Podle námořních konzultantů pozastavují velké kontejnerové přepravní společnosti nejméně šest pravidelných týdenních linek mezi Čínou a Spojenými státy, protože represivní cla prezidenta Donalda Trumpa vůči největšímu vývoznímu státu světa způsobila kolaps obchodu.
Lodě na těchto trasách mají celkovou kapacitu pro přepravu 25 682 čtyřicetistopých kontejnerů naplněných hračkami, tenisovými botami, automobilovými díly a dalšími výrobky, které američtí výrobci používají k výrobě zboží každý týden, což představuje více než 1,3 milionu čtyřicetistopých kontejnerů ročně, podle údajů o kapacitě uvedených v oznámeních pro zákazníky.
Omezení služeb, spolu se zrušením jednotlivých plaveb, přichází v době, kdy se provozovatelé obřích kontejnerových lodí snaží zmírnit dopady Trumpovy nevyzpytatelné obchodní politiky.
Politici, ekonomové a podnikatelé stále více touží po informacích o námořním obchodu, který tvoří 80 % světového obchodu, protože je měřítkem globálního ekonomického zdraví.
„Nejde o předzvěst, ale o důkaz poklesu ekonomické aktivity,“ řekl Simon Sundboell, generální ředitel dánského poskytovatele námořních dat eeSea, o současném snižování kapacity kontejnerových lodí.
Zrušení tras zahrnuje pravidelné týdenní služby provozované společnostmi MSC, Zim a Ocean Alliance, která zahrnuje Cosco, Evergreen, CMA-CGM a Orient Overseas Container Line
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky