Zisk Volkswagenu v prvním čtvrtletí zdaleka nesplnil očekávání trhu a propadl se o 40 %, protože největší evropská automobilka započítala náklady na sankce za nesplnění cílů EU v oblasti emisí oxidu uhličitého a na automobily ovlivněné americkými cly.
Akcie Volkswagenu vzrostly o 8,2 %, když trhy zaplavila úleva po oznámení americké administrativy o 90denním pozastavení cel uvalených před necelými 24 hodinami na desítky zemí, avšak 25 % clo na dovoz automobilů zůstává v platnosti a Volkswagen je značně vystaven riziku.
Evropský index automobilů v 8:14 GMT vzrostl o 4,9 %, zatímco širší evropský index vzrostl o 7,9 %.
Evropská komise, výkonný orgán EU, po lobbingu automobilového sektoru navrhla uvolnit pravidla, která většina odvětví pravděpodobně letos poruší, což povede k pokutám v řádu miliard eur.
Návrh, který by dal koncernu Volkswagen a zbytku odvětví více času na zvýšení prodeje elektromobilů s nízkými emisemi, musí ještě schválit Evropský parlament.
V důsledku toho Volkswagen zahrnul do svého výsledku hospodaření za první čtvrtletí rezervu ve výši 600 milionů eur (658 milionů USD) na možné pokuty a také 200 milionů eur na restrukturalizaci své softwarové jednotky Cariad, která je uprostřed propouštění.
To snižuje její provozní návratnost tržeb na přibližně 3,6 %, což je méně než 6 % v loňském roce.
Mluvčí odmítl poskytnout podrobnosti o nákladech souvisejících s americkými cly.
Zisk Volkswagenu v prvním čtvrtletí zdaleka nesplnil očekávání trhu a propadl se o 40 %, protože největší evropská automobilka započítala náklady na sankce za nesplnění cílů EU v oblasti emisí oxidu uhličitého a na automobily ovlivněné americkými cly.
Akcie Volkswagenu vzrostly o 8,2 %, když trhy zaplavila úleva po oznámení americké administrativy o 90denním pozastavení cel uvalených před necelými 24 hodinami na desítky zemí, avšak 25 % clo na dovoz automobilů zůstává v platnosti a Volkswagen je značně vystaven riziku.
Evropský index automobilů v 8:14 GMT vzrostl o 4,9 %, zatímco širší evropský index vzrostl o 7,9 %.
Evropská komise, výkonný orgán EU, po lobbingu automobilového sektoru navrhla uvolnit pravidla, která většina odvětví pravděpodobně letos poruší, což povede k pokutám v řádu miliard eur.
Návrh, který by dal koncernu Volkswagen a zbytku odvětví více času na zvýšení prodeje elektromobilů s nízkými emisemi, musí ještě schválit Evropský parlament.
V důsledku toho Volkswagen zahrnul do svého výsledku hospodaření za první čtvrtletí rezervu ve výši 600 milionů eur na možné pokuty a také 200 milionů eur na restrukturalizaci své softwarové jednotky Cariad, která je uprostřed propouštění.
To snižuje její provozní návratnost tržeb na přibližně 3,6 %, což je méně než 6 % v loňském roce.
Mluvčí odmítl poskytnout podrobnosti o nákladech souvisejících s americkými cly.