy“ na „Neutral“. Analytici varují, že tito dodavatelé budou mít problém kompenzovat klesající objemy výroby.