Nová analýza Centra pro výzkum automobilového průmyslu zjistila, že 25% cla na automobily, která prezident Donald Trump zavedl na začátku dubna, zvýší v roce 2025 náklady výrobců automobilů v USA o přibližně 108 miliard dolarů.
Studie, kterou organizace se sídlem v Ann Arbor v Michiganu zveřejnila ve čtvrtek, zjistila, že konkrétně u detroitských automobilek Ford Motor (NYSE:F), General Motors (NYSE:GM) a Stellantis (NYSE:STLA), výrobce vozů Jeep a Ram, dojde ke zvýšení nákladů o 42 miliard USD. Studie zjistila, že detroitská trojka by se mohla dočkat cel v průměrné výši téměř 5 000 USD na díly, které dováží pro každé auto vyrobené v USA, a v průměru asi 8 600 USD na každé auto, které dováží.
Trumpova 25% cla na dovoz automobilů vstoupila v platnost 3. dubna a způsobila šokové vlny v celém odvětví, protože dodávky pocházejí z celého světa. Vozidla vyrobená v Mexiku a Kanadě podléhají tomuto poplatku, ale výrobci automobilů, kteří dodržují podmínky dohody mezi USA, Mexikem a Kanadou, si mohou hodnotu amerického obsahu odečíst.
Cla přiměla výrobce automobilů ke změnám ve výrobě: GM zvýšil výrobu nákladních automobilů v závodě v Indianě a Stellantis dočasně zastavil výrobu v jednom závodě v Mexiku a jednom v Kanadě. Tyto kroky se dotkly pěti amerických závodů, které jsou s nimi propojeny.
Studie odhaduje, že automobilky detroitské trojky budou mít průměrné náklady na clo na dovážené díly vozidel ve výši 4 911 USD, což je více než celkový průměr v odvětví, který činí 4 239 USD na vozidlo.

Nová analýza Centra pro výzkum automobilového průmyslu zjistila, že 25% cla na automobily, která prezident Donald Trump zavedl na začátku dubna, zvýší v roce 2025 náklady výrobců automobilů v USA o přibližně 108 miliard dolarů.
Studie, kterou organizace se sídlem v Ann Arbor v Michiganu zveřejnila ve čtvrtek, zjistila, že konkrétně u detroitských automobilek Ford Motor , General Motors a Stellantis , výrobce vozů Jeep a Ram, dojde ke zvýšení nákladů o 42 miliard USD. Studie zjistila, že detroitská trojka by se mohla dočkat cel v průměrné výši téměř 5 000 USD na díly, které dováží pro každé auto vyrobené v USA, a v průměru asi 8 600 USD na každé auto, které dováží.
Trumpova 25% cla na dovoz automobilů vstoupila v platnost 3. dubna a způsobila šokové vlny v celém odvětví, protože dodávky pocházejí z celého světa. Vozidla vyrobená v Mexiku a Kanadě podléhají tomuto poplatku, ale výrobci automobilů, kteří dodržují podmínky dohody mezi USA, Mexikem a Kanadou, si mohou hodnotu amerického obsahu odečíst.
Cla přiměla výrobce automobilů ke změnám ve výrobě: GM zvýšil výrobu nákladních automobilů v závodě v Indianě a Stellantis dočasně zastavil výrobu v jednom závodě v Mexiku a jednom v Kanadě. Tyto kroky se dotkly pěti amerických závodů, které jsou s nimi propojeny.
Studie odhaduje, že automobilky detroitské trojky budou mít průměrné náklady na clo na dovážené díly vozidel ve výši 4 911 USD, což je více než celkový průměr v odvětví, který činí 4 239 USD na vozidlo.