Švédský výrobce elektromobilů Polestar hodlá získat 1 miliardu dolarů, což je krok, který způsobil prudký pokles jeho akcií. Společnost se sídlem ve Stockholmu potvrdila, že plánuje získat uvedenou částku různými způsoby, například prodejem akcií, jak bylo zveřejněno v úterý pozdě večer v podání pro Komisi pro cenné papíry (SEC). V důsledku toho se její americké depozitní certifikáty (ADR) v předobchodní fázi propadly o 8 %.
Toto rozhodnutí ukazuje, jakým výzvám čelí začínající firmy zabývající se elektromobily v tomto relativně novém, konkurenčním tržním prostředí. Většina nových účastníků trhu s elektromobily se na rozdíl od společnosti Tesla (TSLA), která je známá svými ziskovými maržemi, potýká se ztrátami z prodeje automobilů. Mezi další výrobce, které postihl podobný osud, patří Rivian (RIVN) a Ford (F). Uvnitř těchto společností však panuje optimismus, že se blýská na lepší časy. Díky zefektivnění výroby, zvýšení objemů a minimalizaci nákladů živí naději na dosažení ziskovosti v blízké budoucnosti.
Je zřejmé, že krok společnosti Polestar k získání finančních prostředků přichází uprostřed již tak pokleslé ceny akcií, která za předchozí tři měsíce klesla o 39 %. V tomto období byla produkce společnosti poměrně nízká, když za celé třetí čtvrtletí dodala pouze 13 900 vozů. Navzdory současné situaci je švédský výrobce elektromobilů i nadále přesvědčen, že se vydal správnou cestou. Společnost předpokládá, že by letos mohla prodat až 70 000 vozů, což je číslo, které by mohlo potenciálně zvýšit její finanční situaci.
Iniciativa společnosti Polestar v oblasti získávání finančních prostředků je příznačná pro problémy, s nimiž se začínající výrobci elektromobilů potýkají při snaze o pevné zakotvení v tomto odvětví. Pro tyto nově vznikající výrobce je obtížné konkurovat významným automobilkám, jako je Tesla, která trvale zaznamenává vysoké ziskové marže ze svých prodejů. Nicméně, jak ukazuje houževnatost společnosti Polestar, společnosti v tomto odvětví aktivně hledají způsoby, jak zlepšit svou finanční situaci dlouho předtím, než dosáhnou úrovně společnosti Tesla.
Získávání finančních prostředků prodejem akcií totiž není ve světě podniků novou strategií. Často poskytuje společnostem nezbytný finanční polštář, který jim pomáhá překonat hospodářský pokles, financovat výzkumné a vývojové projekty, získávat nové technologie nebo se spojovat s jinými podniky či je získávat. V případě společnosti Polestar pomůže získaná miliarda dolarů potenciálně pokrýt její současné ztráty a případně vložit určitý kapitál do výzkumu a vývoje nových inovativních technologií pro elektromobily.
Přežít na trhu s elektrickými vozidly, kde jsou ziskové marže velmi nízké, konkurence tvrdá a vstupní náklady na bariéry vysoké, je nesporně obtížné. Soudě podle ambiciózního cíle společnosti Polestar prodat v letošním roce až 70 000 kusů a pustit se do strategického získávání finančních prostředků je však zřejmé, že švédský výrobce neusíná na vavřínech.
Většina společností vyrábějících elektromobily totiž doufá, že neúnavná snaha o zefektivnění výrobních procesů, zvýšení objemů a zmírnění nákladů se nakonec vyplatí. S touto nadějí pokračují v pronikání na zjevně náročný, i když perspektivní trh. Může trvat roky, než tito výrobci, včetně Polestaru, zažijí takovou ziskovost, jaké se v současnosti těší společnosti jako Tesla. To však neubírá těmto ambiciózním výrobcům elektromobilů na duchu – naopak, nadále to podporuje jejich snahu o dokonalost.
Ačkoli jsou problémy v odvětví elektromobilů zřejmé, stále zde existuje velký potenciál růstu, zejména s ohledem na celosvětový posun k čistším a udržitelnějším zdrojům energie. Proto bez ohledu na současné překážky zůstávají společnosti jako Polestar odhodlány dočkat se naplnění svých dlouhodobých vizí. Koneckonců, každý průmyslový gigant byl v určitém okamžiku začínajícím podnikem a trh s elektromobily nemůže být jiný.
Švédský výrobce elektromobilů Polestar hodlá získat 1 miliardu dolarů, což je krok, který způsobil prudký pokles jeho akcií. Společnost se sídlem ve Stockholmu potvrdila, že plánuje získat uvedenou částku různými způsoby, například prodejem akcií, jak bylo zveřejněno v úterý pozdě večer v podání pro Komisi pro cenné papíry . V důsledku toho se její americké depozitní certifikáty v předobchodní fázi propadly o 8 %. Toto rozhodnutí ukazuje, jakým výzvám čelí začínající firmy zabývající se elektromobily v tomto relativně novém, konkurenčním tržním prostředí. Většina nových účastníků trhu s elektromobily se na rozdíl od společnosti Tesla , která je známá svými ziskovými maržemi, potýká se ztrátami z prodeje automobilů. Mezi další výrobce, které postihl podobný osud, patří Rivian a Ford . Uvnitř těchto společností však panuje optimismus, že se blýská na lepší časy. Díky zefektivnění výroby, zvýšení objemů a minimalizaci nákladů živí naději na dosažení ziskovosti v blízké budoucnosti. Polestar Automotive Holding UK PLC Je zřejmé, že krok společnosti Polestar k získání finančních prostředků přichází uprostřed již tak pokleslé ceny akcií, která za předchozí tři měsíce klesla o 39 %. V tomto období byla produkce společnosti poměrně nízká, když za celé třetí čtvrtletí dodala pouze 13 900 vozů. Navzdory současné situaci je švédský výrobce elektromobilů i nadále přesvědčen, že se vydal správnou cestou. Společnost předpokládá, že by letos mohla prodat až 70 000 vozů, což je číslo, které by mohlo potenciálně zvýšit její finanční situaci. Iniciativa společnosti Polestar v oblasti získávání finančních prostředků je příznačná pro problémy, s nimiž se začínající výrobci elektromobilů potýkají při snaze o pevné zakotvení v tomto odvětví. Pro tyto nově vznikající výrobce je obtížné konkurovat významným automobilkám, jako je Tesla, která trvale zaznamenává vysoké ziskové marže ze svých prodejů. Nicméně, jak ukazuje houževnatost společnosti Polestar, společnosti v tomto odvětví aktivně hledají způsoby, jak zlepšit svou finanční situaci dlouho předtím, než dosáhnou úrovně společnosti Tesla. Získávání finančních prostředků prodejem akcií totiž není ve světě podniků novou strategií. Často poskytuje společnostem nezbytný finanční polštář, který jim pomáhá překonat hospodářský pokles, financovat výzkumné a vývojové projekty, získávat nové technologie nebo se spojovat s jinými podniky či je získávat. V případě společnosti Polestar pomůže získaná miliarda dolarů potenciálně pokrýt její současné ztráty a případně vložit určitý kapitál do výzkumu a vývoje nových inovativních technologií pro elektromobily. Přežít na trhu s elektrickými vozidly, kde jsou ziskové marže velmi nízké, konkurence tvrdá a vstupní náklady na bariéry vysoké, je nesporně obtížné. Soudě podle ambiciózního cíle společnosti Polestar prodat v letošním roce až 70 000 kusů a pustit se do strategického získávání finančních prostředků je však zřejmé, že švédský výrobce neusíná na vavřínech. Většina společností vyrábějících elektromobily totiž doufá, že neúnavná snaha o zefektivnění výrobních procesů, zvýšení objemů a zmírnění nákladů se nakonec vyplatí. S touto nadějí pokračují v pronikání na zjevně náročný, i když perspektivní trh. Může trvat roky, než tito výrobci, včetně Polestaru, zažijí takovou ziskovost, jaké se v současnosti těší společnosti jako Tesla. To však neubírá těmto ambiciózním výrobcům elektromobilů na duchu – naopak, nadále to podporuje jejich snahu o dokonalost. Tesla, Inc. Ačkoli jsou problémy v odvětví elektromobilů zřejmé, stále zde existuje velký potenciál růstu, zejména s ohledem na celosvětový posun k čistším a udržitelnějším zdrojům energie. Proto bez ohledu na současné překážky zůstávají společnosti jako Polestar odhodlány dočkat se naplnění svých dlouhodobých vizí. Koneckonců, každý průmyslový gigant byl v určitém okamžiku začínajícím podnikem a trh s elektromobily nemůže být jiný.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...